mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Betonują A2 do Świecka

Betonują A2 do Świecka

Od rozpoczęcia budowy kluczowego dla tranzytu na linii wschód-zachód odcinka autostrady A2 do Świecka minęły zaledwie cztery miesiące. W tym tygodniu drogowcy zaczną układać betonową nawierzchnię jezdni na trzykilometrowym odcinku. Otwarcie autostrady planowane jest na koniec 2011 roku - pół roku wcześniej niż przewiduje umowa.

Betonują A2 do Świecka

Plac budowy autostrady A2 rozciąga się już łącznie na długości 57 km od Nowego Tomyśla do Łagowa na terenie województwa lubuskiego. Jeszcze w tym roku drogowcy planują zacząć prace na odcinku 14,5 km pomiędzy Rzepinem a Torzymiem, a w lutym 2010 roku, o ile pozwoli pogoda, na pozostałych 33 km.

Wybudowane wcześniej kilometry autostrady A2 z Łodzi do Nowego Tomyśla mają nawierzchnię asfaltową. Nowy odcinek do granicy z Niemcami będzie miał jezdnię z betonu. Żeby sprawdzić zarówno technologię układania nowego typu nawierzchni jak i przećwiczyć procedury odbioru technicznego, drogowcy już w tym tygodniu w okolicach Nowego Tomyśla położą ostatnią tzw. konstrukcyjną warstwę betonu na 3-kilometrowym odcinku testowym. Wszystko po to, żeby w przyszłym roku budowa mogła się już bez przeszkód rozkręcić na dobre.

Na całej trasie autostrady A2 wybudowanych zostanie najpierw sześć, a docelowo osiem węzłów i sześć MOP-ów, czyli miejsc obsługi podróżnych (parkingi, restauracje, stacje paliw). Podróżnym nie grozi zatrzymywanie się co 40 km na bramkach do opłat - tak jak na istniejącym płatnym odcinku autostrady z Konina do Nowego Tomyśla. Punkty poboru opłat zostaną bowiem wybudowane na zjazdach z A2 a nie w ciągu głównej trasy.


Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~Jaro 2009-11-18

Brawo! Brawo! Brawo! Ktoś wreszcie wpadł na genialny pomysł i umieścił bramki przy zjazdach z austostrady. Dużo trzeba było lat, ale jednak...Pytanie, czy na pozostałych odcinkach budowanych polskich autostrad wykorzystają ten pomysł. Ja uważam, że jest sprawiedliwy i komfortowy dla podróżnych. Co z ew. przebudową już istniejących PPO. Jest ich na razie mało, a więc i koszty będą jeszcze stosunkowo niewielkie. Niech szanowna GDDKiA pomyśli o tym! Będą nowe miejsca pracy! Pozdr.

~romek 2009-11-14

Niedobra jest sytuacja gdy jeden wykonawca decyduje o kontraktach na budowę strartegicznej A2 drogi dla Panstwa.Sytuacja zmieniła się na A1.Na A4 mamu kuriozalna sytuację z odcinkiem najbardziej lukratywnym Katowice Kraków.Wydaje sie ze najlepsza sytuacje było by odebranie koncesji przez Ministerstwo Infrastruktury

~romek 2009-11-14

Na stronie internetowej znalazłem ciekawy artykulik na temat budowy dróg betonowych.Wszystko pzemawia za wyborem tej technologii Trwałośc takiej drogi to bez mała 30 lat,jasna powierzchnia drogi bardziej kontrastowa sprzyja oraniczeniu wypadków do 35% (dane niemieckie)W miejscowości Sitkówka-Nowiny k. Kielc powstaje nowoczesna droga betonowa o długości 720 metrów . Inwestorem jest firma Dyckerhoff Polska, która w ten sposób chce zbudować dobrą drogę dojazdową do zakładu. O wyborze technologii betonowej zdecydował rachunek ekonomiczny. Z ofert przetargowych, które napłynęły do inwestora, wynikało, że droga betonowa będzie o 20% tańsza od bitumicznej.Budowa autostrady wymaga ustawienia węzłów betoniarskich co 30km duze znaczenie ma czas wiązania betonu no i pogoda. Propagujmy wiedzę o dobrych drogach betonowych

~dpl1000 2009-11-13

z tego co wiem 'romku" to betonowe drogi sa drozsze w budowie od asfaltowych ok 30%, ale za to duzo rzadziej sie je remontuje i sa bezpieczniejsze,co długoterminowo sprawia, ze suma sumarum sa bardziej opłacalne.nie bez przyczyny np w USA wiele autostrad jest własnie z betonu,a AW przyszla po rozum do głowy jak sie okazało wiele odcinków pod ich "patronatem' musza remontowac,a to ze wokol tych wszystkich umów koncesyjnych,gwarancji,kredytów,rekompensat jest masa,delikatnie mówiac,kontrowersji to juz inna historia.pozdro

~romek 2009-11-13

ciekawe skąd ta ciagła zmiana koncepcji budowy autostrady przez Autostradę Wielkopolską.Budowali odcinki z nawierzchni asfaltowej które okazały sie wykonane niezgodnie z warukami wymaganymi przez inwestora GDDKiA -zbyt cienki asfalt,zle wykonana podbudowa czyli niezgodnie z wrunkami koncesji.Cena za ostatni odcinek 90km Nowy Tomysl - Swiecko Autostrada Wielkopolska wyceniła na 1,7mld Euro uzyskując gwarantowany przez Skarb Panstwa kredyt.Podobnej długości odcinek Stryków Konotopa 90km wyceniono w prztargu na 0,7mld Euro czyli bilans zamkniecia mówi o kwocie 1 mld jako czysty zysk który moze zasilic inne spólki powiazane z AW.AW ma tak sprecyzowany kontrakt na pozostałych odcinkach ze dostaje z opłat winetowych roczny dodatek w wysokosci chyba grubo ponad 300mln zł czyli 70mln Euro.No mozna podyskutowac na temat kosztu budowy w systemie betonowym w porównaniu z asfaltowym.Jezeli asfalt poprawiają 2 razy to w betonie wychodzi taniej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport