mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budują Śródmiejską Obwodnicę Wrocławia

Budują Śródmiejską Obwodnicę Wrocławia

Z wiosną na dobre rozkręciły się prace budowlane przy Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia. Za niecałe dwa lata kierowcy jadący z południa na północ miasta ominą jego ruchliwe centrum.

Budują Śródmiejską Obwodnicę Wrocławia

Obwodnica Śródmiejska Wrocławia budowana jest już kilkadziesiąt lat i otwierana etapami. Jako pierwszy powstał jej południowy odcinek, który zaczyna się przy skrzyżowaniu ul. Krakowskiej z al. Armii Krajowej, dalej biegnie przez al. Wiśniową, al. Hallera oraz ul. Klecińską. W ubiegłych latach udręką dla kierowców były prace przy budowie  zachodniej części obwodnicy - estakady pomiędzy ul. Klecińską a Grabiszyńską. Dopiero w październiku 2007 otwarto ostatecznie wiadukty nad torami oraz nowe jezdnie. Dalej na północ obwodnica prowadzi przez estakadę "Gądowiankę" (oddana w 2003 r.) w kierunku ul. Na Ostatnim Groszu, a następnie jako ul. Milenijna przez Most Milenijny do ul. Osobowickiej.

Obecnie trwają prace nad północnym odcinkiem obwodnicy. Kontrakt na budowę północnego odcinka  (od ul. Osobowickiej do ul. Żmigrodzkiej) podpisano z firmą Skanska jeszcze w ubiegłym roku. To największa w historii drogowa inwestycja miejska w stolicy Dolnego Śląska. Dotychczas tytuł ten nosił Most Milenijny (budowała także Skanska) kończący obwodnicę w przysłowiowym polu. Ale wreszcie to się zmieni. W ramach inwestycji powstanie bowiem blisko 5 kilometrów dwupasmowej drogi aż do ul. Żmigrodzkiej z wiaduktami nad ul. Obornicką i Żmigrodzką oraz linią kolejową Wrocław - Poznań. Budowa północnego łącznika pochłonie ponad ćwierć miliarda złotych.

Możliwe, że jeszcze pod koniec 2010 roku kierowcy przejeżdżający przez Most Milenijny w końcu sprawnie dotrą do trasy wylotowej na Poznań. Mimo, że kontrakt przewiduje zakończenie prac w lutym 2011 roku, władzom miasta i wykonawcy zależy aby prace skończyć jeszcze w 2010. Za przedterminowe skończenie prac Skanska może otrzymać dodatkową premię.

Nadal nie ma konkretnie sprecyzowanych terminów co do pozostałych odcinków. Wiadomo, że w następnej kolejności realizowane będą: obwodnica śródmiejska do ul. Żmigrodzkiej, i połączenie obwodnicy śródmiejskiej z Portem Lotniczym Wrocław, bo te projekty zapisane zostały w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Wrocławia. Dalsze plany przewidują, że oprócz odcinka północnego powstanie odcinek wschodni – tzw. Aleja Wielkiej Wyspy. Trasa poprowadzi z rozjazdu z al. Armii Krajowej mostami nad Oławą i Odrą w kierunku ul. 9 Maja, dalej al. Paderewskiego wzdłuż Stadionu Olimpijskiego, nowymi mostami nad kanałami w kierunku Kowal.

Obwodnica Śródmiejska Wrocławia


Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Komentuj:

~KK 2009-04-19

Eh, Wrocław powinien się zadłużyć i zrobić tą obwodnicę od razu całą i porządnie (z wiaduktami itp), na pewno inwestycja by się zwróciła, tereny wokół byłyby cenniejsze itp. Denerwuje mnie takie dziubanie, 5km drogi co 5lat..

~rajdowy 2009-04-02

Buduja i budują a konca nie widac. Na Euro 2012 nie wyrobia sie z północnym odcinkiem od Żmigrodzkiej na bank

~nie-wroclawiak 2009-04-02

niech budują, niech oddają przed terminem i mają za to premie, a jak po czasie to solidne kary, może jakoś w koncu bedzie sie dalo jezdzić po tym Wroclawiu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.
Odgadnij model Odgadnij model