mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Bezpieczniej w Więcborku i Pakości

Bezpieczniej w Więcborku i Pakości

W tym roku ZDW w Bydgoszczy będzie kontynuował działania poprawiające bezpieczeństwo na drogach. W Więcborku i Pakości powstaną nowe sygnalizacje świetlne. Wymieniane będą  też bariery.

Bezpieczniej w Więcborku i Pakości
- Przygotowujemy się do kilku ważnych zadań z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego - mówi zastępca dyrektora ZDW w Bydgoszczy, Sebastian Borowiak. - Zamierzamy między innymi rozwiązać problem brakującego chodnika pod wiaduktem kolejowym pomiędzy Więcborkiem i Witunią na DW nr 189. Jezdnia zostanie przewężona do jednego pasa ruchu pod wiaduktem. Z pozostałej części jezdni wygrodzonej betonowymi blokami będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. Ruchem pojazdów sterować będzie sygnalizacja świetlna  dostosowująca cykl świateł do aktualnej sytuacji na drodze. Zostanie ona zamontowana na trzech wlotach: od strony Więcborka, Wituni i dworca kolejowego. Wcześniej przeprowadzone zostały szczegółowe badania natężeń ruchu na DW nr 189. Po nich mamy pewność, że takie rozwiązanie nie spowoduje większych utrudnień w ruchu pojazdów. Kierowcy musza liczyć się z tym, że na światłach mogą stracić 1-2 minuty. Jednak musimy  dbać w równym stopniu o bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu.

W ramach poprawy bezpieczeństwa ruchu sygnalizacja świetlna zostanie zainstalowana także w Pakości na DW nr 251 w rejonie skrzyżowania ul. Barcińskiej ze Szkolną. - Z przejścia w tym rejonie korzysta przede wszystkim wielu uczniów z pobliskiej szkoły. To  szczególnie z myślą o nich przygotowaliśmy projekt wzbudzanej sygnalizacji. W tym roku zamierzamy także rozpocząć wymianę barier z betonowych na sprężyste w całym regionie - dodaje Sebastian Borowiak.

Kompleksowo bezpieczeństwo ruchu poprawione jest podczas modernizacji dróg oraz odnów. W czasie tych inwestycji powstają zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy, ścieżki rowerowe. W ten sposób tylko w ubiegłym roku na terenie województwa kujawsko- pomorskiego odebrano 135 zatok autobusowych, 106 przejść dla pieszych i blisko 30  kilometrów chodników. Najwięcej tego typu elementów zlokalizowano na DW nr 534 Grudziądz-Rypin oraz DW nr 252 Inowrocław-Włocławek. By poprawić bezpieczeństwo ZDW w Bydgoszczy korzysta też z innych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Są to między innymi kocie oczka wbudowane w nawierzchnię, szykany wymuszające zmniejszenie prędkości przy wjazdach do miejscowości i lustra na skrzyżowaniach z ograniczona widocznością.

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport