mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Bezpieczniej na krajowej dwójce

Bezpieczniej na krajowej dwójce

Przebudowa drogi krajowej nr 2 na terenie województwa łódzkiego wpłynęła na zmniejszenie się liczby wypadków. Policyjne statystyki uległy znacznej poprawie m.in. dzięki nowej nawierzchni i licznym urządzeniom poprawiającym bezpieczeństwo na drodze.

Bezpieczniej na krajowej dwójce
Lepsza jezdnia, mniej wypadków. Tak w skrócie można opisać efekty remontu krajowej dwójki na terenie województwa łódzkiego. Modernizacja 74 km odcinka trasy trwał prawie dwa lata. W ramach inwestycji drogowcy ułożyli nową nawierzchnię, wybudowali chodniki i zatoki autobusowe oraz liczne urządzenia poprawiające bezpieczeństwo ruchu, m.in. bramy wjazdowe, azyle dla pieszych i wysepki spowalniające. Wzdłuż trasy pojawiły się także kolejne fotoradary. Cały program związany z bezpieczeństwem ruchu drogowego, wprowadzony na drodze krajowej nr 2 kosztował prawie 30 mln zł.

Według podinspektora Andrzeja Arkity, naczelnika sekcji ruchu drogowego KPP w Kutnie, statystyki pokazują, że sytuacja się poprawiła. Nie ukrywa on jednak, że miał wiele obaw, czy kierowcy na nowych i równych odcinkach drogi nie zaczną jeździć szybciej, co spowoduje zwiększenie liczby wypadków i poważniejsze ich skutki. Z policyjnych statystyk wynika, że w 2007 roku na tym odcinku krajowej dwójki odnotowano 283 zdarzenia drogowe, w tym 51 wypadki, w których zginęło siedem osób. Rok później tych zdarzeń było już tylko 169, w tym 36 wypadków i cztery ofiary śmiertelne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 2
Mazda 2
Cena podstawowa już od: 54 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~aaa 2009-01-27

Już kiedyś pisałem, że najważniejsza dla bezpieczeństwa jest płynność ruchu. Ciągłe zmiany 50, 70, 50, 90, 40, 50 itd... powodują większe zagrożenie niż gdyby ktoś jechał 200. Dlatego wszelkie rozwiązania typu lewoskręty, prawoskręty, dodatkowe pasy do włączania się do ruchu, pasy do wyprzedzania (przemienne) na drogach jedno jezdniowych uratują więcej żyć ludzkich niż wszystkie fotoradary na świecie. Muszę odkopać gdzieś artykuł, zeskanować i wystawić. Jest co prawda po niemiecku, ale bardzo ciekawy tekst z końca lat 80. Chodzi tam o to, że przy szkole, nieszczęśliwie umieszczonej przy głównej drodze z miasteczka w kierunku wjazdu na autostradę, dochodziło do potrąceń. Wprowadzono tam wyspy na środku i ograniczenie prędkości. Nie zmniejszyło to liczby wypadków więc ustawiono tak wyspy aby zmuszały kierowców do mini slalomu i zabudowano wały spowalniające (śpiących policjantów). Okazało się, że jest mniej potrąceń, ale ogólnie na tej drodze dochodzi do większej liczby wypadków i jest więcej rannych, bo prawie codziennie dochodziło do najechań na tył innego pojazdu. Może dziś by to wyglądało inaczej (poduszki powietrzne itp.) ale wtedy było dokładnie tak. Dopiero kiedy wpadli na to, żeby puścić ruch sąsiednią przecznicą (przygotowując ją do tego), bez zbędnych ograniczeń wpływających na płynność ruchu, problem został rozwiązany całkowicie. Do artykułu było dołączone wyliczenie ile stracili pieniędzy przez lokalnych pieniaczy którzy bojkotowali jakiekolwiek zmiany z wyjątkiem ograniczenia prędkości, o ile pamiętam do 30..... potem się okazało, że przy tej drugiej ulicy mieszkał ktoś (chyba, nie pamiętam) CDU i nie chciał wzmożonego ruchu pod swoim domem, więc sponsorował lokalnych zielonych :) Jak widzicie PŁYNNOŚĆ RUCHU to klucz to bezpieczeństwa! A pomyślcie, że na wielu drogach wystarczy zlikwidować zbędne pobocza i będzie miejsce na lewoskręty, prawoskręty, pasy do wyprzedzania..... zwolennicy poboczy nadal wierzą, że co 100 metrów w Polsce wyprzedza się furmankę ;)

~myśleć 2009-01-27

Najbezpieczniej jest w ogóle nie jeździć. Zanim nie będzie autostrady, którą się odwleka w nieskończoność, to nie można znowu ograniczać drogi przez spowalniacze. Może jeszcze leżących policjantów dadzą? Takie wyjścia dobre są na drogach osiedlowych, a nie na drogach krajowych. Zamiast zbudować obejścia wioch to zrobili wysepki. Brawo.

~Zyga 2009-01-27

Policja pośrednio przyznała się, że wieksze efekty przynosi równa nawierzchnia niż znaki ograniczenia prędkości. Mały krok w dobrą stronę.

~myślący 2009-01-26

do ,,myśleć"(?!): cóż to jest godzina wobec wieczności...

~krokiet 2009-01-26

może dzięki temu żyjesz - zastanów się najpierw potem napisz

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport