mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Dwujezdniowa droga przez Mazury?

Dwujezdniowa droga przez Mazury?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje rozbudowę drogi krajowej nr 16 na odcinku Mrągowo – Orzysz. Nowa dwujezdniowa droga jeszcze nie istnieje, a już może powstać konflikt. Powodem jest możliwość przebiegu trasy przez cenne przyrodniczo obszary.

Dwujezdniowa droga przez Mazury?
Rozbudowa drogi krajowej nr 16 na odcinku Mrągowo - Orzysz jest dla województwa warmińsko - mazurskiego bardzo ważną inwestycją. Droga posiada duże znaczenie gospodarcze, szczególnie biorąc pod uwagę turystykę. Niestety aktualny stan drogi i niski poziom bezpieczeństwa spowalnia rozwój regionu. Dlatego też olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do modernizacji trasy.

Inwestycja jest stosunkowo duża, gdyż przygotowane warianty na niewielu odcinkach pokrywają się z istniejąca drogą krajową nr 16. Przebieg nowego korytarza drogi wyznaczać będą natomiast cenne przyrodniczo tereny. To właśnie bliskość tych obszarów i proponowane warianty drogi mogą wywołać kolejny konflikt dotyczący ochrony środowiska. Niestety wiązałoby się to z odsunięciem w czasie realizacji tej inwestycji i kłopoty podobne do tych, jakie drogowcy napotkali w Dolinie Rospudy. Tym razem jednak GDDKiA planując budowę chce wziąć pod uwagę wszystkie kwestie i nie lekceważy żadnej opinii. Prowadzone są obecnie konsultacje społeczne, inwentaryzacja przyrodnicza oraz analiza środowiskowa, społeczna, techniczna i ekonomiczna dla kilku wariantów przebiegu nowej drogi. GDDKiA zwraca się do wielu instytucji i organizacji o wyrażenie opinii na ten temat. Tak szczegółowa analiza umożliwia poznanie wszystkich „za” i „przeciw” dla każdego z wariantów i stanie się podstawą do wskazania, który z nich jest optymalny. Wówczas GDDKiA wystąpi o odpowiednią decyzję wojewody i uzgodnienie Ministra Środowiska, które przesądzą o wyborze wariantu najmniej szkodliwego dla środowiska naturalnego.

Dzięki dotychczasowym działaniom konsultacyjnym projektant pozyskał wiele cennych informacji, mogących mieć znaczenie dla przyszłego kształtu drogi. Udało się m.in. ustalić potrzebę budowy dodatkowego węzła drogowego pomiędzy miejscowościami Woźnice i Olszewo. Efektem konsultacji społecznych jest również przedstawiona przez Urząd Miasta i Gminy w Mikołajkach propozycja nowego wariantu drogi, odsuniętego na północ w stosunku do innych wariantów, zakładająca między innymi budowę mostu o długości 550 m przez jezioro Tałty.

W ramach modernizacji drogi, planowana jest budowa obwodnic Mikołajek i Orzysza oraz ominięcie mniejszych miejscowości. Nowa droga ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Dostosowywanie istniejącej trasy do parametrów drogi klasy GP (główna przyspieszona) związane będzie z ograniczeniem dostępności drogi. Wjazd na drogę możliwy będzie na węzłach drogowych. Lokalizacja węzłów zostanie ustalona w trakcie obecnie prowadzonych prac projektowych. Obsługa terenu przyległego będzie odbywać się za pomocą dróg serwisowych zlokalizowanych wzdłuż drogi krajowej nr 16.

Biorąc pod uwagę działania GDDKiA, być może w tym przypadku uda się uniknąć konfliktu, co umożliwi szybką realizację inwestycji, a rozbudowa drogi służyć będzie podniesieniu atrakcyjności terenów turystyczno – rekreacyjnych poprzez zapewnienie szybkiego i bezpiecznego dojazdu.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~uczestnik ruchu 2008-12-11

Dziwne posunięcie, a dlaczego droga Olsztyn -Mragowo budowana jest jako jdnopasmowa, przecież tam jest największe natężenie ruchu, a nie na trasie Mrągowo-Orzysz.

~JARO 2008-11-15

Widzę ,że nie wszyscy muszą codziennie jeżdzić tą drogą ,choćby do pracy i narażać siebie i innych na śmierć lub kalectwo.(w najgorszym przypadku). Niedowiarkom radzę przejechać się i poznać te wspaniałe zapadnięte pobocza,piękne koleiny i mknące pociągi na kołach nie zważające na osobówki,oczywiście za kierownicą .Siedząc obok kierowcy nie otrzyma się ,aż takiej dawki ADRENALINY!!!! JESTEM ZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~krzysiek 2008-10-20

Droga powinna być dwujezdniowa od węzła z siódemką aż do Orzysza,przecież z roku na rok jest coraz więcej aut i nie chce sie telepać za tirami.Pamiętajmy że to głowna droga Mazur

~andy 2008-08-29

tak jak robią drogę orzysz-pisz,to te piniądze lepiej gdzie indziej wydać,a ci drogowcy niech zmienią zawód

~soki 2008-08-06

A może wystarczy jednojezdniowa? Przecież od września do maja ruch turystyczny na Mazurach nie jest zbyt wielki, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na infrastrukturę turystyczną i może mniej ale wciąż ważne drogi lokalne do i od drogi nr 16

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport