Budują S8

Wreszcie  cały odcinek ekspresowej trasy S8 Wrocław- Łódź jest w budowie. Pierwsze plany zakładały, że jeszcze przed Euro 2012 pojedziemy ekspresowo z Wrocławia do Warszawy. Dzisiaj drogowcy walczą, by w 2012 roku udało się oddać odcinek z Wrocławia do Oleśnicy. Na pozostałe odcinki w województwie dolnośląskim, wielkopolskim i łódzkim dopiero w drugiej połowie ubiegłego roku rozstrzygnieto przetargi. Wykonawcy już przystapili do prac. Budowa powinna zakończyć się w 2013 - 2014 roku.

Budują S8

Duże tempo prac przy budowie dolnośląskiego odcinka drogi  ekspresowej S8 Wrocław-Syców nie gwarantuje, że pojedziemy tym odcinkiem w czerwcu.

Budowa 55 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8 na odcinku Wrocław (Psie Pole) – Syców została podzielona na dwa etapy: etap I – Wrocław (węzeł Pawłowice) – Oleśnica (węzeł Dąbrowa) oraz etap II – Oleśnica (węzeł Cieśle) – Syców (węzeł Syców Wschód). Wykonawcą prac dla etapu I jest MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. (prace wyniosą prawie 449 mln zl). Natomiast budowę II etapu realizuje SKANSKA S.A.(wartość kontraktu blisko 469 mln zł).

Na obu odcinkach prace miały zakończyć się na Euro 2012. Do czerwca szanse na powstanie ma pierwszy odcinek z Wrocławia do Oleśnicy. Znacznie gorzej przedstawia się sytuacja na drugim odcinku, gdzie przez procedury i konieczne dodatkowe pozwolenia (problemem okazały się orły bieliki i żaby) do prac przystąpino bardzo późno, w czerwcu ubiegłego roku. Około 8 miesięcy trwało uzyskiwanie pozwolenia na budowę. Teraz firma wykonawcza Skanska robi wszystko, by jak najszybciej droga była przynajmniej przejezdna. Jednak, mimo łagodnej zimy, szanse są znikome...


S8 Syców - Kępno - Wieruszów – Walichnowy z początkiem roku w budowie.

Prace budowlane rozpoczęły się już na kolejnych odcinkach przyszłej drogi ekspresowej S8 Syców - Kępno - Wieruszów – Walichnowy. Umowy na budowę trzech odcinków przebiegających od Sycowa (woj. dolnośląskie), poprzez teren Wielkopolski aż do miejscowości Walichnowy w województwie łódzkim podpisano z wykonawcami jeszcze pod koniec grudnia 2011 roku. Łączna długość nowo budowanego fragmentu drogi S8, to 45 kilometrów. Prowadzenie tej inwestycji zostało powierzone opolskiemu oddziałowi GDDKiA, który ma najbliższą lokalizację względem prowadzonych prac.

Dwa odcinki – od Sycowa do Kępna (15,3 km) oraz od Kępna do Wieruszowa (16,6 km) budowała będzie firma Mota Engil. Prace wyniosą odpowiednio 325 oraz 527,5 miliona złotych. Przetarg na wybudowanie trzeciego odcinka – Wieruszów – Walichnowy (13,1 km) wygrało konsorcjum firm, na którego czele stoi firma Dragados. Koszt wybudowania tego odcinka, to 233,5 miliona złotych. Prace budowlane na wszystkich trzech odcinkach powinny zakończyć się pod koniec 2013 roku.


W Łódzkiem wreszcie ruszyła budowa. Budują według wariantu łódzkiego.


Budowę drogi S8 w woj. łódzkim podzielono na dziewięć etapów. Z początkiem stycznia br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy z wykonawcami na budowę czterech ostatnich odcinków (2, 3, 4 i 5) ekspresowej S8 z miejscowości Walichnowy do węzła Łódź – Południe.  Łączna długość tych odcinków to ponad 78 km, a wartość kontraktów to blisko 2,9 miliarda złotyc.  Wykonawcy mają czas na wyzwiązanie się z umowy do marca 2014 roku.

