mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budimex podsumowuje budowę drogi ekspresowej S3

Budimex podsumowuje budowę drogi ekspresowej S3

17 czerwca 2013 roku, zgodnie z kontraktowym terminem, Budimex zakończył budowę 18,5- kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Sulechów.

Budimex podsumowuje budowę drogi ekspresowej S3
Kontrakt z zielonogórskim oddziałem GDDKiA, o wartości 378,8 mln zł netto, został podpisany 23 lipca 2010 roku. Zakres prac obejmował budowę:

  •     18,5- kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej,
  •     15 obiektów mostowych, w tym 10 nad drogą i 5 w ciągu tej drogi,
  •     przepustów,
  •     dróg poprzecznych i dojazdowych,
  •     obwodu utrzymania drogi (zaplecze socjalno – biurowe, magazyn soli i garaże).

Do obowiązków wykonawcy należała także likwidacja wysypiska śmieci. Łącznie wywieziono 214 tys. ton odpadów, a teren został zrekultywowany.

Na 18,5- kilometrowym odcinku drogi wbudowano 300 tys. ton kruszywa i ułożono 340 tys. ton masy bitumicznej.
Przy realizacji tej inwestycji pracowało łącznie ok. 500 osób.

Droga ekspresowa S3 stanowi fragment międzynarodowej trasy E65. Na terenie Polski S3 połączy Szczecin z granicą z Czechami.  
Tematy w artykule: drogi ekspresowe

Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Polskie projekty drogowe jako pierwsze z dofinansowaniem UE

Polskie projekty drogowe jako pierwsze z...

Polskie drogi 2016-03-17

Komentuj:

~warszawiak 2013-06-28

Jeszcze jedno. Zastąpienie w artykule Świebodzin Międzyrzeczem mnie...uspokoiło. Pewnie informacja o połączeniu S3 Szczecina, a nie Świnoujścia z granicą z Czechami jest tak samo wiarygodna.

~warszawiak 2013-06-28

@kris: Święta racja, nie zauważyłem tego zastąpienia Świebodzina Międzyrzeczem mając cały czas przed oczami odcinek od Świebodzina do Sulechowa.

~Dr Palme 2013-06-28

Żyjemy w kraju, gdzie za nasze podatki buduje się drogi, ale przetargi pod te drogi mają takie wymagania, że polskie firmy nawet nie mogą składać ofert. Ale oczywiście potem te polskie firmy są podwykonawcami tych wielkich i nie zawsze otrzymują wynagrodzenie. Wielki niepolski w każdej chwili może ogłosić bezkarną niewypłacalność. Dlatego tak źle w branży (tyle upadłości) jeszcze nigdy nie było, jak z chwilą uruchomienia wielkich inwestycji.

~jumper 2013-06-28

do : Nowak watch : niestety PUDŁO. Właścicielami 60% udziałów w Budimex'ie jest Valivala Holdings B.V. Amsterdam (Holandia) – Spółka z Grupy Ferrovial SA (Hiszpania) . W tym kraju już nie ma nic polskiego niepoprawny optymisto. Wszystko już "sprzedaliśmy" na zachód. Cudzysłów użyłem, żeby ktoś nie pomyślał, że Polska zarobiła cokolwiek na sprzedaży polskich firm zachodnim "inwestorom".

~Nowak watch 2013-06-28

zgadzam sie z warszawiakiem w 100% tym bardziej cieszy , ze firma nazywa sie Budimex a nie jakas portugalska, chinska, iralndzka, chorwacka, austriacka, macedonska ,turecka czy kto tam jeszcze wie jaka, zmontowana na predko by wygrac przetarg, zgarnac pieniadze i sie ulotnic

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport