mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Dzięki VIATOLL większe wpływy z opłat drogowych

Dzięki VIATOLL większe wpływy z opłat drogowych

Wpływy Skarbu Państwa z VIATOLL Elektronicznego Systemu Poboru Opłat w latach 2011-2018 wyniosą 23,6 mld zł. Jak szacuje GDDKiA 14,2 mld zł wpłynie od samochodów powyżej 3,5 tony - dzięki poborowi elektronicznemu oraz 9,4 mld zł od aut osobowych - w ramach manualnego poboru opłat na autostradach.

Dzięki VIATOLL większe wpływy z opłat drogowych
Prognozowane wpływy to efekt stawek za przejazd ujętych w przyjętym 22 marca br. rozporządzeniu Rady Ministrów. Pierwotnie wpływy były szacowane na 19,5 mld zł.  Jak informuje GDDKiA  wpływy dla Skarbu Państwa znacznie przewyższą koszt, jaki zostanie poniesiony w związku z budową VIATOLL. Zostanie  on bowiem zbudowany przez firmę Kapsch na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za 4,9 mld zł.

System VIATOLL obejmie docelowo ok. 2000 km autostrad, 5000 km dróg ekspresowych i 600 km dróg krajowych. W poszczególnych latach przychody Skarbu Państwa będą wynosić od ponad 360 mln zł do 3,7 mld zł. VIATOLL obejmie samochody ciężarowe oraz autobusy (pojazdy powyżej 3,5 t.), dzięki czemu ich kierowcy nie będą musieli już kupować winiet uprawniających do poruszania się po drogach krajowych. Kierowcy aut osobowych będą mogli przystąpić do systemu na zasadzie dobrowolności.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Bono 2011-06-23

System ten oprócz tego że jest wygodniejszy od winiet to jest również bardziej sprawiedliwy. Dodatkowo elektroniczna forma płatności sprawi że cała transakcja będzie trwała dosłownie 1 min.

~Darek 2011-03-25

No to sobie chłopaki z Kapscha biznes wymyśłiły za 5 miliardów. Decydentów na pewno było łatwo namówić, bo przecież państwo też na tym zarobi. A zapłaci kto? MY - szarzy konsumenci. To nic, że obowiązkowo będą płacić tylko ciężarówki i autobusy. Przecież oni wożą towary i pasażerów dla NAS, dla konsumentów. Koszty transportu się zwiększą, to i ceny wszystkich towarów pójdą do góry.

~romek 2011-03-24

Autor pisze "System VIATOLL obejmie docelowo ok. 2000 km autostrad, 5000 km dróg ekspresowych i 600 km dróg krajowych" i wymienia daty 2011-2018 jako potencjalne daty wpływów .Wymienione 7000km dróg powstanie w jaki czasie ? przy sredniej w obecnym systemie na poziomie 200km rocznie to jakies 40 lat czyli data 2011-2050 byłaby chyba własciwa.Koszt budowy przy obecnych 30mln za km 210mld.Chyba ze zmienimy sytem i budowac będziemy 500km rocznie .W obecnych warunkach duze firmy buduja w sytemie projektuj i buduj 50km rocznie która wynika z mozliwosci organizacyjnych placu budowy,prac ziemnych których czas mozna przyspieszyć.Wykonastwo obiektów mostowych budowanych w sposób tradycyjny elementy nosne filary przyczułkim wymagaja szalowania zbrojenia i wylewania betonu sa pracochłonne oraz z uwagi na technologię betonów wymagaja czasy na wiązanie.Czy mozna przyspieszyc ,owszem tak wymaga to zaangazowania wiekszej ilosci ludzi w tym samym czasie aby obstawic wszystkie elementy w krótkim czasie co wiaze sie z zwiekszeniem kosztów budowy.Koszt budowy 1 km autostrady w terenie nizinnym to ok 35mln/za km czyli 8 mln/Euroczy to duzo ? Pojawiaja sie informacje na temat kosztów budowy w oparciu o kosztorysy sporzadzone przez GDDKiA .Na podstawie jakich danych ?Dokumentację projektową sporzadza wykonawca w sytemie projektuj i buduj

~drog 2011-03-24

Uważam, że bramki na autostradach są u nas niewątpliwie za gęsto usytuowane! Poza tym więcej powinno być ekspresowych dróg. To wciąż luksus w Polsce... Lata lecą a z punktu do dalekiego punktu nie pojedziesz w Polsce sprawnie. Wiele dróg zwykłych w Polsce ma nie wyremontowanych poboczy!!! Zresztą przybyła ostatnimi czasy chora ilość reklam, bilbordów, szyldów, świecidełek, diod i tandety oddala nas od krajów europejskich, nawet Czechom, Węgrom czy Słowenii znacznie bliżej do Europy, np do Niemiec czy Szwecji !! Nie ma tam tylu reklam i szyldów ROZPRASZAJĄCYCH KIEROWCÓW na drogach i w miastach a autostrady czy ekspresowe drogi mają stylistykę, szarą nawierzchnię i oznakowania czytelne i bliższe krajom Europy zachodniej! Warto byłoby gdyby w Polsce pomyślano o nawierzchniach oszczędnych i b, ekologicznych z użyciem np materialu recyklingowego. Co tu mówić o ekologii JAK JEŻDŻĄ też stare sprowadzane samochody i autobusy, ciężarówki -ramole niespelniające norm emisji spalin!

~zmotoryzowany 2011-03-24

Uprzedzając ewentualną odpowiedź stwierdzam, że być może kierowca osobówki będzie obliczany tylko za autostrady. Ale nawet wtedy, żebym przystąpił do systemu, musiałbym mieć duuuży rabat. Trzeba przecież wliczyć koszty zakupu urządzenia oraz liczyć się z tym, że władza będzie wiedzieć, kiedy i dokąd jezdżę, czy jeździłem. Przyznam, że tego nie lubię, cenię swoją prywatność, ale oczywiście coś za coś. Tak więc bez wyraźnego duuużego zysku dobrowolne przystąpienie do systemu mija się z celem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport