mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Dwa warianty północnej obwodnicy Krakowa

Dwa warianty północnej obwodnicy Krakowa

- Najwyższy czas zakończyć dyskusje nad przebiegiem północnej obwodnicy Krakowa i przystąpić do uzyskania odpowiednich uzgodnień i zezwoleń. Jeśli ta trasa nie powstanie szybko, to dojdzie do zakorkowanie północnej części Krakowa i Zielonek    – podkreślił marszałek woj. małopolskiego Marek Nawara podczas spotkania poświęconego konsultacjom w sprawie przebiegu obwodnicy.

Dwa warianty północnej obwodnicy Krakowa
Autorzy „Koncepcji programowo-przestrzennej północnej obwodnicy Krakowa” przedstawili dwa warianty przebiegu trasy przygotowane po konsultacjach społecznych. Pierwszy wariant o długości 11,47 km przebiegałby na południe od Zielonek i kosztowałby ok. 1 mld 377 mln zł. Konieczne byłoby wyburzenie 15 budynków mieszkalnych.

Drugi wariant zakłada przebieg trasy na północ od Zielonek, czesiowo wzdłuż linii wysokiego napięcia i gazociągów. Trasa ma liczyć 13,98 km, a koszt budowy ma wynieść ok. 1 mld 517 mln zł. Konieczne byłoby wyburzenie 6 budynków mieszkalnych. Projektanci w obu wariantach uwzględnili część uwag podczas wcześniejszy konsultacji społecznych modyfikując nieco przebieg tras, wyznaczając tunele w pobliżu najgęściej zamieszkałych terenów, prowadząc trasę w wykopach, aby ograniczyć hałas.

Władze województwa chcą aby do końca marca oba warianty przebiegu trasy zostały złożone w celu wydania decyzji środowiskowej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Alfista 2010-03-25

Oczywiscie ze wybrany wariant ma znaczenie! I to zarowno, dla nas ogolu kierowcow - zaoszczedzone pieniadze mozna wydac na inne inwestycje (lub chociazby naprawe starych jezdni), a przebieg trasy ma duze znaczenie (po co ludzie maja jezdzic dalej, jak mozna kroce?), optymalny przebieg zwieksza wykorzystanie trasy. W3 jest absurdalny, ja popieram tu W1 (W2 nie pamietam, ale był chyba podobny do W1)

~pz 2010-03-25

pp dzieki za zakulisowe informacje, ale to i tak nie ma wiekszego znaczenia dla ludzi ktorzy po prostu chca miasto szybko objechac a nie siedziec w korkach, poza tym ta daleka obwodnica polnocna moze za 20 lat okazac sie posrodu nowych osiedli

~pp 2010-03-24

W0 - nie opisany w tekście zakłada, że wszystko będzie tak pięknie jak dotąd. W 1 - długo oczekiwany (rezerwa od lat 70-tych) nie zdezuaktualizował się i dalej jest najlogiczniejszym rozwiązaniem. Godzi tranzyt z ruchem lokalnym i bardzo ułatwia komunikację mieszkańcom suburbiów, ale - o zgrozo! - wpada na krewnych i znajomych królika w Zielonkach. W2 - odpadł w przedbiegach. W3 - (w tekście zwany drugim) wypieprzony na głęboką północ jest nie wiadomo dla kogo - bo nie dla ruchu lokalnego pod Krakowem, ani tranzytowego - dość nikłego w tej relacji. Prowadzi dziwnie nazad od węzła z przyszłą S-7 w Kocmyrzowie, no ale za to szkodzi tylko kilku ubogim sierotom, które nie mogą się jeszcze otrząsnąć ze zdumienia, że ktoś wpadł na pomysł zbudowania im autostrady przez sławojkę.

~vobis 2010-03-24

Już dziś wjazd od północy do Krakowa to tragedia. Niech lepiej się pośpieszą z tym odcinkiem...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport