mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Coraz bliżej S-3 Szczecin - Gorzów

Coraz bliżej S-3 Szczecin - Gorzów

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na budowę I odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła 'Klucz' do węzła 'Pyrzyce'. Kwota jaką GDDKiA przeznaczyła na realizację zamówienia wynosi 516,4 mln złotych. Tymczasem ceny oferentów znacznie przewyższają założony budżet.

Coraz bliżej S-3 Szczecin - Gorzów

Do przetargu przystąpiło 5 oferentów, których propozycje cenowe wahają się od blisko 667 mln zł do ponad 1 mld zł. GDDKiA jeżeli zaakceptuje większe koszty inwestycji, wyłoni wykonawcę prac. Jeżeli odbędzie się bez odwołań i protestów pozostałych oferentów, wybrana firma jesienią przystąpi do budowy dwujezdniowego odcinka o długości ponad 28 km. Będzie miała na to dwa lata.
 
W ramach inwestycji powstaną także m.in 3 dwupoziomowe węzły: „Klucz”, ”Gryfino” i „Pyrzyce” i  29 obiekty inżynierskie.

Przeczytaj także:

Jest nadzorca budowy S-3 Szczecin - Gorzów Wlkp. (2007-05-07)

Opóźnia się przetarg na S3 (2007-04-19)

 

 


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~~Bonus 2007-06-15

Okazuje się teraz, że nie będzie ani w maju, ani w czerwcu, tylko dopiero do końca lipca. Gdybym miał tutaj taką ikonkę z młoteczkiem w łeb, to teraz bym jej użył. Gratulacje za wybitną solidność i słowność, panowie. Podobna sytuacja wystapiła na odcinku S-11 od Poznania do Kórnika. Początkowo termin jesień 2007 wydawał się niezagrożony, teraz wiadomo już, że samą obwodnicę Kórnika oddadzą ok października 2008.... Ne wspomnę już o realizacji drugiej nitki obwodnicy S3 Gorzowa Wlkp, która miała szybko ruszyć wraz z realizacją wcześniej wymienionego S3. A tak się cieszyli podobno w tym roku, że dostają dodatkową wielką kwotę środków na inwestycje S3. Brak słów. Za A2 do Warszawy, oraz za trasę Salomea- Wolica, sam chętnie postrzelałbym do naszego szanownego pana ministra. No cóż, jestem tylko marnym użytkownikiem naszych dróg.

~~Bonus 2007-06-15

I jeszcze jedno. jak zwykle, deklaracje naszych ukochanych cudownych umiłowanych urzędników z gddkia- zarzzekali się w zeszłym roku, że budowa S-3 Szczecin-Gorzów, ruszy pod koniec 2006, a w najgorszym wypadku w pocz 2007, i termin realizacji był okreslony wyraźnie na 31 grudnia 2008!! Jak widać, deklaracje, deklaracje...Już wiadomo, że zawsze trzeba je tak traktować. Wkurza mnie bardziej inna rzecz, mianowicie obietnice naszych wspaniałych i wybitnych, jakże szczerych drogowców. Rozumiem, że budowa drogi to olbrzymie przedsięwzięcie, wymagające wielkiego nakładu pracy, i napotykające prawie zawsze na swej drodze mase różnych problemów, przeszkód itp itd... ale....... zarzekanie się drogowców wykonawcy z odcinka S-10 Kobylanka- Morzyczyn pod Szczecinem, że choć termin zakończenia budowy wypada w kwietniu 2007, to oni zrobią wszystko, żeby oddać drogę jeszcze na jesieni 2006, to już jest małe nieporozumienie. Nic, tylko oskalpować. Po ch... takie obietnice??

~~Bonus 2007-06-15

Nietrudno ocenić, że jej stan, z całą infrastrukturą typu drogi obsługujące+ siatki oddzielające+ chociażby bariery oddzielające jezdnie, odbiega wyraźnie od ostatnio zbudowanych dróg klasy ekspresowej. To na plus dla naszych ekspresówek. W końcu ta autostrada została zbudowana w 1989. Mam nadzieję, że niedługo przejdzie remont, w związku z budową kolejnych odcinków A1: Stryków- Tuszyn, i Piotrków- Częstochowa.

~~Bonus 2007-06-15

Szczery, dodam jeszcze coś od siebie. W kwestii jakości naszych sztandarowych dróg istotne znaczenie ma także jakość materiału na podbudowę, jak i samej nawierzchni, a nie tylko jej grubość. Kruszywo na drogę, materiały, z których produkują mieszankę... wystarczy motyw, który można uzmysłowić sobie po wizycie w naszych kamieniołomach, i po usłyszeniu tam tego czy innego n/t tego, jak nasi wykonawcy zabierają się do budowy dróg i jakie metody przy tym stosują, np kamieniołom Gracze, pod Opolem. Nie będę wdawał się w szczegóły. Powiem tylko, że w każdym innym państwie, wykonawcy, koncesjonariusze, a także nadzór budów, zostaliby rozstrzelani pod ścianą, jak zwykli zbrodniarze, okradający wszystkich podatników i skarb państwa, bo takimi są. Co do jakości naszych aytostrad, to dam tu inny przykład: fotorelację z odcinka A1 Piotrków- Tuszyn można obejrzeć dokładnie na Forum Polskich Wieżowców. Nietrudno ocenić, że jej stan, z całą infrastrukturą typu drogi obsług

~szczery 2007-06-13

Kontynujac moja mysl.Z definicji autostrada powinna byc ogrodzona i miec pobocze.niestety na wielu odcinkach A4 tego brakuje.Moja rada: JEZELI POLSKA CHCE MIEC PORZADNE AUTOSTRADY TO MUSI SIE ZWROCIC O POMOC DO NASZYCH ZACHODNICH SASIADOW.W Niemczech autobany sa proste jak stol a grubosc niektorych odcinkow siega 95cm!!! w Polsce zostaloby to podzielone przez 10:( Prawda jest smutna... PS. Nie wspomne juz o calym procesie jaki trzeba przejsc zeby podpisac kontrakt na roboty budowlane... a ten maderfaker zamiast cos robic w tym kierunku to pieniadze trzyma na koncie mamy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport