mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Dwoma pasami ruchu na węźle Rzęśnica

Dwoma pasami ruchu na węźle Rzęśnica

Specjalna organizacja ruchu sprawi, ze w wakacyjne weekendy nad morze pojedziemy dwoma pasami ruchu na węźle Rzęśnica  - zapewniaja drogowcy z zachodnio-pomorskiego oddziału GDDKiA.

Dwoma pasami ruchu na węźle Rzęśnica
- Podczas szczytów ruchu w wakacyjne weekendy na węźle Rzęśnica w ciagu drogi ekspresowej S3 będzie wprowadzana tymczasowa organizacja ruchu i ręczne kierowanie ruchem przez policję. Z lewego pasa ruchu będzie można również zjechać w prawo w kierunku Świnoujścia (będzie on służył do jazdy na wprost i w prawo). Dwa pasy ruchu będą również dostępne na łącznicy prowadzącej do wiaduktu na węźle, przy czym lewy pas ruchu będzie miał szerokość ograniczoną do 2,5 m. Zmiany te mają na celu ograniczenie korków, które w każdy wakacyjne weekendy przed węzłem Rześnica sięgają wielu kilometrów. Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzana wyłącznie w okresach wzmożonego ruchu pojazdów. Po zakończeniu ręcznego kierowania ruchem znaki tymczasowej organizacji ruchu będą obracane, a nakładki magnetyczne na istniejących znakach zdejmowane. Jeżeli przed węzłem nie będzie widocznych żółtych tablic i funkcjonariuszy policji, należy jechać zgodnie ze stałą organizacją ruchu, czyli w stronę Świnoujścia tylko z prawego pasa ruchu. Kierowcom ze Szczecina polecamy ominięcie węzła Rzęśnica i jazdę przez Dąbie, Załom, Pucice, Kliniska i Rurzycę do węzła Rurka, na którym można bezkolizyjnie włączyć się do drogi S3 - informują drogowcy.

Węzeł Rzęśnica łączy drogę S3 z drogą wojewódzką nr 142, został wybudowany w pod koniec lat 30 ubiegłego wieku i przebudowany w latach 70, dostosowany jest do innego przebiegu głównego potoku ruchu. Z tego względu wszystkie pojazdy jadące obecną główną trasą (S3/S6) w kierunku na morze muszą zjechać na jeden pas ruchu (prawy) i następnie po pokonaniu ostrego łuku wiaduktem przejechać nad drogą wojewódzką nr 142. W weekendy wakacyjne trasę tą pokonuje nawet ponad 50 tys. pojazdów na dobę, przy takim natężeniu ruchu istniejący układ komunikacyjny staje się niewydolny. W efekcie korki na jezdni w kierunku nad morze mogą sięgać do węzła Szczecin Podjuchy na autostradzie A6. Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i ręcznego kierowania ruchem przez policję powinno zmniejszyć występujące na tym odcinku utrudnienia.
Tematy w artykule: zachodniopomorskie

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu projektowego

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~warszawiak 2013-07-31

Romek, pisałem już wcześniej, że obecnie nie ma niestety żadnych szans na dokończenie A6 od Rzęśnicy do Gdańska po śladzie starej "Berlinki". Jest szansa tylko na S6 w okolicy dzisiejszej DK6. Natomiast będę powtarzać do znudzenia: jak długo jeszcze GDDKiA i ministerstwo transportu będą się kompromitować organizując wieloletnie prowizorki (jak np opisana w artykule na węźle "Rześnica"), czy remontując po kawałeczku odcinek A6 Kijewo-Rzęśnica. Ostatnio przebudowano 2,5 km, pozostawiając na kilkuset metrach przy weżle "Kijewo" stare, poniemieckie betonowe "schody". Dlaczego do diabła nie przebudują od razu całego "ogromnego" parokilometrowego odcinka od Kijewa do Rzęśnicy, oczywiscie razem z wymienionymi węzłami? A węzeł Rzęśnica należy obecnie przebudować podobnie, jak węzeł "Krzyżowa" na A4/A18 z glównym ciągiem na linii Szczecin-Świnoujście.

~romek 2013-07-31

Układ drogowy wezła Rzesnica został zaprojektowany w latach 30.Zakładał głowny ciąg budowaną autostradą A6 dwie drogi po dwa pasy w kierunku na Chociwel i dalej Gdansk.Zbudowano zjazd z autostrady na Swinujscie a własciwie ku wygodzie mieszkancówduzej wsi Rzęsnica .Droge nazwano Badenstrase czyli droga kapielowa widąca nad morze.Sutacja nie uległa zmianie do lat 70 kiedy dobudowano drugą jezdnie od Goleniowa do wezła Rzesnica z licznymi jednopoziomymi wjazdami o długosci 40km i nazwano "autostradą" .Planowano podciągnąc drogi az do Swinoujscia w celu udrożnienia ruchu TIR do rozbudowanego przejscia promowego Swinoujscie Ystad.Przyjeto załozenie wprowadzenia ruchu na stara Berlinkę w kierunku NRD.Wezeł Rzęsnica został skorygowany.Przebudowano lewa jezdnię dorabiajac łuk w kierunku Swinoujscia natomiast prawa jezdnia została poprowadzona jako główna przez istniejacy wiadukt zjazdowy na tym wezle co w oczywisty sposób musiało doprowadzić do paraliżu w przyszłosci tego miejsca.Naturalny ciag Berlinki został złamany , autostrada A6 od tego miejsca nazywała sie drogą wojewódzką DW 142 i biegła jako dwupasmowa w kierunku Chociwiwla, natomiast lokalna Badenstrase została główną czyli S3 i biegła w kierunku dawnego kompieliska Swinoujscia .W latach 90 pojawiła sie koncepcja przebudowy tego wezła (czytaj wezeł Rzesnica koncepcje przebudowy)wariant 2 uznano za mozliwy do przebudowy.Pojawiła sie dobra koncepcja budowy zachodniego obejscia Szczecina i właczenia S3 w jej naturalny bieg za Wielgowem .Berlinka A6 czekała by w swojej kolejnosci na rozbudowe w kierunku Gdanska.Zmagania z tym odcinkiem ciagna sie bez mała 30 lat bez widocznych rezultatów .Jak czytamy w Motogazecie Polskie Drogi Autsostrada berlinka koronny argument brak funduszy na rozbudowe tej drogi.Wielokrotnie pisałem ze Ziemie Zachodnie nie maja szczescia do rozbudowy .Zapomniany Szczecin zapomniany Elbląg

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport