mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Droga Siechnice-Łany pod Wrocławiem gotowa

Droga Siechnice-Łany pod Wrocławiem gotowa

Gotowy jest już pierwszy odcinek trasy Bielany – Łany - Długołęka czyli tzw. Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Nowa droga z Siechnic do Łanów obejmuje m.in. trzy mosty, dwie estakady, dwupoziomowe skrzyżowanie, a przede wszystkim ponad 8 km nowej drogi. Budowa kosztowała ponad 346 mln zł.

Droga Siechnice-Łany pod Wrocławiem gotowa
Dzięki drodze Siechnice – Łany do miejscowości będzie można przejechać pokonując nie 30 km - jak do tej pory - a jedynie 8,4 km.  Odcinek Siechnice – Łany ma szczególne znaczenie, ponieważ na tej trasie znajduje się nowy most na Odrze. Przeprawa w miejscowości Łany ma długość 286 m i, wraz z mostem na Oławie i nowymi estakadami, zapewni możliwość przejazdu przez niedostępne do tej pory tereny zalewowe (położone między Łanami a Siechnicami).

Budowa tej drogi kosztowała prawie 346,6 mln zł i została sfinansowana ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego (183,9 mln) oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (162 mln).

Otwarty odcinek stanowi część trasy Bielany – Łany – Długołęka (BŁD) czyli łącznika autostrady A4 z drogą ekspresową S8. Inwestycja rozpoczęta w czerwcu 2009r., obejmuje 38 km dróg wojewódzkich i wielu obiektów inżynieryjnych. To jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych na Dolnym Śląsku. Trasa połączy najważniejsze drogi krajowe i wojewódzkie przebiegające wokół Wrocławia. Umożliwi tym samym podróżowanie pomiędzy miejscowościami położonymi wokół stolicy Dolnego Śląska, bez konieczności wjeżdżania do miasta.

W trakcie budowy jest również kolejny odcinek trasy Bielany – Łany – Długołęka: od Siechnic do Żernik Wrocławskich. Prace ruszyły na przełomie sierpnia i września 2012 roku, a pierwsze samochody powinny pojechać tym fragmentem obwodnicy pod koniec przyszłego roku. Ogólna wartość budowy tego odcinka to prawie 115 mln zł, a unijny wkład ma wynieść ok. 75 mln zł.

Kolejne fragmenty BŁD: Żerniki Wrocławskie – Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka, są w fazie projektowania. Koszt budowy każdego z nich szacuje się wstępnie na ok. 170 mln zł.

Komentuj:

~p_brz 2013-02-17

Jestem pod dużym wrażeniem inwestycji drogowych we Wrocławiu. Ostatnio przyjęło się, że tylko narzekam, a tu nie za bardzo jest się do czego przyczepić. Oddana do użytku obwodnica Wrocławia (A8 i znaczny odcinek S8 z Wrocławia), która przekierowała tranzyt na Poznań i Warszawę, już w znaczny sposób odblokowała miasto, a inwestycje w środku Wrocławia tez znacznie usprawniło transport drogowy we Wrocławiu. Modernizacje min. ulic: Granicznej, Klecińskiej, Lotniczej, Legnickiej oraz Żmigrockiej, pozwala dojechać (i wyjechać) z obwodnicy, szybko i sprawnie właściwe do każdego zakątka Wrocławia. Jeśli dojdzie do tego jeszcze wschodnia obwodnica miasta, będzie naprawdę po europejsku. Byłoby jeszcze bardziej różowo (no właśnie, muszę się jednak do czegoś przyczepić :)), gdyby nie oznakowanie dróg. Niestety to nasza narodowa bolączka, brak podawania wielu kierunków, poza tym paradoksy typu np.: kierunek na A8 i podanie w przeciwnym kierunku, na tym samym skrzyżowaniu dojazd do A4, kierując kogoś kto nie zna Wrocławia w środek miasta, choć przecież do A4 można doskonale dojechać z A8. Ale myślę, ze to tylko kwestia czasu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport