Przetarg wygrała firma „Dromet” z Częstochowy proponując cenę 15,184 miliona złotych.
Zakres prac obejmuje:
- poszerzenie nawierzchni jezdni (2 pasy ruchu szerokości 3,5 + obustronne pobocza utwardzone o szerokości 2,0 m oraz pobocza ulepszone o szerokości od 0,75 m do 1,10 m),
- budowa ciągu pieszo-rowerowego w m. Turza wydzielonego od jezdni pasem zieleni
- budowa 4 zatok autobusowych (po 2 w Turzy i Dąbrowicy),
- budowa wyspy spowalniającej na wylocie z Grodźca (jadąc od Opola),
- przebudowa skrzyżowań, w tym skrzyżowania DK 46 z drogami powiatowymi na kierunek Chobie i Mnichus obejmująca m.in. budowę pasów lewoskrętu,
- budowa kanalizacji deszczowej dla odwodnienia drogi,
- przebudowa mostu nad rzeką Myślina.
W ramach przebudowy tego odcinka drogi krajowej nr 46 zostanie ona wyposażona w nowoczesny preselekcyjny system ważenia pojazdów. Służy on do eliminowania z ruchu przeciążonych ciężarówek. System preselekcji polega na zamontowaniu w asfalcie czujników ważących przejeżdżające pojazdy. Gdy waga wykryje przeciążenie, pojazd jest automatycznie fotografowany, a informacja o nim trafia do funkcjonariusza Inspekcji Transportu Drogowego, który kilkaset metrów dalej zatrzymuje pojazd i dokonuje właściwego ważenia. Miejscem, gdzie będzie się odbywało to ważenie jest parking pod Grodźcem, a czujniki będą zamontowane za Ozimkiem (dla jadących od Opola) i przed Grodźcem (dla jadących od strony Częstochowy).
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!