mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budowa węzła na S3 w Jordanowie ważna dla regionu

Budowa węzła na S3 w Jordanowie ważna dla regionu

Władze województwa lubuskiego, przez które przechodzi budowana droga ekspresowa S3, badają możliwości  przyspieszenia terminu oddania do użytku węzła drogowego w Jordanowie. Powstający węzeł to kluczowy element drogi S3 łączący się z autostradą A2 oraz drogami lokalnymi.

Budowa węzła na S3 w Jordanowie ważna dla regionu
- Po spotkaniu z dyrektorem Przemysławem Hamerą uznałem, że konieczne jest wysłanie wniosku do Generalnego Dyrektora GDDKiA w Warszawie. Zaproponuję w nim możliwość wcześniejszego zapłacenia wykonawcy, dzięki czemu możliwe będzie szybsze zakończenie budowy i oddanie do użytku węzła komunikacyjnego w Jordanowie. To pozwoliłoby nam przyspieszyć korzyści płynące z faktu funkcjonowania autostrady oraz wpłynęło na rozwiązanie najważniejszych problemów komunikacyjnych w naszym regionie. – powiedział wojewoda lubuski, Marcin Jabłoński.

Budowa drogi S3 to największa inwestycja na terenie województwa lubuskiego. Po oddaniu do użytku podróżni będą poruszać się dwujezdniową drogą o parametrach zbliżonych do autostrady. Otwarcie nowego szlaku komunikacyjnego podniesie komfort oraz czas przejazdu podróżnych. Ponadto wpłynie na zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów, niższą emisję spalin na terenie zabudowanym oraz podniesie atrakcyjność inwestycyjną i turystyczną Ziemi Lubuskiej.

Cała droga S3 przebiegająca przez województwo lubuskie będzie miała łącznie 144 km długości. Realizowana inwestycja pozwala na osiągnięcie efektu sieciowego oraz ma wpływ na strategiczne znaczenie rozwoju komunikacyjnego kraju m.in. poprzez połączenie Szczecina z autostradą A2.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~romek 2012-01-27

Słabym elementem jest układ w którym S3 konczy sie w węzle Rzęsnica gdzie zaczyna sie A6 .Po przejechaniu 10km autostradą " starą berlinką" za wezłekm Kijewo rozpoczyna sie zjazd z A6 wpasowany w ciag starej drogi.Dobrym rozwiazanie jest takie zmodernizowanie węzła Rzesnica tak aby S3 tworzyła ciag automnomicznej drogi na wprost np wiadukcie nad A6 i po obejsciu Wielgowa łaczyła sie z istniejącą juz S3.Układ taki naturalnie wymusza jazdę ciezarówek w kierunku na wprost czyli S3.Skrzyzowanie S3 z planowana odbudową A6 na Chociwel i Gdansk przyzwoitą autostradą za pomocą węzła typu koniczyna załatwił ten temat na 50lat.Na stronie internetowej mozna znależc koncepcje przebudowy tego wezła Rzęsnica w kierunku budowy wschodniego obejścia Szczecina które powstały z sensem godnym dobrych projektantów.Obecnie S3 jest doklejona do A6 w wymienionym wezle nie tworzac spojnego ukladu drogowego.Ideą naczelna jest zatrzymanie ruchu tranzytowego na naszych trasach i wyeliminowanie kierunku berlinskiego

~do as(shole) 2012-01-27

a jakie masz wieksze miasto w wojewodztwie dolnoslaskim ktore przecina s3???do twojej nazwy dodaj ,,shole'' i wyjdzie wyraz dobrze okreslajacy cie

~as 2012-01-27

Jaki Wrocław romku? S3 ma być przedłużona do Legnicy i dalej do Lubawki. Czesi ciągną swoją "dalnice" z Hradec Kralove też do Lubawki.

~romek 2012-01-27

S3 z uwagi na swoje połozenie jest bardzo wazna drogą .Dokonczenie jej na całej długosci jjest sprawa priorytetową.Dobrze bedzie słuzyc naszym interesom od Bałtyku az po Wrocław jako alternatywa dla tras w kierunku południowym.Na pólnocy jest przejscie promowe w kierunku Szwecji na południu w kierunku na Bałkany.Spedytorzy z Wegier z Bułgarii w latach 70 korzystali z tego połaczenia.Warunkiem jest szybkie zakonczenie tej trasy na całym odcinku .Własciwie jedyna trasa jest linia kolejowa tz Trasa Nadodrzanska zmodernizowana w latach 70 (wykonano elektryfikację) która mozna było szybko przemieszczac sie z Szczecina do Wrocławia i dalej na Czechy .Obecnie równiez wynmaga doprowadzenia jej do stanu wyjsciowego tak aby pociagi zaczeły jezdzic przyzwoita predkoscią.Ten kierunek został zabagniony w sposób znaczny ,wymaga znacznych nakładów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport