mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Dziesięciu chętnych na kolejny odcinek obwodnicy Warszawy

Dziesięciu chętnych na kolejny odcinek obwodnicy Warszawy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostad otworzyła oferty na budowę kolejnego, trzeciego, fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy - najkrótszego, ale zarazem najbardziej skomplikowanego, bo obejmującego budowę tunelu pod Ursynowem.

Dziesięciu chętnych na kolejny odcinek obwodnicy Warszawy
18,5-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska, na który GDDKiA prowadzi właśnie procedurę przetargową, został podzielony na trzy zadania. Oferty na dwa pierwsze (B i C) już zostały otwarte, teraz przyszedł czas na zadanie A.

Okazało się, że to właśnie zadanie A spotkało się z największym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców. Złożonych zostało najwięcej, dziesięć, ofert - najtańsza opiewa na ok. 1,2 mld zł, a najdroższa na ok. 2,4 mld zł przy kosztorysie oszacowanym na ok. 1,6 mld zł.

Zadanie A obejmuje budowę fragmentu obwodnicy o długości ok. 4,6 km od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km, który zostanie poprowadzony m.in. pod linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić  na skarpie, za ul. Nowoursynowską.

Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. Podobnie jak różnica pomiędzy minimalnymi a średnimi cenami na rynku, która dla stali zbrojeniowej wynosi 11 proc. a dla wynagrodzenia – 27 proc, która może tłumaczyć równice pomiędzy najniższa i najwyższą ofertą.



Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania Południowej Obwodnicy Warszawy zostało zaproszonych 22 firmy i konsorcja. Dla poszczególnych zadań złożono następującą ilość ofert:
- zadanie A (odcinek z tunelem pod Ursynowem) – 10 szt.
- zadanie B (odcinek z mostem przez Wisłę) – 5 szt.
- zadanie C (odcinek z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Narodowym) – 3 szt.

Każdy z wykonawców mógł ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań. Do Krajowej Izby Odwoławczej do chwili obecnej zostało złożonych 9 odwołań, tylko jedno zostało uwzględnione.

Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 roku.

Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.