mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Debatowali nad zmianą przebiegu DK 79

Debatowali nad zmianą przebiegu DK 79

22 września br. w Urzędzie Miasta Chorzów odbyła się konferencja prasowa dotycząca zmiany przebiegu DK 79 i budowy obwodnicy Chorzowa. Prace projektowe potrwają do końca roku.

Debatowali nad zmianą przebiegu DK 79
Zmiana przebiegu drogi krajowej DK 79 na terenie Katowic, Chorzowa i Bytomia to inwestycja będąca kluczowym projektem komunikacyjnym nie tylko dla tychże miast, ale i całej centralnej części regionu.

Podczas spotkania w Chorzowie zaprezentowano ostateczny przebieg nowej obwodnicy Chorzowa - będącej odcinkiem drogi krajowej nr 79 - jednej z głównych arterii aglomeracji katowickiej.

Krzysztof Markowicz z firmy „Mosty Katowice" przedstawił założenia przebiegu nowego 8-kilometrowego odcinka DK 79. Projektowany przebieg dwu, a miejscami trzyjezdniowej trasy rozpoczyna się na bezkolizyjnym skrzyżowaniu ulicy Chorzowskiej w Katowicach w pobliżu Stadionu Śląskiego i dalej prowadzi w stronę Chorzowa Starego, wzdłuż obecnej ul. Parkowej. Następnie trasa przecięłaby ul. Kościuszki na północ od odrestaurowanego szybu dawnej kopalni Prezydent i dalej przebiegałaby równolegle do torów linii kolejowej Katowice-Bytom (rozwiązanie to uzgadniano z projektantami przebudowy tej linii - ma ona być bowiem częścią połączenia kolejowego Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach). Po jej bezkolizyjnym przekroczeniu (tory zostaną schowane w planowany 400-metrowy tunel) obwodnica ma mijać m.in. elektrociepłownię CEZ w Chorzowie i na wysokości ul. Siemianowickiej w Bytomiu (DK-94) dochodzić do węzła z bytomską dwujezdniową Aleją Jana Pawła II, która prowadzi do węzła Piekary autostrady A1 i dalej, do północnej obwodnicy Bytomia.

Województwo Śląskie ma lub w najbliższym czasie będzie miało dobre połączenia z głównymi ośrodkami, zarówno w kraju, jak i zagranicą w kierunku Wrocławia, Krakowa, Ostrawy, Łodzi i Warszawy. Jedynym brakującym elementem jest połączenie z Poznaniem. Przebudowa DK 79 w Chorzowie wraz z obwodnicą Lublińca może byś dobrym uzupełnieniem sieci drogowej właśnie na tym kierunku" - powiedział marszałek Matusiewicz.

W dalszej kolejności władze Chorzowa planują ubiegać się o zewnętrzne środki na inwestycję pochodzące z Unii Europejskiej.

Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.