mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Co dalej z A2?

Co dalej z A2?

Trwają rozmowy w sprawie budowy A2 między rządem a chińską firmą Covec. Do dzisiaj Covec ma przedstawić realny program naprawczy dla budowanych odcinków autostrady A2. Jeżeli Chińczycy nie przedstawią żadnych konkretnych rozwiązań dojdzie do rozwiązania umów. Polski rząd zażąda wówczas od firmy COVEC co najmniej 741 mln złotych odszkodowania. Premier Donald Tusk zapowiedział, że niezależnie od tego jak potoczą się rozmowy, to prace na odcinkach autostrady A2, realizowanych przez chińskie konsorcjum Covec, ruszą na 100 proc. w lipcu.

Co dalej z A2?
- Bardzo wnikliwie badana jest sprawa związana z budową przez chińskie konsorcjum Covec dwóch odcinków autostrady A2 - między Strykowem a Konotopą. Analiza, przygotowana przez Jana Krzysztofa Bieleckiego, szefa Rady Gospodarczej przy premierze, ma zawierać propozycje działań umożliwiających dokończenie inwestycji przed Euro 2012 – powiedział premier w środę.

Szef rządu chce, by prace na budowie autostrady ruszyły z pełnym impetem w najbliższych dniach. Zaznaczył jednak, że rząd nie będzie ulegał szantażom i nie pozwoli, by wykonawca postawił znacznie wyższe niż do tej pory wymagania finansowe.

Ponadto premier powiedział, że nie oczekuje dymisji ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, ale domaga się, by minister jak najszybciej znalazł rozwiązanie problemów przy budowie A2.

Dzisiaj w sejmie minister infrastruktury przedstawia stan inwestycji drogowych przed Euro 2012 oraz odpowiada na pytania związane z budową autostrady A2.

Przed mistrzostwami Euro 2012 miało przybyć 91 kilometrów autostrady A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą. Chiński COVEC miał zbudować w sumie 50 km autostrady A2. Informacje o problemach docierały jeszcze na początku tegorocznego sezonu budowlanego. Chińczycy mieli problemy z pozyskaniem podwykonawców, źle układała się  współpraca - chodziło głównie o wypłaty zaległych wynagrodzeń. Według firmy COVEC przyczyna tkwi w zaniżaniu przez GDDKiA wartości i zakresu wykonanych prac i w opóźnieniach w płatnościach. GDDKiA temu zaprzecza.

Chińskie konsorcjum chce renegocjować warunki umowy ze względu na nieoczekiwany wzrost cen materiałów budowlanych. Przypomnijmy chińska firma zadeklarowała, że dwa odcinki wybuduje za 1,3 mld zł. Już przy rozstrzyganiu przetargu oferta COVEC-u budziła wątpliwości ekspertów.

Podobne wiadomości:

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

Polskie drogi 2017-05-09

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Jotgie 2011-06-09

Dopóki nie zostanie zmodyfikowana ta \"chora\" ustawa o zamówieniach publicznych to takie sytuacje będą się powtarzać. Ale to dłuższy wywód. A na teraz wystarczyło dodać do ustawy dodatkowy zapis: \"W przypadku rezygnacji (tu COVECU) kontrakt przejmuje (po inwentaryzacji) następny oferent\".

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.