mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Białystok: Konsultacje w sprawie obwodnicy

Białystok: Konsultacje w sprawie obwodnicy

W Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim zorganizowano I etap konsultacji społecznych w sprawie lokalizacji południowej obwodnicy Białegostoku (droga ekspresowa S19), od węzła Księżyno do węzła Kudrycze. Rozważane były dwa warianty przebiegu trasy.

Białystok: Konsultacje w sprawie obwodnicy
13 czerwca 2008 roku w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się spotkanie konsultacyjne w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S19 od węzła Księżyno do węzła Kudrycze (część południowej obwodnicy Białegostoku). W spotkaniu konsultacyjnym wzięło udział ponad 35 osób reprezentujących m.in. Podlaski Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski, Urząd Miasta w Białymstoku, Urząd Miasta w Zabłudowie, Urzędy Gmin w Juchnowcu Kościelnym, Turośli Kościelnej, Juchnowca, przedstawiciele Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, biura Transprojekt z Gdańska, Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad oraz komitetu protestującego przeciw wariantowi niebieskiemu i stowarzyszenia obrońców północnego wariantu.

Na początku spotkania przedstawiono dwa warianty przebiegu drogi, które umożliwią po jej zbudowaniu (2013 rok) wyprowadzenie ruchu tranzytowego (z Litwy i Białorusi na południe, w kierunku Lublina i Słowacji) poza obszar miasta. Zaprezentowana została także wstępna ocena oddziaływania na środowisko obu wariantów.

Na odcinku od węzła Choroszcz (na drodze krajowej nr 8) do torów kolejowych linii Warzawa - Białystok oba warianty różnią się minimalnie. Dalej różnice są już bardzo widoczne. Wariant 1 (czerwony), położony bliżej miasta oraz przecinający rzeczkę Czapliniankę, jest zgodnym z planem zagospodarowania przestrzennego gminy Choroszcz, ale narusza siedliska priorytetowe, bardzo cenne przyrodniczo. Z kolei wariant 2 (niebieski) jest położony dalej od Białegostoku i jest korzystniejszy jeśli chodzi o ochronę środowiska naturalnego.

Mimo trzygodzinnej dyskusji, nie udało się osiągnąć kompromisu. Wszyscy uczestnicy podczas rozmów stwierdzili, że nie ma innych rozwiązań i obwodnica południowa Białegostoku musi powstać, jednak ostateczna decyzja o jej przebiegu będzie zależeć od kolejnych rozmów podczas konsultacji społecznych.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~ab17 2008-06-22

Ps. Ktoś kto dysponuje nagraniami telekonferencji na temat infrastruktury z 1999r może rozpoznać osobnika z Litwy pomagał mieszać przy S8 np; obwodnica Augustowa, przejścia obok wsi Turośń Kość. usiłował wpłynąć na budowę mostów na Wiśle na A1 obok Grudziądza. Na Litwie uzgadnia infrastrukturę ,dużo ma do powiedzenia w sprawach przebudowy linii kolejowych. Możliwe powiązania z firmami z Gdańska w tym z GTC.

~ab17 2008-06-22

A to ciekawa mapka, jak to się stało że władze białostockie ubzdurały sobie że lokalna droga przez Zabłudów (tymczasowo DK 19) będzie przebudowywana na drogę ekspresową. Trzeba było obejżeć mapkę systemu krajowego gdzie wyraźnie jest wytyczona trasa od Choroszczy przez Turośń Kość. Bielsk Podl. Drochiczyn ( odgałęzienie do Siedlec ) do Międzyrzecza. Jest to trasowanie nowoczesne z długimi prostymi odcinkami. Widzę jadnak ze w Białymstoku wpływ ma dalej postkomuna podpierana przez wpływowych osobników z Litwy i Białorusi. Co się tyczy gdańskiej firmy to już wielokrotnie pojawiały się postulaty aby ich odsunąć od jakiegokolwiek projektowania dróg ekspresowych i autostrad za kompletny brak wiedzy wtym zakresie- tak trasować to oni mogą sobie drogi powiatowe. W porozumieniu z firmami budowlanymi także projektują a później załatwjają realizację realizację zbędnych obiektów inżynieryjnych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MON zainwestuje w polskie drogi
MON zainwestuje w polskie drogi
Ministerstwo Obrony Narodowej zainwestuje w remonty i budowę dróg ważnych dla obronności kraju. Powstaje lista na którą mogą trafić nie tylko drogi szybkiego ruchu, ale nawet te lokalne i wewnętrzne.