Latem ubiegłego roku podpisano umowę na pierwszy odcinek – budowę węzła Walichnowy. Węzeł powinien być gotowy w marcu 2013 roku – zapewnia firma Budimex, wykonawca prac.  Umowy na odcinki  6, 7, 8  9 od węzła Łask do połączenia się z autostradą A1 w rejonie Rzgowa o łącznej długości 33,5 km podpisano jesienią. Prace dla tych odcinków mają zakończyć się z początkiem 2014 roku.

Przypomnijmy, prace prowadzone są według wariantu łódzkiego, zgodnie z którym droga będzie biegła w okolicy Złoczewa, Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku i Łodzi.

W sumie powstanie 105 km nowej trasy ekspresowej od miejscowości Walichnowy do węzła Łódź Południe. Dalej trasa pobiegnie od Piotrkowa Trybunalskiego w kierunku Warszawy, gdzie droga krajowa nr 8 jest przebudowywana do standardów drogi ekspresowej.

                                     

źródło: GDDKiA

Według planów droga ekspresowa S8 ma mieć 557 km długości i połączyć Wrocław z Łodzią i Warszawą oraz dalej z Białymstokiem. Przebiegać będzie przez województwa: dolnośląskie, wielkopolskie, łódzkie, mazowieckie i podlaskie. Z Wrocławia droga biegnie do Łodzi, dalej do stolicy będzie można dojechać autostradą A2. Odcinkiem drogi S8 będzie też fragment obecnej drogi krajowej nr 8 zwanej gierkówką z Warszawy do Piotrkowa Trybunalskiego. Trasa na odcinku Wrocław – Ostrów Maz. stanowi polską część trasy E67, natomiast odcinek Warszawa – Ostrów Maz. to polski odcinek trasy Via Baltica.


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~warszawiak 2012-01-26

@Rafitron: Mała poprawka. Od Widawy do Burzenina oczywiście nie powiatówką, a DW480, a od Burzenina powiatówką do Złoczewa.

~warszawiak 2012-01-24

@Rafitron: Mają go zrobić, czyli jadąc od Tuszyna będzie można skręcić na Warszawę i odwrotnie. Nie wiem tylko, czy już teraz przy trwającej przebudowie DK8 na S8 od Piotrkowa do Radziejowic. Ale nawet, jak zrobią, to z Warszawy do Wrocławia nigdy tak nie pojadę. Albo pojadę A2 i A1 do S8, albo nie płacąc za autostradę pojadę tak jak dziś jeżdżę: DK8 (będzie S8 od Radziejowic, zresztą skandal, że nie od Warszawy, gdzie ekspresówka i wylot z Warszawy jest najbardziej potrzebny) do Piotrkowa i dalej DK8, ale tylko kawałek, ok. 9 km, a nie do Bełchatowa, potem powiatówką na Widawę, dalej znowu powiatówką przez Burzenin aż do Złoczewa. Aż prosi się o łącznik pomiędzy węzłem Łódź Płd (d. Wrocław, krzyżówka S8 z A1) a obecną DK8, czyli przyszłą S8. Tylko, że to pewnie dla decydentów drogowych, to są już nie wiadomo jakie fanaberie.

~Rafitron 2012-01-23

"Według planów droga ekspresowa S8 ma mieć 557 km długości i połączyć Wrocław z Łodzią i Warszawą oraz dalej z Białymstokiem" - no właśnie w tym problem, że już nie będzie jedną drogą S-8 od Wrocławia do Białegostoku tylko dwoma odrębnymi, więc może trzeba zmienić jej nazwę na S8.1 i S8.3:( trzeba będzie pomiędzy pojechać 2 autostradami A1 i A2, bo nie wystarczy pojechać tylko A-1 do Piotrkowa Trybunalskiego, bo tam na węźle nie ma relacji do Warszawy czy Białegostoku;(

~Marek 2012-01-21

Mieszkam z dala od S 7 S 8 i w ogóle od nowoczesnych dróg ,ale za to dużo podróżuję, więc mam obiektywny osąd. S 7 jest Polsce bardziej potrzebna od S 8 ,a już najbardziej potrzebne są drogi ekspresowe w Warszawie i jej okolicach.To powinien być priorytet!

~as 2012-01-20

A co z przedłużeniem S8 do granicy z Czechami? Czesi ciągną swoją "Dalnicę" do Lubawki. Po polskiej stronie tez miała być ekspresowa z Wrocławia przez Świdnicę i Wałbrzych do Kamiennej Góry i Lubawki. Na Wrocławiu Polska się nie kończy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport