mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Decyzja środowiskowa dla pierwszej obwodnicy na S 61 Via Baltica

Decyzja środowiskowa dla pierwszej obwodnicy na S 61 Via Baltica

Zgodnie z harmonogramem przygotowań do budowy tzw. małych obwodnic na S 61, GDDKiA uzyskała decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych dla planowanej obwodnicy Szczuczyna. Pod koniec miesiąca spodziewana jest taka sama decyzja dla obwodnicy Stawisk. Rozpoczęcie budowy obwodnic Szczuczyna i Stawisk planowane jest wiosną 2012.

Decyzja środowiskowa dla pierwszej obwodnicy na S 61 Via Baltica
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydając decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych dla obwodnicy Szczuczyna wskazała, jako właściwe – zachodnie obejście Szczuczyna (wariant preferowany także przez inwestora, czyli GDDKiA). Obwodnica o długości 8 km, ma być realizowana w dwóch etapach:
  • w pierwszym powstanie jedna jezdnia, ale wszystkie obiekty inżynierskie nad obwodnicą zostaną wykonane pod docelowe rozwiązanie, czyli pod dwie jezdnie; tak samo wszelkie podziały działek
  • w drugim etapie zbudowana zostanie druga jezdnia.
Droga będzie przystosowana do obciążenia 115 kN/oś.

Zgodnie z decyzją środowiskową, obwodnica Szczuczyna będzie obustronnie wygrodzona, co uniemożliwi wtargnięcie zwierząt na jezdnię. Przewidziane są też dwa przejścia dolne dla zwierząt, dwa mosty poszerzone (tez spełniające funkcje przejścia dla zwierząt) oraz cztery przepusty.

Obwodnice Szczuczyna i Stawisk mają być realizowane w latach 2012-2013, jako inwestycje współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Podobne wiadomości:

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Komentuj:

~gc 2010-03-28

Normalnie, pojadą "8", która będzie miała standard drogi głównej przyśpieszonej, z naprzemiennymi pasami do wyprzedzania, czyli tzw. "2+1". Przed Augustowem wpadną na S61 i dalej polecą obwodnicą przez Raczki.

~sul 2010-03-27

czy ktos wtajemniczony moze mi wyjasnic jak jest planowane polaczenie tranzytowej S19 z S61, czyli gdzie te ciezarowy z poludnia Europy maja jechac by dotrzec na Litwe i dalej na polnoc? wyglada, za nie ma wyboru tylko przez slynny Augustow i piekna Rospude?

~hmm 2010-03-27

droga via baltica niepowstanie do 2020r. jedna wielka sciema problemy dopiero sie zaczna,, a przeciez projekt i decyzje srodowiskowe byly gotowe na s8 b-stok- augustow ,, kasa wyrzucona, wszystko trzeba od nowa zaczynac i niema ani jednej ani trugiej trasy -i szybko niebedzie

~gc 2010-03-26

Pierwsza obwodnica na Via Baltica, dla której wydano decyzję środowiskową to chyba obwodnica Augustowa, nieprawdaż???

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Koncern z Ingolstadt zaprezentował najmocniejszą odmianę swojego supersamochodu. Wersja R8 Spyder V10 Plus to najmocniejszy kabriolet z logo czterech pierścieni, jaki kiedykolwiek powstał.