mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Bursztynowa trasa

Bursztynowa trasa

We wrześniu w Kaliszu oddana została do użytku Trasa Bursztynowa wraz z dwoma mostami: Bursztynowym, na rzece Swędrni i św. Wojciecha na Prośnie. Łączny koszt tej inwestycji to blisko 26 milionów. Pieniądze na sfinansowanie zadania pochodziły w całości z budżetu miejskiego.

Bursztynowa trasa

Realizacja tej inwestycji, podobnie jak porzedniej, przebiegała etapowo. Pierwsze opracowania projektowe rozpoczęły się  już w 1995 roku. Natomiast prace budowlane ruszyły cztery lata później. Jako pierwszy powstał most na Swędrni. Wybudowany kosztem 2 mln zł, blisko 35-metrowy obiekt gotowy był w 2000 roku. Rok później rozpoczęto budowę drugiego ponad 100-metrowego mostu na rzece Prośnie. Prace dobiegły końca w 2002 roku a budowa obiektu kosztowała blisko 5,3 mln zł. W latach 2003 i 2004 trwały przygotowania do realizacji odcinka drogowego: wykup terenów i opracowania projektów budowlano - wykonawczych. Całkowity koszt prac związanych z przygotowaniem inwestycji i budową mostów to blisko 8,9 mln zł.

W roku 2005 rozpoczęto budowę Trasy Bursztynowej na odcinku od ul. Częstochowskiej do ul. Łódzkiej. Obydwa mosty połączyła jezdnia o długości 1,33 km. Wzdłuż trasy powstał ponad 300-metrowy chodnik, ciąg pieszo-rowerowy o długości blisko 800 metrów, ekrany akustyczne na odcinku 100 metrów.

Oddanie do użytku Trasy Bursztynowej to dla miasta bardzo ważny moment. Nowy ciąg komunikacyjny pozwoli na przejęcie ruchu tranzytowego z drogi wojewódzkiej nr 450 ( z jednej strony w kierunku Grabowa z drugiej w kierunku Koła ), odciąży więc zakorkowane arterie miasta, począwszy od ul. Łódzkiej, przez Warszawską, Plac Jana Pawła II, Sukienniczą , Al. Wolności, aż do ul. Częstochowskiej. Na nowej obwodnicy skorzystają nie tylko samochody jadące tranzytem przez Kalisz, ale też sami mieszkańcy. Codzienne dojazdy i powroty z pracy czy szkoły staną się o wiele łatwiejsze i krótsze.

Warto wspomnieć, że przez ostatnie dwa lata z budową Trasy powiązane było inne ważne dla miasta zadanie, a mianowicie pogłębienie i budowa obwałowania rzeki Prosny. Wydobyty z dna rzeki piasek został wykorzystany do budowy Trasy Bursztynowej. Powstał też nowy wał przeciwpowodziowy na prawym brzegu Prosny i zmodernizowany został Wał Matejki. Miasto zyskało wspaniały bulwar rekreacyjny ciągnący się w stronę zalewu Szałe i lasów w Opatówku. Obecnie jego przedłużeniem będzie ciąg pieszo-rowerowy biegnący wzdłuż Trasy Bursztynowej.

 


Podobne wiadomości:

Droga S5 Wronczyn-Kościan Południe - podpisano umowę

Droga S5 Wronczyn-Kościan Południe -...

Polskie drogi 2016-04-14

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.