mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Drogowy make-up w Małopolsce

Drogowy make-up w Małopolsce

Na drogach krajowych Małopolski właśnie rozpoczyna się coroczna odnowa oznakowania poziomego, czyli malowanie linii segregacyjnych, linii krawędziowych oraz przejść dla pieszych odblaskową farbą. Drogowy make-up będzie wykonywany do połowy sierpnia na wszystkich drogach krajowych w województwie małopolskim (jest ich w sumie 910 km). Koszt odnowy oznakowania poziomego w 2010 i w 2011 roku to prawie 5,4 mln zł. A wszystko po to, by po drogach krajowych jeździło się bezpiecznie i w dzień i w nocy.

Drogowy make-up w Małopolsce
- Malowanie obejmie: 171.841,50 m kw. oznakowania cienkowarstwowego (do 0,8 mm) oraz 38.410,00 m kw. oznakowania grubowarstwowego (od 0,9 mm do 3,5 mm). Oznakowanie cienkowarstwowe trzeba odnawiać co rok, natomiast oznakowanie grubowarstwowe odnawia się raz na kilka lat. Konieczność odnowienia oznakowania grubowarstwowego stwierdza się za pomocą badań odblaskowości. Tam, gdzie ruch jest większy, oznakowanie szybciej się ściera i trzeba je częściej odnawiać. Oznakowanie grubowarstwowe wykonuje się na nowobudowanych oraz przebudowywanych drogach. GDDKiA zwykle żąda od wykonawców 5-letniej gwarancji na nawierzchnię, w tym również na oznakowanie, więc w czasie trwania gwarancji na swój koszt muszą oni poprawiać oznakowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Po upływie okresu gwarancyjnego, za odnowę oznakowania płaci zarządca drogi – informuje krakowski oddział GDDKiA.

Łącznie za odnowę oznakowania poziomego w latach 2010-2011 krakowski oddział GDDKiA zapłaci prawie 5,4 mln zł. W poprzednich latach malowanie dróg krajowych w Małopolsce wyniosło:
  • w 2005 roku – ponad 3,9 mln zł
  • w 2006 roku – ponad 3 mln zł
  • w 2007 roku – ponad 3,3 mln zł;
  • w 2008 roku – prawie 2,5 mln zł;
  • w 2009 roku – ponad  2 mln zł.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~night driver 2010-07-21

Już dawno o tym mówiłem że tylko brak przepisu nakazującego malowania linii krawędziowych na reszcie dróg oprócz DK to powoduje -myślałem,że po wejsciu do UE że Bruksela narzuci nam ten standard ale niestety.A prosty przykład że jak sa linie krawędziowe to pieszy idacy poboczem lepiej jest widoczny nie mówiac o komforcie jazdy nocą Parę lat temu chodziło o pieniądze oraz ze nie miało to sensu bo krawedzie jezdni na drogach wojewódzkich czy lokalnych były tak nierówne że chyba ręczne malowanie by lepiej wyszło

~Przeciez w Polsce linie krawedziowe nie istnieja ! 2010-07-10

ten kraj zawsze sie bedzie kojarzyl z czyms zacofanym i komunistycznym bo u nas sie prawie w ogole nie maluje linii krawedziowych na drogach...nawet na tych wielu najglowniejszych jak 22 czy 10....ja nie wiem jak my mozemy byc w UE! niedbalstwo i zacofanie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport