mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Coraz więcej inwestycji na drogach Lubelszczyzny

Coraz więcej inwestycji na drogach Lubelszczyzny

Budowy i przebudowy dróg krajowych oraz remonty obiektów mostowych na Lubelszczyźnie pochłonęły w tym roku 481 mln zł. W efekcie kierowcy otrzymali 56,8 km nowych nawierzchni dróg, a na kolejnych 12,6 km prace zakończą się w 2010 roku. W budowie są też dwie obwodnice o łącznej długości 13,2 km, a w przyszłym roku rozpocznie się budowa trasy ekspresowej S17 od Kurowa do Piask (66,8 km) wraz północno-wschodnią obwodnicą Lublina.

Coraz więcej inwestycji na drogach Lubelszczyzny
Najważniejszą inwestycją jest przebudowa obwodnicy Białej Podlaskiej w ciągu DK2. 11-kilometrowy odcinek w ciągu półtorej roku przeszedł gruntowną przemianę. Nie tylko za sprawą położenia nowej nawierzchni dostosowanej do ruchu ciężkich pojazdów. Zbudowano bezkolizyjny węzeł na bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu z ul. Janowską, przebudowano pozostałe skrzyżowania wydzielając lewoskręty, a na skrzyżowaniu z ul. Terebelską pojawiła się sygnalizacja świetlna. Powstały drogi dojazdowe dla ruchu lokalnego. Do wykonania pozostały jeszcze drobne prace, głównie porządkowe przy zagospodarowaniu zieleni oraz ułożeniu ok. 400 metrów ostatniej warstwy bitumicznej pod wiaduktem. Prace przy obwodnicy Białej Podlaskiej są ostatnim etapem trwającej od 2006 roku przebudowy blisko 100-kilometrowego odcinka DK2 pomiędzy Siedlcami i Terespolem współfinansowanej z Funduszu Spójności UE.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu oraz komfortu jazdy to efekt przebudowy 17-kilometrowego odcinka DK17 pomiędzy Piaskami i Łopiennikiem prowadzonej od września 2008 roku. Niebezpieczne skrzyżowanie w Piaskach przebudowano na rondo, wzmocniono nawierzchnię, skorygowano niweletę jezdni by zwiększyć widoczność, zbudowano drogi dojazdowe i wprowadzono nową organizację ruchu z pasami 2+1 umożliwiającymi bezpieczne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów.

Przed wakacjami ruszyły prace przy przebudowie pięciu kolejnych dróg krajowych na Lubelszczyźnie. Na czterech z nich: DK19 Łukowisko – Międzyrzec (9,1 km), DK 48 Dęblin (3 km), DK74 Miączyn – Zawalów (8,95 km) oraz DK82 przed Włodawą (7,7 km) prace już zakończono. Przebudowa 10-kilometrowego odcinka DK48, pomiędzy Podlodowem a Krępą, potrwa do października 2010 roku. W tym samym czasie skończą się też prace w Janowie Lubelskim przy przebudowie wylotu w kierunku Rzeszowa (2,6 km) które rozpoczęły się we wrześniu br.

Mieszkańcy Lubelszczyzny śledzą budowę dwóch obwodnic: Kraśnika (w ciągu DK74) oraz Kocka i Woli Skromowskiej (w ciągu przyszłej S19). Postęp prac w Kraśniku, gdzie budowa ruszyła 25 kwietnia br., jest imponujący – podkreśla GDDKiA oddział w Lublinie. W szybkim tempie powstały konstrukcje estakad nad lessowymi wąwozami i widać już zarys trasy o długości 5,3 km. Kierowcy skorzystają z obwodnicy w listopadzie 2010 roku. Z kolei budowa obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej, stanowiącej fragment przyszłej trasy S19, potrwa do kwietnia 2012 roku. Prace ruszyły 4 września br, a do zbudowania jest trasa o długości 7,9 km biegnąca przez podmokły teren z dwoma mostami (nad Wieprzem i Tyśmienicą) i dwoma bezkolizyjnymi węzłami drogowymi.

Lublinianie z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie budowy blisko 70-kilometrowego odcinka S17 od węzła Sielce koło Kurowa do Piask wraz z północno-wschodnią obwodnicą miasta. 16 grudnia br. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji, a 17 grudnia ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie wykonawcy by budowa ruszyła w drugiej połowie 2010 roku. Budowa drogi ekspresowej przyniesie znaczącą poprawę bezpieczeństwa na najbardziej obciążonym szlaku w województwie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 2
Mazda 2
Cena podstawowa już od: 54 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~oli ma rację 2010-01-05

oli napisał bardzo słuszą rzecz - po tych remontach dróg krajowych nie da się po nich jeździć - co chwila ciągłe, wysepki, ronda, ograniczenia prędkości, fotoradary - mimo gorszego stanu drogi lepiej jeździło się przed tymi "remontami".Przykład ot choćby krajowa ósemka od Oleśnicy w kierunku na Wieluń. Dopóki nie będą powstawać dwupasmowe drogi, co najmniej, to żadnej poprawy w ruchu nie będzie

~oli 2010-01-05

A ja zaczynam się zastanawiać czy jest sens wydawać tyle pieniędzy na te inwestycje. Wystarczy popatrzeć co zrobili z drogą Piaski-Łopiennik. Przed remontem była normalna droga, no prawie normalna bo sporo dziur bylo. Teraz nie da się jechać, podwójna ciągła prawie cały czas, przejścia dla pieszych w polu, itd. Mam dośc UE i jej standardów drogowych pisanych pod niemców.

~lekko2qq 2010-01-05

BUDOWA ODCINKA 17 LUBLIN-PIASKI??JAKA BUDOWA,NJAMNIEJSZYM KOSZTEM POŁOŻĄ NOWY ASFALT,POROBIĄ SKRZYŻOWNIA ZE ŚWATŁAMI I WYSEPKI Z FOTORADARAMI CO 2 KM, A DO TEGO NIEBIESCY W FURACH Z VIDEOREJESTRATORAMI BĘDĄ POLOWAC,OT ROBOTY W WYKONANIU NIUEDACZNIKÓW Z GDDKiA ODDZIAŁ LUBLIN.WJAZD DO NASZEJ STOŁYCY WOJEWÓDZTWA OD STRNY KRAŚNIKA TO PORAŻKA..W OGÓLE TEN ODCINEK DROGI TO WSIOWY TRAKT NIE OBRAŻAJĄC LUDIZ Z WIOSEK!!WYSTARCZY ODDALIĆ SIE OD LUBLINA O 30-40 KM BY ZACZĄĆ JECHAC P ODOBRYCH DROGACH!!OBWODNICA LUBLINA JAK NIE POWSTAŁA TAK NIE POWSTANIE!!

~patcolo 2009-12-28

hehe trzeba wiedzieć na kogo głosować ciule

Jotgie 2009-12-28

W węźle w Sielcach powinna się kończyć obwodnica Puław. Ciekawe czy te dwie inwestycje się "stykną"? Logicznie tak powinno być w węźle w Sielcach 17-tka powinna się rodzielać - na dalszy ciąg w stronę W-wy oraz na dr. nr 12 do Radomia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę działań transportowych gmin w zakresie realizacji obowiązku dowożenia dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół. Wyniki tej kontroli są zatrważające.