mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Bilfinger Berger ws. Południowej Obwodnicy Gdańska

Bilfinger Berger ws. Południowej Obwodnicy Gdańska

Kto ponosi winę za obniżenie jezdni Południowej Obwodnicy Gdańska? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uważa, że przyczyną obniżenia niwelety na odcinku ok. 20 metrów drogi ekspresowej S7 Południowej Obwodnicy Gdańska był błąd wykonawcy – Bilfingera Bergera Budownictwo SA. Wykonawca uważa, że wina leży po stronie GDDKiA, która nie dostarczyła poprawnej dokumentacji geologicznej oraz sporządziła projekt budowlany niezgodnie z przepisami.

Bilfinger Berger ws. Południowej Obwodnicy Gdańska
Jak informuje Bilfinger Berger na etapie przetargu Zamawiający GDDKiA udostępniła oferentom dokumentację geologiczną z 2007 roku. Taka sama dokumentacja z 2007 r. jest załącznikiem do zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Projekt budowlany datowany jest na sierpień 2008 r., ale z kolei złożona w Urzędzie Marszałkowskim dokumentacja geologiczna datowana jest na  2009 rok. Plan badań tenże Urząd zatwierdził w 2008 r., po wykonaniu projektu budowlanego.

- Nikt nigdy nie zgłosił do Urzędu Marszałkowskiego zamiaru wykonania badań geologicznych. Rzeczywiste warunki geologiczne okazały się bardzo odbiegające od wskazanych w dokumentacji przetargowej. Zaskakujący jest fakt, że wyniki z 2007 r. są takie same, jak te z 2009 roku. Nie jest zrozumiałe, jak można było zaprojektować Obwodnicę bez faktycznego przeprowadzenia badań geologicznych i jak w 2007 roku można było przewidzieć, jakie wyniki zostaną uzyskane dwa lata później? Ani Wykonawca, ani Nadzór nie dysponują papierową wersją dokumentacji geologicznej z 2009 r., która w opinii GDDKiA jako jedyna ma walor oficjalnego dokumentu - wykonawca Południowej Obwodnicy Gdańska.

Dodatkowo wykonawca podkreśla, ze GDDKiA bez aneksu zmieniła projektantowi zakres projektowy w części geologicznej – projekt wykonawczy zastąpiono specyfikacją a kosztorys inwestorski na wzmocnienie gruntu był w zawyżony.

Bilfinger Berger Budownictwo podkreśla, że na bieżąco zgłaszał swoje uwagi i zastrzeżenia do Zamawiającego, który niestety nie podjął w tej sprawie żadnych działań. Pierwszą informację o nieprawidłowościach Bilfinger Berger zgłosił w październiku 2010 roku, po otrzymaniu wyników raportu Państwowego Instytutu Geologicznego dotyczącego POG. GDDKiA do dzisiaj nie odniósła się do krytycznych uwag zawartych w dokumencie PIG - zaznacza wykonawca.

Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Via Baltica - wielu chętnych na budowę odcinka

Via Baltica - wielu chętnych na budowę...

Polskie drogi 2017-08-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ruch wahadłowy na Zakopiance
Ruch wahadłowy na Zakopiance
Od poniedziałku aż do końca sierpnia na drodze krajowej nr 47, popularnej Zakopiance, obowiązuje ruch wahadłowy. Utrudnienia pojawią się w miejscu budowy węzła drogowego w Poroninie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech