mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Droga Siechnice-Łany pod Wrocławiem gotowa

Droga Siechnice-Łany pod Wrocławiem gotowa

Gotowy jest już pierwszy odcinek trasy Bielany – Łany - Długołęka czyli tzw. Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Nowa droga z Siechnic do Łanów obejmuje m.in. trzy mosty, dwie estakady, dwupoziomowe skrzyżowanie, a przede wszystkim ponad 8 km nowej drogi. Budowa kosztowała ponad 346 mln zł.

Droga Siechnice-Łany pod Wrocławiem gotowa
Dzięki drodze Siechnice – Łany do miejscowości będzie można przejechać pokonując nie 30 km - jak do tej pory - a jedynie 8,4 km.  Odcinek Siechnice – Łany ma szczególne znaczenie, ponieważ na tej trasie znajduje się nowy most na Odrze. Przeprawa w miejscowości Łany ma długość 286 m i, wraz z mostem na Oławie i nowymi estakadami, zapewni możliwość przejazdu przez niedostępne do tej pory tereny zalewowe (położone między Łanami a Siechnicami).

Budowa tej drogi kosztowała prawie 346,6 mln zł i została sfinansowana ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego (183,9 mln) oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (162 mln).

Otwarty odcinek stanowi część trasy Bielany – Łany – Długołęka (BŁD) czyli łącznika autostrady A4 z drogą ekspresową S8. Inwestycja rozpoczęta w czerwcu 2009r., obejmuje 38 km dróg wojewódzkich i wielu obiektów inżynieryjnych. To jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych na Dolnym Śląsku. Trasa połączy najważniejsze drogi krajowe i wojewódzkie przebiegające wokół Wrocławia. Umożliwi tym samym podróżowanie pomiędzy miejscowościami położonymi wokół stolicy Dolnego Śląska, bez konieczności wjeżdżania do miasta.

W trakcie budowy jest również kolejny odcinek trasy Bielany – Łany – Długołęka: od Siechnic do Żernik Wrocławskich. Prace ruszyły na przełomie sierpnia i września 2012 roku, a pierwsze samochody powinny pojechać tym fragmentem obwodnicy pod koniec przyszłego roku. Ogólna wartość budowy tego odcinka to prawie 115 mln zł, a unijny wkład ma wynieść ok. 75 mln zł.

Kolejne fragmenty BŁD: Żerniki Wrocławskie – Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka, są w fazie projektowania. Koszt budowy każdego z nich szacuje się wstępnie na ok. 170 mln zł.

Komentuj:

~p_brz 2013-02-17

Jestem pod dużym wrażeniem inwestycji drogowych we Wrocławiu. Ostatnio przyjęło się, że tylko narzekam, a tu nie za bardzo jest się do czego przyczepić. Oddana do użytku obwodnica Wrocławia (A8 i znaczny odcinek S8 z Wrocławia), która przekierowała tranzyt na Poznań i Warszawę, już w znaczny sposób odblokowała miasto, a inwestycje w środku Wrocławia tez znacznie usprawniło transport drogowy we Wrocławiu. Modernizacje min. ulic: Granicznej, Klecińskiej, Lotniczej, Legnickiej oraz Żmigrockiej, pozwala dojechać (i wyjechać) z obwodnicy, szybko i sprawnie właściwe do każdego zakątka Wrocławia. Jeśli dojdzie do tego jeszcze wschodnia obwodnica miasta, będzie naprawdę po europejsku. Byłoby jeszcze bardziej różowo (no właśnie, muszę się jednak do czegoś przyczepić :)), gdyby nie oznakowanie dróg. Niestety to nasza narodowa bolączka, brak podawania wielu kierunków, poza tym paradoksy typu np.: kierunek na A8 i podanie w przeciwnym kierunku, na tym samym skrzyżowaniu dojazd do A4, kierując kogoś kto nie zna Wrocławia w środek miasta, choć przecież do A4 można doskonale dojechać z A8. Ale myślę, ze to tylko kwestia czasu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.