mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Awantura o Wsch. Obwodnicę Warszawy

Awantura o Wsch. Obwodnicę Warszawy

Którędy przejdzie wschodnia obwodnica Warszawy? GDDKiA opowiada się za przebiegiem przez Wesołą z odgięciem w kierunku Sulejówka, wojewódzki inspektorat sanitarny też widzi trasę w Wesołej, ale w wariancie planowanym od 20 lat. Z kolei Ministerstwo Środowiska proponuje poprowadzić trasę przez Halinów. W obu gminach Halinów i Wesoła powstały komitety protestacyjne.

Wczoraj do CBA trafiło zawiadomienie przeciwko ministrowi środowiska Janowi Szyszko, który zmienił planowany od 1987 roku przebieg trasy przez Wesołą, na terenie której mieszka. Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa złożyli mieszkańcy Halinowa. O nadużyciu uprawnień przez ministra napisali też do premiera Jarosława Kaczyńskiego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad także wystąpiła do Ministerstwa Środowiska o zmianę decyzji w sprawie trasy.

Obwodnica ma być częścią wartego 14 mld zł pierścienia dróg ekspresowych wokół Warszawy, na który będzie można wjechać z autostrady A2. Wybrany przez ministra wariant przez Halinów jest dłuższy, droższy i najmniej ekonomiczny z proponowanych.

Warianty wschodniej obwodnicy:

  • wariant przez Wesołą przewidywany do realizacji od 1987 roku: 6 pasów ruchu, 92 budynki do wyburzenia, koszt 703 mln zł, ekonomiczna stopa zwrotu (im wyższa tym bardziej opłacalna inwestycja) - 40
  • wariant przez Wesołą z odgięciem w kierunku Sulejówka: 6 pasów ruchu, 85 budynków do wyburzenia, koszt 645 mln zł, ekonomiczna stopa zwrotu - 39
  • wariant przez Halinów: 4 pasy ruchu, 55 budynków do wyburzenia, koszt 748 mln zł, ekonomiczna stopa zwrotu – 8.

Warianty przebiegu przez Wesołą wymagają wyburzenia większej ilości budynków ale jeżeli trasa przecinałaby Halinów, korzystałoby z niej mniej kierowców. Wariant przez Halinów jest więc na progu opłacalności. Dodatkowo jest najdroższy, nawet w wersji po dwa pasy ruchu (a nie po trzy) w każdą stronę. Gdyby jednak część trasy w wesołej budować w tunelu, a nie w wykopie, to ten wariant okazałby się najkosztowniejszy.

Przeczytaj także:

Przesunąć A1? (2007-02-27)

Powstanie obwodnica warszawskiej Pragi (2006-12-04)

Więcej na drogi wokół stolicy (2006-10-18)

Warszawa potrzebuje systemu obwodnic (2006-08-29)

 


Podobne wiadomości:

Przesunąć A1?

Przesunąć A1?

Polskie drogi 2007-02-27

Komentuj:

~zibi 2008-08-13

ja mogę wyburzyć te budynki :D

~Zmotoryzowany 2007-03-05

Nic nie dzieje sie bez powodu, szczegolnie jezeli pan minister ma dom w miejscowosci przez ktora miala pierwotnie przechodzic obwodnica.

~Smok 2007-03-04

Uważam że do każdej ważnej inwestycji powinno się dołączyć takie kalendarium, kto kiedy i w czym namieszał albo dał ciała i o ile opóźnił.

~astrolog 2007-03-03

Hanka nie ma na to wplywu. To inwestycja rzadowa nie samorzadowa. Szkoda ze Szyszko nie jest taki odwazny i sie nie postawil zielonym eko- pajacom, rowniez w Brukseli.

~lekki 2007-03-02

kocioł warszawski... nie zazdroszczę Hance roboty.....;-))))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.