mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Chińskie firmy na polskie drogi

Chińskie firmy na polskie drogi

Niewykluczone, że chińskie firmy budowlane wezmą udział w rozbudowie naszej infrastruktury drogowej. Temat współpracy polsko-chińskiej w dziedzinie budownictwa wciąż powraca, był także poruszany na spotkaniu Ministra Infrastruktury z Ministrem Budownictwa Chin.

Chińskie firmy na polskie drogi
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że 21 lutego bieżącego roku Minister Infrastruktury, Cezary Grabarczyk spotkał się w siedzibie resortu z Ministrem Budownictwa Chińskiej Republiki Ludowej, Wang Guangtao. W spotkaniu uczestniczyli również Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Zbigniew Rapciak, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Janusz Koper, przedstawiciele Instytutu Techniki Budowlanej, Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Nie było to pierwsze spotkanie z przedstawicielami Chińskiej Republiki Ludowej, dotyczące współpracy związanej z branżą budowlaną. W zeszłym roku Jarosław Kaczyński rozmawiał o możliwości budowy polskich dróg przez chińskie firmy z przewodniczącym Ogólnochińskiego Zgromadzenia Przedstawicieli Ludowych Wu Bangguo, a były Minister Transportu, Jerzy Polaczek złożył wizytę w Chinach. Tym razem rozmowy dotyczyły głównie aktualnego stanu współpracy między Polską i Chinami, a przede wszystkim możliwości współpracy w zakresie certyfikacji materiałów budowlanych. Uzgodniono także, że istniejące porozumienie między Ministerstwem Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa Rzeczpospolitej Polskiej, a Ministerstwem Budownictwa Chińskiej Republiki Ludowej o współpracy z 1994 r., zostanie poddane weryfikacji i uaktualnieniu, w celu dostosowania go do nowych potrzeb.

Minister Wang Guangtao zaprosił Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad do złożenia wizyty w Chinach w celu omówienia możliwości udziału chińskich firm w rozbudowie polskiej infrastruktury drogowej. Zaproszenie to stanowi krok do prowadzenia konkretnych rozmów na temat budowy dróg. W III kwartale bieżącego roku może odbyć się seminarium dla firm i instytutów budowlanych z obu krajów.

Podobne wiadomości:

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Polskie drogi 2017-05-26

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

Polskie drogi 2017-05-09

Komentuj:

~mil1231@gazeta.pl 2008-03-11

wydaje mi się że nie widzą bo wielu z nich dostawało do kieszeni od tych firm przez te lata...to takie samo pytanie jak dlaczego nie uchwala sie planów zagospodarowania przestrzennego....ano dlatego żeby możnabyło wziąć łapówkę za pozwolenie na budowę góralskiej chaty nad morzem ;)

~lekki 2008-03-10

przyjmijmy że rzeczywiście prawo jest do bani... to dlaczego kolejne ekipy tego nie widzą? czy może nie chcą widzieć? - a to z tymi chińczykami to mi wygląda tylko na zbijanie zbyt wysokich cen wykonawców....

~mil1231@gazeta.pl 2008-03-10

sojomail, problemem jest wyłącznie złe prawo- polscy inżynierowie to swiatowa ekstraklasa!

~anders 2008-02-27

skanska,strabag tez sa w tyle?:) Problem tkwi nie w byudowaniu ale przygotowywaniu inwestycji- zobaczcie ile trwaja formalnosci zanim zacznie sie budowa...

~bopi 2008-02-27

Problem braku infrastruktury, Drodzy Urzędnicy , nie należy szukać w braku możliwości Przerobowych firm obecnych na naszym rynku , tylko w waszym przygotowaniu inwestycji i złm prawie . Nie muszę podawć przykładów na moją tezę bo to już wielokrotnie było przedmiotem dyskusji . Z jednym się zgadzam ,że konkurencja Chińska obniży wartość składanych ofert . Z drugiej strony proszę przeanalizowć historię przetargu na budowę mostu przez Odrę we Wrocławiu w ciągu autostrady A 8 . Tania oferta została odrzucona ze względów formalnych ( chodziło o błąd w ofercie na kwotę 47 zł ) , następna droższa o 124 mln zł ! .zapewniam ,że to nie koniec historii tego przetargu . Skanska szykuje dobre papiery na Mostostal , i znów trzeba dołożyć następne ok 180 mln !!!! Czy nas na to stać ??? Idźmy po rozum do głowy !!! Panowie (?) siądźcie nad przepisami prawymi ; nie traćcie czasu na szukanie pomocy (???) dla naszych firm . Wasz program budowy dróg jest tak ambitny , że nie nadążycie z wszystkimi sprawami formalnymi aby go nawet w 50 % zrealizować . Może potrzeba Wam do pomocy Chińczyków ?!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.