mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budowa nowego mostu w Woli Jachowej na finiszu

Budowa nowego mostu w Woli Jachowej na finiszu

Rozpoczyna się ostatni etap prac przy budowie mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74. Od 19 listopada 2014 w miejscach zjazdów na most tymczasowy planowane jest wprowadzenie ruchu wahadłowego. Za kilka dni będzie można natomiast przejechać nowo wybudowanym mostem na bazie tymczasowej organizacji ruchu. Wprowadzenie organizacji docelowej planowane jest w grudniu.

Budowa nowego mostu w Woli Jachowej na finiszu
Gotowa jest już konstrukcja nowego mostu. Pozostało m.in. ułożenie nawierzchni zarówno na moście jak i fragmentach drogi 74 stanowiących dojazdy do obiektu, dokończenie chodników, barier, wykonanie oznakowania poziomego. W czasie układania nawierzchni konieczne jest wprowadzenie ruchu wahadłowego w miejscach zjazdów z istniejącej drogi nr 74 na most tymczasowy, a skierowanie ruchu na nowy most, na którym początkowo obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Nowym mostem w obu kierunkach przejedziemy na bazie tymczasowej organizacji ruchu (czyli z ograniczeniami prędkości i miejscowymi zwężeniami jezdni) najwcześniej za kilka dni. Wprowadzenie docelowej organizacji ruchu planowane jest w grudniu.

Przypomnijmy – konstrukcja mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74 została uszkodzona po nawałnicach deszczowych w 2013 roku. Obiekt został zamknięty, a po niezbędnych badaniach i wzmocnieniach warunkowo dopuszczony do ruchu tylko pojazdów do 3,5 tony, pozostałe samochody skierowano na objazdy. W grudniu 2013 oddany został do ruchu most tymczasowy, z którego mogą korzystać już wszystkie pojazdy. Tym samym podróżujący drogą krajową nr 74 nie muszą korzystać z objazdów. Most tymczasowy zostanie rozebrany na początku 2015 roku, a wykonawca przystąpi do prac rozbiórkowych po oddaniu do użytkowania docelowego obiektu.

Projekt nowego mostu w ciągu drogi krajowej nr 74 powstał w pierwszej połowie roku 2014. Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i buduj, co oznacza, że ten sam wykonawca wykonał projekt i wybudował nowy most. Nowy most ma długość około 18 metrów i jest o około 10 metrów dłuższy od uszkodzonego obiektu. Obiekt ma konstrukcję jednoprzęsłową betonową sprężoną, posadowiony jest na palach wielkośrednicowych. To sprawi, że most będzie bardziej odporny na skutki nagłych przyborów wód w rzece. Jezdnia ma dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości. Po obu stronach wykonane zostaną chodniki dla pieszych o około półtorametrowej szerokości. Koszt inwestycji to około 2 mln złotych.

Podobne wiadomości:

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Najpiękniejsze drogi świata

auto motor i sport 0000-00-00

Samochód i cała motoryzacja mają sens, pod warunkiem że jest... po czym jeździć. Dziś rozjeżdża naszą planetę ponad miliard aut. A będzie ich jeszcze więcej. Albo zbudujemy nowe drogi, albo stworzymy monstrualny parking. Strach się bać.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany
Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany
Kolejny polski producent autobusów coraz lepiej radzi sobie na rynku. Ursus zebrał na przyszły rok zamówienia na łączną kwotę prawie 180 mln zł.