mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Czy powstaną skrzyżowania z drogami których nie ma?

Czy powstaną skrzyżowania z drogami których nie ma?

W związku z planowaną budową podkarpackich odcinków autostrady A4 i drogi ekspresowej S19, powstaną także węzły łączące te trasy z istniejącą siecią drogową. Problem polega jednak na tym, że jak na razie te łączniki nie istnieją i nie wiadomo kiedy powstaną.

Czy powstaną skrzyżowania z drogami których nie ma?
30 września bieżącego roku Wojewoda Podkarpacki Mirosław Karapyta zwołał posiedzenie w sprawie koncepcji węzłów komunikacyjnych, koniecznych do połączenia miasta Rzeszowa z dwoma priorytetowymi trasami autostradą A4 i drogą ekspresowa S19. W spotkaniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, starosta rzeszowski Józef Jodłowski, zastępca dyrektora Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Adam Maternia oraz przedstawiciel prezydenta Rzeszowa.

Dyrektor GDDKiA stwierdził, że dla zapewnienia spójności komunikacyjnej z projektowaną autostradą A4 i drogą ekspresową S19 w okolicach Rzeszowa, niezbędne jest równoległe przygotowanie, a następnie budowa i przebudowa dróg samorządowych, łączących przyszłe węzły dróg szybkiego ruchu z siecią dróg publicznych w województwie. Chodzi o drogi, których zarządcami są samorządy: wojewódzki, powiatowy i miasta Rzeszowa, a które nie mogą być budowane przez GDDKiA.

Węzły na A4 i S19 planowane są w lokalizacji, gdzie dzisiaj nie ma dróg samorządowych. Zjazdy z węzła mogą być realizowane przez GDDKiA wyłącznie wtedy, gdy równolegle z ich budową będą powstawać drogi samorządowe. GDDKiA proponuje zawarcie porozumienia z zarządcą dróg samorządowych łączących węzeł „Kielanowka” na S19 i węzeł „Przeworsk” na A4, dotyczące równoległego przygotowania i realizacji inwestycji. Starosta rzeszowski stwierdził jednak, że samorząd powiatu nie dysponuje odpowiednimi środkami na zrealizowanie połączeń dróg powiatowych do planowanych węzłów.

Przedstawiciel samorządu województwa przyznał, że Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich nie prowadzi żadnych prac studialnych nad przygotowaniem projektów dróg wojewódzkich spinających sieć komunikacyjną podlegającą marszałkowi, z układem komunikacyjnym podkarpackich odcinków korytarzy tranzytowych A4 i S19. W tej chwili tylko samorząd miasta Rzeszowa ma podpisane z GDDKiA porozumienie o koordynacji prac nad budową łącznika autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód do ronda Załęże.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~lekki 2008-10-06

kicia: stronka poszła do ulubionych, fajne rzeczy......:)

~kicia 2008-10-05

polecam jedna stronke traktujaca temat budowy drug jednego z zapalencow poniewaz nie mozna tutaj pisac dokladnych linko( regulamin) pisze posrednio: na poczatku stoi 3razy www potem kropka potem drogipolskie potem kropka potem republika i znowu kropka i pl. W spisia warto sobie przejzec pieknie ilustrowane ertykuly odnosnie aktualnego sposobu budowania naszych wymarzonych drog. Polecam i zycze milej acz gorzkiej lektury.

~p 2008-10-04

No i rzeczywista regionalizacja kraju. Obecny podział na województwa, obojętne - gierkowskie [49] czy gomółkowskie [16 znaczy 17] jest w dużym stopniu fikcją ze względu na brak odpowiednich środków finansowych do dyspozycji, brak realnej władzy na swoim terytorium, niepotrzebne rozdrobnienie kompetencji [wojewoda, marszałek, sejmik, urz. woj.], no i wreszcie karłowate terytoria - realna samorządność to 8-12 województw, które mają uzasadnienie historyczne.

~lekki 2008-10-04

wyślijcie tych urzędników do jakiegoś normalnego kraju po nauki...!!!! (tylko kurcze, do kogo ja to napisałem...? do jż do Tuska chyba...)

~romek 2008-10-03

"Dyrektor GDDKiA stwierdził, że dla zapewnienia spójności komunikacyjnej z projektowaną autostradą A4 i drogą ekspresową S19 w okolicach Rzeszowa, niezbędne jest równoległe przygotowanie, a następnie budowa i przebudowa dróg samorządowych"-ten cytat z artukułu dobitnie świadczy o braku spójnej koncepcji przy projektowaniu i wykonastwie dróg w kraju.Podział na drogi krajowe wyposazone w potężne srodki inwestycyjne sterowane przez GDDKiA z Warszawy oraz ubogie drogi wojewódzkie zarzadzane przez Wojewodów jest chyba kpl nieporozumieniem.Przykładem budowa S5 wezeł Stryszek i wezeł Białe Błota .Projektanci załozyli w celu poprawy bezpieczenstawa brak dostępu dróg lokalnych które w ilości ok 30 przestaną w 2011 komunikowac się z głowna trasą .Obecnie trwają gorączkowe zabiegi w celu wyjscia z tego pata przez poszukiwanie srodków na modernizację tych dróg.Wnioski narzucaja się same .Dobrą praktyką byłaby projektowanie tras typu S po nowym sladzie z okreslonymi wezłami i przewidywanymi w przyszłosci przejazdami nad trasa tak jak na "Berlince"

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport