mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Drogi S12 i S74 Piotrków-Opoczno - znamy przebieg trasy

Drogi S12 i S74 Piotrków-Opoczno - znamy przebieg trasy

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska podpisał Decyzję Środowiskową dla dróg ekspresowych S12 odcinek Piotrków Trybunalski - Opoczno i S74 odcinek Sulejów – granica z województwem świętokrzyskim.

Drogi S12 i S74 Piotrków-Opoczno - znamy przebieg trasy

Droga ekspresowa S12 ma poprawić połączenie centrum kraju ze wschodnią granicą (docelowo ma prowadzić od Piotrkowa Trybunalskiego do Hrebennego), zaś droga S74 ma poprowadzić do Kielc i dalej do stolicy Podkarpacia.

W przypadku drogi S12 wybrany został wariant VI biegnący przez teren gmin: Wola Krzysztoporska, Rozprza, Aleksandrów, Mniszków, Sławno, mija Opoczno od północy i kończy się na granicy z województwem mazowieckim. Długość odcinka to blisko 61 kilometrów.

Droga ekspresowa S74 na terenie łódzkiego będzie liczyła około 24 kilometrów długości i będzie przebiegała przez gminy Paradyż i Żarnów.

Przy projektowaniu obiektów drogowych przyjęto następujące podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S12 i S74: 

  • klasa techniczna drogi – S 
  • prędkość projektowa - 100 km/h, prędkość miarodajna - 110 km/h, 
  • liczba jezdni – 2, 
  • liczba pasów ruchu – 2x2 (docelowo 2x3), 
  • szerokość pasa ruchu – 3,50 m, szerokość pasa awaryjnego – 2,50 m, szerokość pobocza ziemnego – 1,80m 
  • pas dzielący wraz z opaskami 0,5 m – 12,0m (etap II przy trzech pasach ruchu 5,0m) 
  • pionowa skrajnia drogi – co najmniej 4,7 m, 
  • dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś. 
  • kategoria ruchu – KR6 
  • minimalny promień łuku poziomego – 1200m, 
  • minimalny promień łuku pionowego – wklęsły: 3000m, wypukły: 7000m
  • minimalna odległość widoczności na zatrzymanie - od 200 – 260m

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Piotrek 2016-03-18

Chcesz powiedzieć, że mieszanka, która spełnia od 90 do 210 km/h nie spełnia od 100 do 180 km/h? Nie rozumiem :(

~Melchi 2016-03-16

Prędkość projektowa tyczy się jedynie projektu i wykorzystania odpowiednich parametrów technologicznych w budowaniu i nie ma zależności do prędkości dopuszczalnej na drodze. Taki przykład: mieszanka betonowa pod pokład jezdny musi spełniać w projekcie parametry o minimalnej prędkości 100 km/h - mieszanki takie na rynku mają własne parametry prędkości dopuszczalnej np. hipotetyczne mieszanka betonowa "NoName" przeznaczona jest do prędkości od 100 km/h do 180 km/h i taka spełnia wymagania co do prędkości projektowej. Jakby miała od 90 km/h do 210 km/h to by jej nie spełniała mimo wysokiej górnej granicy.

~Niemiec 2016-03-15

to faktycznie swietna informacja. Tylko dlaczego predkosc 100kmh a nie 120??

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport