mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Bursztynowa trasa

Bursztynowa trasa

We wrześniu w Kaliszu oddana została do użytku Trasa Bursztynowa wraz z dwoma mostami: Bursztynowym, na rzece Swędrni i św. Wojciecha na Prośnie. Łączny koszt tej inwestycji to blisko 26 milionów. Pieniądze na sfinansowanie zadania pochodziły w całości z budżetu miejskiego.

Bursztynowa trasa

Realizacja tej inwestycji, podobnie jak porzedniej, przebiegała etapowo. Pierwsze opracowania projektowe rozpoczęły się  już w 1995 roku. Natomiast prace budowlane ruszyły cztery lata później. Jako pierwszy powstał most na Swędrni. Wybudowany kosztem 2 mln zł, blisko 35-metrowy obiekt gotowy był w 2000 roku. Rok później rozpoczęto budowę drugiego ponad 100-metrowego mostu na rzece Prośnie. Prace dobiegły końca w 2002 roku a budowa obiektu kosztowała blisko 5,3 mln zł. W latach 2003 i 2004 trwały przygotowania do realizacji odcinka drogowego: wykup terenów i opracowania projektów budowlano - wykonawczych. Całkowity koszt prac związanych z przygotowaniem inwestycji i budową mostów to blisko 8,9 mln zł.

W roku 2005 rozpoczęto budowę Trasy Bursztynowej na odcinku od ul. Częstochowskiej do ul. Łódzkiej. Obydwa mosty połączyła jezdnia o długości 1,33 km. Wzdłuż trasy powstał ponad 300-metrowy chodnik, ciąg pieszo-rowerowy o długości blisko 800 metrów, ekrany akustyczne na odcinku 100 metrów.

Oddanie do użytku Trasy Bursztynowej to dla miasta bardzo ważny moment. Nowy ciąg komunikacyjny pozwoli na przejęcie ruchu tranzytowego z drogi wojewódzkiej nr 450 ( z jednej strony w kierunku Grabowa z drugiej w kierunku Koła ), odciąży więc zakorkowane arterie miasta, począwszy od ul. Łódzkiej, przez Warszawską, Plac Jana Pawła II, Sukienniczą , Al. Wolności, aż do ul. Częstochowskiej. Na nowej obwodnicy skorzystają nie tylko samochody jadące tranzytem przez Kalisz, ale też sami mieszkańcy. Codzienne dojazdy i powroty z pracy czy szkoły staną się o wiele łatwiejsze i krótsze.

Warto wspomnieć, że przez ostatnie dwa lata z budową Trasy powiązane było inne ważne dla miasta zadanie, a mianowicie pogłębienie i budowa obwałowania rzeki Prosny. Wydobyty z dna rzeki piasek został wykorzystany do budowy Trasy Bursztynowej. Powstał też nowy wał przeciwpowodziowy na prawym brzegu Prosny i zmodernizowany został Wał Matejki. Miasto zyskało wspaniały bulwar rekreacyjny ciągnący się w stronę zalewu Szałe i lasów w Opatówku. Obecnie jego przedłużeniem będzie ciąg pieszo-rowerowy biegnący wzdłuż Trasy Bursztynowej.

 


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

Polskie drogi 2016-05-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport