mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budowa A1 Tuszyn-Pyrzowice bez gwarancji rządowej

Budowa A1 Tuszyn-Pyrzowice bez gwarancji rządowej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje budowę autostrady A1 Tuszyn-Pyrzowice w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.Do końca roku GDDKiA zamierza ogłosić przetarg. Rząd nie zamierza jednak pomóc w finansowaniu budowy autostrady A1 i modernizacji częśći DK 1 czyli starej gierkówki.

Budowa A1 Tuszyn-Pyrzowice bez gwarancji rządowej
- Zanim przystąpimy do przetargu, prowadzimy konsultacje z bankami - powiedziała dla pb.pl Magdalena Jaworska, zastępca dyrektora w GDDKiA.

A1 Tuszyn - Pyrzowice ma powstac w technologii betonowej i mieć prawie 140 km długości. Część drogi przebiega śladem "starej gierkówki", która ma zostać wyremontowana. Prace mają byc prowadzone "pod ruchem" co utrudnia budowę i podnosi koszty realizacji. Mimo braku gwarancji rządowych rynkowi gracze są skłonni wejść w autostradowe PPP - informuje Puls Biznesu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~warszawiak 2011-07-31

Jon, z trzema pasami zgoda, z tym, ze zawsze wolę autostradę czy dwujezdniową ekspresówkę z dwoma tylko pasami niż nic. A w ogóle S8 powstaje na razie niestety tylko do Radziejowic i po ukończeniu brak będzie najważniejszego ok. 40-kilometrowego odcinka do Warszawy. Tak samo dawno już Warszawa powinna posiadać pierścień drogowy (tak, PIERŚCIEŃ !!! a nie żaden "RING" /to do tych, co ciągle z niemiecka "ringu" używają/) i jego brak jest skandalem. Tylko, że wybudowanie pierścienia nie należy do włodarzy miasta, a do GDDKiA. Władze Warszawy można oskarżyć natomiast o to, że w ogóle nie widać żadnego lobbowania za budową wylotówek i budową drogowego pierścienia. Nawet, jeżeli takowe po cichu istnieje, to efekty są mniej niż mizerne. "Wylobbowanie" na początku roku niecałych 2 km S8 Salomea-Opacz i na tym koniec to czyste kpiny.

~warszawiak 2011-07-31

Romek, wolę system prywatny (pomimo wielu wad i mankamentow) niż gdyby miałoby nie być w ogóle autostrady. A pisałem też, że priorytetem nr 1 jest wybudowanie odcinka Częstochowa-Pyrzowice. Watpię, czy z Warszawy do Katowic po wybudowaniu nawet całej A1 będzie się opłacało jechać od Piotkowa tylko autostradą. Chyba jednak tylko do Częstochowy i dalej obecną dwujezdniową DK1. W kazdym razie najwyższy już czas, zeby cała autostrada A1 była gotowa. A na to się niestety szybko nie zanosi.

~Jon 2011-07-30

Autostrada A-1 na odcinku od Pyrzowic do Piotrkowa powinna od razu być zaplanowana jako dwujezdniowa z trzema pasami ruchu po każdej stronie. Podobnie powinna zostać wykonana S-8 na odcinku Piotrków - Warszawa. DO tego najgorszy odcinek w samej Warszawie ul. Grójecka jest zdecydowanie za wąska. Tu przetacza się cały ruch z Krakowa, Górnego Śląska, Wrocławia i Łodzi. Kiedyś Warszawa była zrównana z ziemią i można było zaplanować wówczas bezboleśnie szerokie ciągi komunikacyjne. Niestety zostało to przespane, tak jak teraz przesypia się budowę obwodnicy stolicy i w efekcie cały ruch tranzytowy kieruje się do wnętrza miasta. Stolica nie miała i nadal nie ma dobrych włodarzy myślących o przyszłości choćby za kilkadziesiąt lat

~Jon 2011-07-30

Autostrada A-1 na odcinku od Pyrzowic do Piotrkowa powinna od razu być zaplanowana jako dwujezdniowa z trzema pasami ruchu po każdej stronie. Podobnie powinna zostać wykonana S-8 na odcinku Piotrków - Warszawa. DO tego najgorszy odcinek w samej Warszawie ul. Grójecka jest zdecydowanie za wąska. Tu przetacza się cały ruch z Krakowa, Górnego Śląska, Wrocławia i Łodzi. Kiedyś Warszawa była zrównana z ziemią i można było zaplanować wówczas bezboleśnie szerokie ciągi komunikacyjne. Niestety zostało to przespane, tak jak teraz przesypia się budowę obwodnicy stolicy i w efekcie cały ruch tranzytowy kieruje się do wnętrza miasta. Stolica nie miała i nadal nie ma dobrych włodarzy myślących o przyszłości choćby za kilkadziesiąt lat

~romek 2011-07-29

Cała koncepcja tego rozwiazania polega na sprywatyzowaniu głownego połaczenia z Katowicami.Wg informacji np A1 Swazrozyn Rusocin to ok 18000 pojazdów na dobę .Wynik dobry w aspekcie opłacalnosci .Odcinek Piotrków Czestochowa 60000 pojazdów na dobe prawdziwa zyła złota.Stad pojawiajace się artykuliki ze tylko system prywatny ma tu racje bytu ciekawe co?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport