mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budowa A1 Tuszyn-Pyrzowice bez gwarancji rządowej

Budowa A1 Tuszyn-Pyrzowice bez gwarancji rządowej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje budowę autostrady A1 Tuszyn-Pyrzowice w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.Do końca roku GDDKiA zamierza ogłosić przetarg. Rząd nie zamierza jednak pomóc w finansowaniu budowy autostrady A1 i modernizacji częśći DK 1 czyli starej gierkówki.

Budowa A1 Tuszyn-Pyrzowice bez gwarancji rządowej
- Zanim przystąpimy do przetargu, prowadzimy konsultacje z bankami - powiedziała dla pb.pl Magdalena Jaworska, zastępca dyrektora w GDDKiA.

A1 Tuszyn - Pyrzowice ma powstac w technologii betonowej i mieć prawie 140 km długości. Część drogi przebiega śladem "starej gierkówki", która ma zostać wyremontowana. Prace mają byc prowadzone "pod ruchem" co utrudnia budowę i podnosi koszty realizacji. Mimo braku gwarancji rządowych rynkowi gracze są skłonni wejść w autostradowe PPP - informuje Puls Biznesu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 78 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

MON zainwestuje w polskie drogi

MON zainwestuje w polskie drogi

Polskie drogi 2017-01-04

Komentuj:

~warszawiak 2011-07-31

Jon, z trzema pasami zgoda, z tym, ze zawsze wolę autostradę czy dwujezdniową ekspresówkę z dwoma tylko pasami niż nic. A w ogóle S8 powstaje na razie niestety tylko do Radziejowic i po ukończeniu brak będzie najważniejszego ok. 40-kilometrowego odcinka do Warszawy. Tak samo dawno już Warszawa powinna posiadać pierścień drogowy (tak, PIERŚCIEŃ !!! a nie żaden "RING" /to do tych, co ciągle z niemiecka "ringu" używają/) i jego brak jest skandalem. Tylko, że wybudowanie pierścienia nie należy do włodarzy miasta, a do GDDKiA. Władze Warszawy można oskarżyć natomiast o to, że w ogóle nie widać żadnego lobbowania za budową wylotówek i budową drogowego pierścienia. Nawet, jeżeli takowe po cichu istnieje, to efekty są mniej niż mizerne. "Wylobbowanie" na początku roku niecałych 2 km S8 Salomea-Opacz i na tym koniec to czyste kpiny.

~warszawiak 2011-07-31

Romek, wolę system prywatny (pomimo wielu wad i mankamentow) niż gdyby miałoby nie być w ogóle autostrady. A pisałem też, że priorytetem nr 1 jest wybudowanie odcinka Częstochowa-Pyrzowice. Watpię, czy z Warszawy do Katowic po wybudowaniu nawet całej A1 będzie się opłacało jechać od Piotkowa tylko autostradą. Chyba jednak tylko do Częstochowy i dalej obecną dwujezdniową DK1. W kazdym razie najwyższy już czas, zeby cała autostrada A1 była gotowa. A na to się niestety szybko nie zanosi.

~Jon 2011-07-30

Autostrada A-1 na odcinku od Pyrzowic do Piotrkowa powinna od razu być zaplanowana jako dwujezdniowa z trzema pasami ruchu po każdej stronie. Podobnie powinna zostać wykonana S-8 na odcinku Piotrków - Warszawa. DO tego najgorszy odcinek w samej Warszawie ul. Grójecka jest zdecydowanie za wąska. Tu przetacza się cały ruch z Krakowa, Górnego Śląska, Wrocławia i Łodzi. Kiedyś Warszawa była zrównana z ziemią i można było zaplanować wówczas bezboleśnie szerokie ciągi komunikacyjne. Niestety zostało to przespane, tak jak teraz przesypia się budowę obwodnicy stolicy i w efekcie cały ruch tranzytowy kieruje się do wnętrza miasta. Stolica nie miała i nadal nie ma dobrych włodarzy myślących o przyszłości choćby za kilkadziesiąt lat

~Jon 2011-07-30

Autostrada A-1 na odcinku od Pyrzowic do Piotrkowa powinna od razu być zaplanowana jako dwujezdniowa z trzema pasami ruchu po każdej stronie. Podobnie powinna zostać wykonana S-8 na odcinku Piotrków - Warszawa. DO tego najgorszy odcinek w samej Warszawie ul. Grójecka jest zdecydowanie za wąska. Tu przetacza się cały ruch z Krakowa, Górnego Śląska, Wrocławia i Łodzi. Kiedyś Warszawa była zrównana z ziemią i można było zaplanować wówczas bezboleśnie szerokie ciągi komunikacyjne. Niestety zostało to przespane, tak jak teraz przesypia się budowę obwodnicy stolicy i w efekcie cały ruch tranzytowy kieruje się do wnętrza miasta. Stolica nie miała i nadal nie ma dobrych włodarzy myślących o przyszłości choćby za kilkadziesiąt lat

~romek 2011-07-29

Cała koncepcja tego rozwiazania polega na sprywatyzowaniu głownego połaczenia z Katowicami.Wg informacji np A1 Swazrozyn Rusocin to ok 18000 pojazdów na dobę .Wynik dobry w aspekcie opłacalnosci .Odcinek Piotrków Czestochowa 60000 pojazdów na dobe prawdziwa zyła złota.Stad pojawiajace się artykuliki ze tylko system prywatny ma tu racje bytu ciekawe co?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
PSA przejmie Opla? Wielkie zamieszanie
PSA przejmie Opla? Wielkie zamieszanie
Kilka dni temu wypłynęła informacja o możliwości przejęcia Opla przez francuski koncern motoryzacyjny PSA. Wywołało to reakcję niemieckich władz, które podkreśliły, że monitorują sprawę, ponieważ Opel zatrudnia większość swoich pracowników w Niemczech.