mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Bilfinger Berger ws. Południowej Obwodnicy Gdańska

Bilfinger Berger ws. Południowej Obwodnicy Gdańska

Kto ponosi winę za obniżenie jezdni Południowej Obwodnicy Gdańska? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uważa, że przyczyną obniżenia niwelety na odcinku ok. 20 metrów drogi ekspresowej S7 Południowej Obwodnicy Gdańska był błąd wykonawcy – Bilfingera Bergera Budownictwo SA. Wykonawca uważa, że wina leży po stronie GDDKiA, która nie dostarczyła poprawnej dokumentacji geologicznej oraz sporządziła projekt budowlany niezgodnie z przepisami.

Bilfinger Berger ws. Południowej Obwodnicy Gdańska
Jak informuje Bilfinger Berger na etapie przetargu Zamawiający GDDKiA udostępniła oferentom dokumentację geologiczną z 2007 roku. Taka sama dokumentacja z 2007 r. jest załącznikiem do zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Projekt budowlany datowany jest na sierpień 2008 r., ale z kolei złożona w Urzędzie Marszałkowskim dokumentacja geologiczna datowana jest na  2009 rok. Plan badań tenże Urząd zatwierdził w 2008 r., po wykonaniu projektu budowlanego.

- Nikt nigdy nie zgłosił do Urzędu Marszałkowskiego zamiaru wykonania badań geologicznych. Rzeczywiste warunki geologiczne okazały się bardzo odbiegające od wskazanych w dokumentacji przetargowej. Zaskakujący jest fakt, że wyniki z 2007 r. są takie same, jak te z 2009 roku. Nie jest zrozumiałe, jak można było zaprojektować Obwodnicę bez faktycznego przeprowadzenia badań geologicznych i jak w 2007 roku można było przewidzieć, jakie wyniki zostaną uzyskane dwa lata później? Ani Wykonawca, ani Nadzór nie dysponują papierową wersją dokumentacji geologicznej z 2009 r., która w opinii GDDKiA jako jedyna ma walor oficjalnego dokumentu - wykonawca Południowej Obwodnicy Gdańska.

Dodatkowo wykonawca podkreśla, ze GDDKiA bez aneksu zmieniła projektantowi zakres projektowy w części geologicznej – projekt wykonawczy zastąpiono specyfikacją a kosztorys inwestorski na wzmocnienie gruntu był w zawyżony.

Bilfinger Berger Budownictwo podkreśla, że na bieżąco zgłaszał swoje uwagi i zastrzeżenia do Zamawiającego, który niestety nie podjął w tej sprawie żadnych działań. Pierwszą informację o nieprawidłowościach Bilfinger Berger zgłosił w październiku 2010 roku, po otrzymaniu wyników raportu Państwowego Instytutu Geologicznego dotyczącego POG. GDDKiA do dzisiaj nie odniósła się do krytycznych uwag zawartych w dokumencie PIG - zaznacza wykonawca.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport