mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Dziesięciu chętnych na kolejny odcinek obwodnicy Warszawy

Dziesięciu chętnych na kolejny odcinek obwodnicy Warszawy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostad otworzyła oferty na budowę kolejnego, trzeciego, fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy - najkrótszego, ale zarazem najbardziej skomplikowanego, bo obejmującego budowę tunelu pod Ursynowem.

Dziesięciu chętnych na kolejny odcinek obwodnicy Warszawy
18,5-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska, na który GDDKiA prowadzi właśnie procedurę przetargową, został podzielony na trzy zadania. Oferty na dwa pierwsze (B i C) już zostały otwarte, teraz przyszedł czas na zadanie A.

Okazało się, że to właśnie zadanie A spotkało się z największym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców. Złożonych zostało najwięcej, dziesięć, ofert - najtańsza opiewa na ok. 1,2 mld zł, a najdroższa na ok. 2,4 mld zł przy kosztorysie oszacowanym na ok. 1,6 mld zł.

Zadanie A obejmuje budowę fragmentu obwodnicy o długości ok. 4,6 km od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km, który zostanie poprowadzony m.in. pod linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić  na skarpie, za ul. Nowoursynowską.

Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. Podobnie jak różnica pomiędzy minimalnymi a średnimi cenami na rynku, która dla stali zbrojeniowej wynosi 11 proc. a dla wynagrodzenia – 27 proc, która może tłumaczyć równice pomiędzy najniższa i najwyższą ofertą.



Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania Południowej Obwodnicy Warszawy zostało zaproszonych 22 firmy i konsorcja. Dla poszczególnych zadań złożono następującą ilość ofert:
- zadanie A (odcinek z tunelem pod Ursynowem) – 10 szt.
- zadanie B (odcinek z mostem przez Wisłę) – 5 szt.
- zadanie C (odcinek z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Narodowym) – 3 szt.

Każdy z wykonawców mógł ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań. Do Krajowej Izby Odwoławczej do chwili obecnej zostało złożonych 9 odwołań, tylko jedno zostało uwzględnione.

Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 roku.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce
Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce
Polski oddział Toyoty ma powody do dumy. Sprzedaż hybryd w "nad Wisłą" przekroczyła magiczną barierę 20 tys. aut.