mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Długowieczna nawierzchnia na S8

Długowieczna nawierzchnia na S8

Na budowanym odcinku drogi ekspresowej S8 na odcinku Opacz-Janki Małe-Paszków ułożono pierwszy, niemal 150-metrowy, testowy odcinek z wykorzystaniem innowacyjnej technologii nawierzchni długowiecznej.

Długowieczna nawierzchnia na S8
Przez najbliższe 2-3 tygodnie zarówno specjaliści z laboratoriów GDDKiA, jak i wykonawca będą badali tę część budowy. Jeżeli testy potwierdzą zakładane właściwości nawierzchni, cały odcinek zostanie wykonany w tej technologii. Wykonawca zagwarantował rekordowy 18-letni okres gwarancji dla podbudowy nawierzchni.

Próbny odcinek pozwoli m.in. na ustawienie specjalistycznego sprzętu, aby możliwe było jak najbardziej precyzyjne układanie masy asfaltowej. Do tej pory ułożono ok. 300 ton specjalnej mieszanki mineralno-asfaltowej do tzw. warstwy antyzmęczeniowej, na całej długości budowanej trasy przewiduje się natomiast wykorzystanie 82.000 ton tego materiału. Do budowy tej warstwy użyto specjalnego asfaltu, od niedawna dostępnego na rynku, o wyjątkowych parametrach właściwych zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach oraz o wyjątkowej odporności na zmęczenie spowodowane cyklicznym obciążaniem drogi.


Podobne wiadomości:

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Komentuj:

Jotgie 2014-09-06

Dla komentujących: oczywiście, ze zdaję sobie sprawę, że ruch na tej drodze był i jest wielokrotnie mniejszy...

Jotgie 2014-09-06

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 188 Złotów - Zakrzewo był przed wojną odcinkiem doświadczalnym dla budowy niemieckich dróg. nNa ok. 10km odcinku były trzy rodzaje nawierzchni: kostka kamienna z poboczami utwardzonymi klinkierem, odcinek asfaltowy oraz nawierzchnia betonowa. Właśnie ten odcinek o naw. asfaltobetonowej dotrwał BEZ DZIUR aż do drugiej połowy lat 80-tych! Czyli można potocznie powiedzieć, że "asfalt" przetrwał bez większych uszkodzeń ponad 50 lat!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów
Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów
Sportowy oddział szwedzkiej marki wyprodukował już ponad 100 tys. pojazdów sygnowanych znakiem Polestar.