mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > DW902 najlepszą inwestycją komunalną w kraju

DW902 najlepszą inwestycją komunalną w kraju

Plebiscyt Portalu Samorządowego Top Inwestycje Komunalne 2016 wyróżnił Drogową Trasę Średnicową Katowice-Gliwice podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

DW902 najlepszą inwestycją komunalną w kraju
W uzasadnieniu możemy się dowiedzieć, że DTŚ Katowice-Gliwice (DTŚ) jest przedsięwzięciem o dużym znaczeniu komunikacyjnym i ekonomicznym dla silnie zurbanizowanego obszaru. Bezkolizyjny przebieg DTŚ oraz jej wysokie parametry techniczne powodują na odcinku Katowice – Gliwice skrócenie drogi, czasu podróży, zużycia paliwa, spadek liczby wypadków drogowych oraz zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska naturalnego.

Specjaliści twierdzą, że spodziewane korzyści użytkowników i środowiska uzyskane w ciągu 10 lat od momentu wybudowania ostatniego odcinka DTŚ (DW902) mogą ponad dwukrotnie przekroczyć nakłady poniesione na jej budowę,

Drogowa Trasa Średnicowa, czyli droga wojewódzka nr 902, jest największą inwestycją drogową Samorządu Województwa Śląskiego i drugą najważniejszą arterią województwa obok autostrady A4. Budowa całej trasy z Katowic do Gliwic pochłonie 3,4 mld zł. Same odcinki gliwickie pochłonęły ok. 1,2 mld zł. Inwestycja jest realizowana przez Urząd Marszałkowski wraz ze spółką DTŚ S.A. na podstawie porozumienia zawartego w 1999 roku.

Podobne wiadomości:

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy przetarg

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy...

Polskie drogi 2017-06-19

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Polskie drogi 2017-06-13

Komentuj:

~warszawiak 2016-05-29

@EU: Niezupełnie się z Tobą zgodzę. Przecież DTŚ kończy się na bezkolizyjnej DK88. Jeżeli już robić w miejscu przez Ciebie opisywanym inwestycję, to należałoby dobudować na odcinku DTŚ-węzeł Kleszczów drugą jezdnię i oznaczyć drogę 88, jako drogę ekspresową. A propos, mało kto wie, że kiedyś, jeszcze przed powstaniem A4 droga nr 88 była oznaczona na odcinku od dzisiejszego węzła A4 z DK88 Strzelce Opolskie do skrzyżowania dzisiejszej DK88 z DK94 jako droga ekspresowa. W sumie nie rozumiem, dlaczego dziś na odcinku Kleszczów-Bytom jest DK88, a nie S88. Oczywiście od węzła Kleszczów do DTŚ byłaby przed zbudowaniem drugiej jezdni, drogą jednojezdniową 1+1, czyli ekspresówką karłowatą, a od DTŚ do Bytomia byłoby coś pośredniego, wprawdzie droga jednojezdniowa, ale 2+2, a na krótkim odcinku bytomskim w pełni dwujezdniowa.

~EU 2016-05-28

Problemem jest zakończenie DTS w Gliwicach. Wprowadzenie jej do drogi 88 przez mało przepustowe rondo , zamiast doprowadzić te kilka kilometrów więcej do A4. Na zachód od Strefy Ekonomicznej w Gliwicach , powinien powstać wielki węzeł autostradowy, łączący A4 z DTŚ i autostradowym łącznikiem północnym pomiędzy A4 a A1 .Teraz DTŚ w Gliwicach zamienia się w drogę lokalną.

~warszawiak 2016-05-28

Tej DTŚ-ki można Śląskowi tylko pogratulować. Aż zazdrość bierze, że brak jest takiej trasy w Warszawie. Oczywiście zazdrość w pozytywnym znaczeniu. Ja broń Boże nie chcę jej Śląskowi zabierać, przeciwnie, uważam, że powinna być jak najszybciej zbudowana teraz jej wschodnia cześć do Zagłębia, czyli do Sosnowca i Jaworzna, gdzie w obu wypadkach kończyłaby się na S1. A stołecznym decydentom drogowym (i nie tylko stołecznym) podaję wzorzec, jak można rozwiązać problemy komunikacyjne w dużej aglomeracji miejskiej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rząd szykuje nowe prawo - to koniec Ubera?
Rząd szykuje nowe prawo - to koniec Ubera?
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa pracuje nad projektem nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, w którym zamierza wprowadzić licencje dla pośredników świadczących usługi transportowe. To będzie mocny cios wymierzony w Ubera oraz tysiące niezrzeszonych kierowców.