mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budowa A1 w zawieszeniu

Budowa A1 w zawieszeniu

GDDKiA wypowiedziała polsko-irlandzkiemu konsorcjum dwie umowy na budowę trzech odcinków A1 od Torunia do Kowala.  A1 od Strykowa do Kowala ma być gotowa w listopadzie 2012 roku.

Budowa A1 w zawieszeniu
Zerwane, z winy wykonawcy, umowy dotyczyły realizacji odcinków: Czerniewice–Odolion (11,4 km) i Odolion-Brzezie (23,1 km), których liderem była firma SRB Civil Engineering Limited oraz Brzezie–Kowal (29,5 km), którego liderem była spółka  PBG SA. GDDKiA wielokrotnie próbowała doprowadzić do kompromisu z wykonawcą, jednak po upadłości grupy PBG SA konsorcjanci nie byli w stanie dokończyć tej budowy. Przez najbliższe 3 lata żaden ze współkonsorcjantów budujących dotąd autostradę A1 w województwie kujawsko-pomorskim nie będzie mógł startować w przetargach ogłaszanych przez GDDKiA – zapewnia GDDKiA w komunikacie.

Teraz GDDKiA zabezpieczy teren budowy przed zbliżającym się okresem zimowym oraz dokończy inwentaryzację zakresu częściowo zrealizowanych zadań i prac przez wykonawców na kujawsko-pomorskich odcinkach autostrady A1. Jak zapewniają drogowcy zostaną też niezwłocznie ogłoszone przetargi na wybór nowych wykonawców, tak by już wiosną 2013 roku prace na budowie były kontynuowane.  

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~p_brz 2012-09-20

Dobre, tego nie wiedziałem, wygląda na to, że Warszawa nie tylko leży po dwóch stronach Wisły ale też po dwóch ( do tego różnych) stronach autostrady :). Bardzo zabawne. A tak zupełnie poważnie, to czasami odnoszę wrażenie, że różnica pomiędzy A i S polega tylko na tym, czy ma być odcinek płatny czy też nie. Jeśli chodzi o A4 pomiędzy Krzyżową a Wrocławiem, to chyba tylko dlatego na razie jeszcze nie jest płatna, bo nie spełnia parametrów autostrady, więc ciężko postawić bramki i dobrze! Nawet bym się cieszył, że na odcinkach wokół dużych miast drogi typu A przeszłyby na S, bo to oznaczałoby, że obwodnice miast miałyby być bezpłatne, ale tu nie ma żadnej konsekwencji! Doskonałe przykłady podał ~Warszawiak. Teoria miała być prosta, żeby nie powiedzieć banalna, drogi leżące południkowo miały mieć numery nieparzyste, równoleżnikowo parzyste, spełniające parametry A miały być płatne (choć oczywiście nie wszystkie musiałyby być), te typu S niepłatne, do tego w celu łatwiejszej identyfikacji drogi "szybkie" powstające wzdłuż dróg DK powinny mieć podobne numery (przykład DK4 i A4), jak jest widać na mapach. Pomijam niepotrzebne wywalanie kasy na wszelkie projekty i uaktualnienia wszelkich map, żeby nadążyć za zmianami, chyba nie trzeba skończyć wyższych studiów, ze raz na zawsze zaprojektować sieć dróg w Polsce i konsekwentnie je realizować, oczywiście w odpowiedniej kolejności, o której też już ośmielałem się pisać przy okazji różnych artykułów na portalu MojeAuto, nie warto o tym wspominać.

~warszawiak 2012-09-19

W sprawie A3 to jest w ogóle dziwna sprawa. Obecna S3 od A6 do Gorzowa jest oznaczona jako ekspresówka, chociaż już teraz mogłaby spokojnie być oznaczona jako autostrada. Dla mnie jest lepsza od podszczecinskiej A6. Czasami dziwna jest ta dowolność i zmiana oznaczeń, wystarczy porównać ekspresówkę S3 na wspomnianym odcinku i A4/A18 na odcinku, gdzie brak jest pasów awaryjnych. Nota bene A4/A18 (mam na myśli oczywiście krótki odcinek A18 od Krzywej do Golnic, a dziś od Krzyżowej do Golnic) zawsze była tam autostradą, nawet, jak w obie strony jeździło się po takich wertepach, jakie dzisiaj sa na płd nitce A18. A A4 koło Krakowa: odcinek Balice-Modlniczka najpierw był autostradą A4, potem bodaj A4a, potem był oznaczony dalej jako autostrada, ale z numerem S7!!!, żeby na końcu zostać ekspresówką S7. Odwrotnie na obwodnicy Krakowa. W przeciwienstwie do map do 2002 r. była ekspresówką A4!!!, a potem dopiero stała się przez zmianę oznaczeń autostradą. Największe kuriozum jest na nowej A2 pod Warszawą. Jadąc od Konotopy do Łodzi jedziemy autostradą, a wracając na ok.2,5 km przed Konotopą jest podwójny znak: "koniec autostrady" i "początek drogi ekspresowej". Jest to chyba jedyna na świecie droga, która w jedną stronę (na wspomnianym odcinku) jest autostradą, a w drugą ekspresówką. Pozdrawiam.

~p_brz 2012-09-19

A propos kryminału, to dla mnie właśnie kryminalne i żałosne jednocześnie jest to, że do tej pory nie skończono A18 (może podchodzę do tematu sentymentalnie, bo sam z niej często korzystam :)), mając podwaliny poniemieckie, praktycznie brak konieczności jakichkolwiek uzgodnień, w końcu droga istnieje, praktycznie gotowe węzły i żeby do dzisiaj nie zrobić tej cholernej południowej części??? A co do koncertu życzeń to mi się marzy, żeby powstało coś "szybkiego" na Ziemii Kłodzkiej, które by połączyło Wrocław (czytaj udrożniło A4 z granicą z Czechami), to jeśli mogę prosić to najprościej chyba na dzień dzisiejszy "dojechać" z A3 (przepraszam, ale dla mnie S3 zawsze będzie A3 i wg. mnie główna wiązka transeuropejska nie może być inna) do granicy w Lubawce, tym bardziej, że Czesi też planują dojechać ze swoja D11 do tejże drogi, więc to ma sens. A jeśli nie, to może zrealizować plany przedwojenne drogi Wrocław- Wiedeń, przez Boboszów? No a jeśli już w ostateczności, ktoś wpadnie na pomysł i zaprojektuje ciąg od Wrocławia do granicy w Kudowie Zdroju (DK8) i zrobi z tego S, to też będę zachwycony. Pozdrawiam

~warszawiak 2012-09-19

Zgadzam się; najszybciej od granicy do granicy będzie A4, nawet tam, gdzie zerwano kontrakty, prace wykonano w ok. 40%-50%. Gdyby to mieli zostawić tak rozgrzebane, to byłby już kryminał. Tak więc ogłoszą nowe przetargi i może do końca 2014 r. całą A4 skończą. Na A2 do granicy machnąłem dawno ręką, będę zadowolony, jak w np 2015/2016 r. będzie ciągłość od Konotopy przez Warszawę i istniejącą obwodnicę Mińska do Kałuszyna. A teraz się rozmarzę: może tak jeszcze autostradowa obwodnica Siedlec, jako coś ekstra. Ech, dziadostwo sakramenckie. A jak pięknie wyglądała mapa z 2008r.: "Autostrady i drogi ekspresowe na Euro 2012". Jaką piekną siecią drogową Polska była pokryta. Tylko, że takich map, mówiacych co będzie mam już serdecznie dosyć (20 parę lat naprawdę wystarczy), mnie interesuje to, co jest i co się buduje. Około 2008 r. też czytałem, że m.in. do pewniaków na Euro należy.....A18 i, że bedzie to pierwsza polska autostrada....ukończona w całości. Pozostawiam to bez komentarza.

~p_brz 2012-09-18

No tak realnie to chyba największe szanse do powstanie autostrady od granicy do granicy ma A4. A2 od Warszawy do granicy w Terespolu w źródłach GDDKiA figuruje w załączniku nr 2 z terminem realizacji: nieokreślony, czyli wg. mojej teorii: nigdy. Podczas podpisania układu akcesyjnego przez Polskę przed wejściem do Unii, Polska zdeklarowała się miedzy Innymi na to, że do chyba 2003 r. (daty biorę z głowy czyli z znikąd :), więc przepraszam za pomyłki) wpuścimy na nasze drogi transport ciężki (deklarując w tedy drogi, które miały być dostosowane do wymogów nacisku 40 tonowych pojazdów). Między innymi wyszczególnione były tam całe A1.. A4 (wówczas A3 była jeszcze autostradą). Zrealizować tego jakoś nie potrafimy, do tego TIRy już jeżdżą niszcząc nasze niedostosowane do dużych nacisków drogi, więc przyszłe koszty naprawy tych dróg wielokrotnie się zwiększą (to oczywiście dla odpowiedzialnych szczegół, przecież nie płacą z własnych kieszeni, więc czy autostrady powstaną za rok czy 20 lat, co to za różnica, byle nie "kończyło się pasmo sukcesów"...). W Niemczech jest takie powiedzenie "biednych nie stać na oszczędzanie"...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport