mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Cztery warianty przebiegu S74

Cztery warianty przebiegu S74

Firma projektująca drogę ekspresową S74 od odcinku Sulejów – Przełom/Mniów opracowała już trzy warianty przebiegu trasy, a powstać ma jeszcze jeden. Pod koniec bieżącego roku zostaną one zaprezentowane mieszkańcom gmin położonych wzdłuż drogi.

Cztery warianty przebiegu S74
W kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się spotkanie z projektantami, drogowcami, leśnikami i samorządowcami, podczas którego omawiane były trzy warianty nowego przebiegu drogi ekspresowej S74 Sulejów – Przełom/Mniów.

Warianty drogi powstały w ramach pierwszego etapu opracowania Studium Ekonomiczno - Techniczno - Środowiskowego jej przebiegu. Nowa trasa szybkiego ruchu S74 na ponad 27 km odcinku Przełom/Mniów – Sulejów będzie miała dwie jezdnie. W przeważającej części na terenie województwa świętokrzyskiego nowa trasa biec będzie po śladzie już istniejącej drogi krajowej nr 74. Dwa pierwsze warianty przebiegu trasy zakładają poprowadzenie jej zupełnie nowym torem jedynie na odcinku omijającym Smyków po stronie południowo-zachodniej. Z kolei trzeci wariant zakłada dobudowę drugiej jezdni do drogi już istniejącej na całym odcinku od Mniowa do granicy województwa świętokrzyskiego z niewielkim korektami łuków. We wszystkich wariantach przewidziano węzły na skrzyżowaniach drogi S74 z drogą krajową nr 42 w Rudzie Malenieckiej oraz z drogą wojewódzką do Końskich. W zależności od wariantu powstanie jeszcze węzeł w Smykowie albo w Królewcu.

Po spotkaniu w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowany zostanie dodatkowo czwarty wariant przebiegu drogi na wniosek leśników. Pierwsze dwa warianty, które oszczędzają zabudowę Smykowa, wiążą się bowiem z koniecznością wycinki pokaźnej części lasów. Pod koniec roku kielecki oddział GDDKiA przedstawi warianty przebiegu trasy mieszkańcom gmin Ruda Maleniecka, Smyków, Radoszyce i Mniów, aby i oni mieli możliwość wniesienia swoich uwag.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Dam 2008-10-11

Tytuł "komentarz roku" zdobył/a jednogłośnie KOZA !!! Gratulujemy Nagrody wyślemy drogą ekspresową S-74 ;D

~hals 2008-10-06

czyli będziemy mieli jednojezdniową ekspresówke, tylko nie mówcie że z czasem dobudują drugą jezdnie bo to pewnie za jakieś 20 lat

~Koza 2008-10-03

Ciekawe, czy nakażą również wariantowanie w przypadku, gdy chodzi o dobudowę drugiej jezdni S-ki jednojezdniowej :-)

~Alfista 2008-10-03

Wariantowanie jest bardzo sensowne, niestety GDDKiA często ma swój wariant który chce zrealizować za wszelką cenę i wtedy inne warianty są tworzone tylko po to by udowodnić, że ten gdakowski jest najlepszy... Poza tym czasem już na pierwszy rzut oka widać, że można zrealizować tylko jeden wariant (najwyżej z niewielkimi modyfikacjami) bo reszta jest absurdalna.

~bob budowiczy 2008-10-02

wariantowanie jest właśnie po to aby wstępnie oszacować koszty budowy drogi (kilku jej wariantów) ich wpływ na środowisko, gdzie trzeba ile działek wykupić i takie tam bajery. poza tym można sprawdzić który wariant najmniej podoba się ludziom i który budzi najmniej protestów

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport