mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > DTŚ w Gliwicach coraz bliżej końca

DTŚ w Gliwicach coraz bliżej końca

Prace na Drogowej Trasie Średnicowej w Gliwicach idą "pełną parą". Całym odcinkiem śródmiejskiej "średnicówki" kierowcy przejadą wiosną przyszłego roku, ale sukcesywnie do ruchu będą oddawane kolejne fragmenty tej drogi.

DTŚ w Gliwicach coraz bliżej końca
Jak oceniają drogowcy, wykonano już 60% prac przy budowie ostatniej części Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Ostatnia część DTŚ jest budowana w śródmieściu Gliwic, w sąsiedztwie ścisłej zabudowy, na terenie z gęstą siecią podziemnego uzbrojenia. To bardzo skomplikowana inwestycja o wartości około miliarda złotych. Na trasie o długości 5,6 km powstaje 6 kluczowych powiązań z miejskim układem drogowym, mosty i wiadukty, a także prawie 500-metrowy tunel pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową.

Postęp prac widać gołym okiem. Można zobaczyć m.in. wloty do tunelu. Wykonano już ściany tunelu i zabetonowano 29 z 41 segmentów stropów. Kontynuowane są wykopy, rozpoczęto także wykonywanie kanalizacji. Jak informuje spółka DTŚ S.A., ulica Zwycięstwa pozostanie zamknięta do listopada. Także do listopada nieprzejezdna ma być ul. Częstochowska. Rozpoczęła się tam budowa nowego wiaduktu wraz z kładką dla pieszych.

Kolejnych zmian w organizacji ruchu należy spodziewać się na przełomie kwietnia i maja w dwóch miejscach. Zamknięta zostanie ul. Sienkiewicza w pobliżu nowego wiaduktu, który już zabetonowano i sprężono. Obecnie kierowcy przejeżdżają przez plac budowy. Musi on zostać w całości udostępniony budowlańcom, bo nadszedł czas na stworzenie docelowego połączenia DTŚ z ul. Sienkiewicza. Aby ułatwić przemieszczanie się w tym rejonie, możliwy będzie przejazd przez ul. Jana Śliwki. Na koniec kwietnia zaplanowano otwarcie ul. Hutniczej na odcinku, który obecnie jest wyłączony z ruchu. W tym rejonie jest przebudowywana kanalizacja deszczowa oraz budowane rondo. Na początku maja oddane zostaną do użytku wiadukt i kładka dla pieszych nad DTŚ pomiędzy ul. Robotniczą i Franciszkańską.

fot. Krzysztof Krzemiński

Drogowa Trasa Średnicowa zakończy się na węźle z drogą krajową nr 88. W tym miejscu prace są już bardzo zaawansowane, prawie gotowe są ronda. Pod koniec kwietnia możliwe jest udostępnienie kierowcom połączenia DK 88 z ul. Portową – w kierunku Łabęd. Będzie to jedno z wielu połączeń DTŚ z drogami w Gliwicach – powstanie ich więcej niż w innych miastach. Dzięki temu łatwiej będzie można dotrzeć do "średnicówki" z różnych dzielnic.

Węzeł DTŚ z autostradą A1 powstał na pierwszym – przejezdnym już – odcinku w Gliwicach. Jest największym węzłem na całej trasie wiodącej od Katowic. Znajduje się w sąsiedztwie skrzyżowania z autostradą A4 i umożliwia mieszkańcom Gliwic i innych miast sprawny dojazd do ważnych europejskich szlaków komunikacyjnych.

DTŚ łączy Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską, Zabrze i Gliwice. Cała trasa liczy 31,3 km, zaprojektowano ją dla prędkości 70 km/h i przepustowości na każdym kierunku do 5 tys. pojazdów. Przekrój trasy składa się z dwóch jezdni, po trzy pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m każdy oraz z pasa awaryjnego o szerokości 2,5 m, przedzielonych pasem rozdziału o szerokości do 4 m.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie - będą utrudnienia

A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie - będą...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~marcinW 2015-04-09

fajnie że są postępy, czekamy na tą trasę i proszę nie marudzić na drogowców tylko ich wspierać!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport