mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Budują Śródmiejską Obwodnicę Wrocławia

Budują Śródmiejską Obwodnicę Wrocławia

Z wiosną na dobre rozkręciły się prace budowlane przy Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia. Za niecałe dwa lata kierowcy jadący z południa na północ miasta ominą jego ruchliwe centrum.

Budują Śródmiejską Obwodnicę Wrocławia

Obwodnica Śródmiejska Wrocławia budowana jest już kilkadziesiąt lat i otwierana etapami. Jako pierwszy powstał jej południowy odcinek, który zaczyna się przy skrzyżowaniu ul. Krakowskiej z al. Armii Krajowej, dalej biegnie przez al. Wiśniową, al. Hallera oraz ul. Klecińską. W ubiegłych latach udręką dla kierowców były prace przy budowie  zachodniej części obwodnicy - estakady pomiędzy ul. Klecińską a Grabiszyńską. Dopiero w październiku 2007 otwarto ostatecznie wiadukty nad torami oraz nowe jezdnie. Dalej na północ obwodnica prowadzi przez estakadę "Gądowiankę" (oddana w 2003 r.) w kierunku ul. Na Ostatnim Groszu, a następnie jako ul. Milenijna przez Most Milenijny do ul. Osobowickiej.

Obecnie trwają prace nad północnym odcinkiem obwodnicy. Kontrakt na budowę północnego odcinka  (od ul. Osobowickiej do ul. Żmigrodzkiej) podpisano z firmą Skanska jeszcze w ubiegłym roku. To największa w historii drogowa inwestycja miejska w stolicy Dolnego Śląska. Dotychczas tytuł ten nosił Most Milenijny (budowała także Skanska) kończący obwodnicę w przysłowiowym polu. Ale wreszcie to się zmieni. W ramach inwestycji powstanie bowiem blisko 5 kilometrów dwupasmowej drogi aż do ul. Żmigrodzkiej z wiaduktami nad ul. Obornicką i Żmigrodzką oraz linią kolejową Wrocław - Poznań. Budowa północnego łącznika pochłonie ponad ćwierć miliarda złotych.

Możliwe, że jeszcze pod koniec 2010 roku kierowcy przejeżdżający przez Most Milenijny w końcu sprawnie dotrą do trasy wylotowej na Poznań. Mimo, że kontrakt przewiduje zakończenie prac w lutym 2011 roku, władzom miasta i wykonawcy zależy aby prace skończyć jeszcze w 2010. Za przedterminowe skończenie prac Skanska może otrzymać dodatkową premię.

Nadal nie ma konkretnie sprecyzowanych terminów co do pozostałych odcinków. Wiadomo, że w następnej kolejności realizowane będą: obwodnica śródmiejska do ul. Żmigrodzkiej, i połączenie obwodnicy śródmiejskiej z Portem Lotniczym Wrocław, bo te projekty zapisane zostały w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Wrocławia. Dalsze plany przewidują, że oprócz odcinka północnego powstanie odcinek wschodni – tzw. Aleja Wielkiej Wyspy. Trasa poprowadzi z rozjazdu z al. Armii Krajowej mostami nad Oławą i Odrą w kierunku ul. 9 Maja, dalej al. Paderewskiego wzdłuż Stadionu Olimpijskiego, nowymi mostami nad kanałami w kierunku Kowal.

Obwodnica Śródmiejska Wrocławia


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Za kilka dni rusza poważny remont autostrady A4

Za kilka dni rusza poważny remont autostrady...

Polskie drogi 2016-03-30

Komentuj:

~KK 2009-04-19

Eh, Wrocław powinien się zadłużyć i zrobić tą obwodnicę od razu całą i porządnie (z wiaduktami itp), na pewno inwestycja by się zwróciła, tereny wokół byłyby cenniejsze itp. Denerwuje mnie takie dziubanie, 5km drogi co 5lat..

~rajdowy 2009-04-02

Buduja i budują a konca nie widac. Na Euro 2012 nie wyrobia sie z północnym odcinkiem od Żmigrodzkiej na bank

~nie-wroclawiak 2009-04-02

niech budują, niech oddają przed terminem i mają za to premie, a jak po czasie to solidne kary, może jakoś w koncu bedzie sie dalo jezdzić po tym Wroclawiu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport