mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ekspresowa S6 pobiegnie przez Kołobrzeg

Ekspresowa S6 pobiegnie przez Kołobrzeg

Została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla dostosowania drogi krajowej numer 6 do parametrów drogi ekspresowej (S6) na ponad 180 km odcinku od Goleniowa do początku obwodnicy Słupska. Trasa będzie biegła przez Kołobrzeg.

Ekspresowa S6 pobiegnie przez Kołobrzeg
Spośród 5 podstawowych wariantów realizacyjnych i dodatkowych podwariantów na przejściach przez wybrane obszary Natura 2000 Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie wybrała do realizacji wariant V/Va w podwariancie 1. Droga S6 w tym wariancie zapewni skomunikowanie Kołobrzegu, dzięki czemu nie będzie potrzeby budowania dwóch dróg ekspresowych obok siebie na odcinku Koszalin – Kołobrzeg. Wybrany do realizacji wariant w najmniejszym stopniu ingeruje w środowisko naturalne i najmniej koliduje z istniejącą zabudową w trasie planowanej drogi – informuje GDDKiA.

S-6 w wybranym wariancie będzie miała około 180 kilometrów długości, połączenie z pozostałymi drogami zapewni 27 węzłów drogowych, przewidziano budowę ponad 130 wiaduktów. Droga w ponad 20 procentach będzie wykorzystywała obecny przebieg DK nr 6. S6 będzie budowana jako dwujezdniowa drogą ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Droga będzie posiadać rezerwą pod 3 pas ruchu w pasie dzielącym. Po tym jak decyzja stanie się ostateczna będzie możliwe rozpoczęcie kolejnych etapów prac przygotowawczych.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~entuzjasta 2010-07-23

Do PP! Nie jest prawdą, że na całym odcinku planowanej ekspresówki obecny ruch na DK6 jest taki jak podajesz. Poza tym w sezonie który praktycznie trwa 5 miesięcy, ruch ten się bardzo kumuluje. Myślę też, że jak droga powstanie, częściej będzie wybierana przez tranzyt, jako szybsza i wygodniejsza niż trasy alternatywne a i ruch turystyczny może się zwiększyć- brak obaw o korki. Chodzi też o skomunikowanie rozległego obszaru, który przeżywa zapaść komunikacyjną w porównaniu do reszty kraju (podróż z Koszalina czy Słupska do Warszawy pociągiem to obecnie koszmar). Berlinka też nie była w linii prostej ? na pewno nie dałoby się przeforsować planów Hitlera budowy grobli przez jeziora. Także i ten argument jest do bani. Wiele tras jest niewiele mniej lub co najmniej tak samo powyginanych (np. Gdańsk- Warszawa- S7). Opinii o możliwości pociągnięcia kogoś do odpowiedzialności karnej za budowę tej drogi nie będę komentował, bo w życiu większej bzdury nie usłyszałem. Poza tym- skoro na Pomorzu jesteśmy bardziej zorganizowani i nie ma tu takiego pieniactwa i byliśmy w stanie ?urodzić? DŚU na tak długi kawałek jednorazowo, to raczej dobrze, bo sytuacja, że były pieniądze a nie było możliwości ich wydawania już była i może się powtórzyć.

~zen 2010-07-20

romek, nie wiem skad bierzesz te dane o 500 km S6 nad Baltykiem, sprawdz na Google przez te miasta i zobaczysz, ze jest ponizej 400 km , drogi buduje sie dla siebie a nie dla sasiadow by mieli latwiejszy przejazd tranzytowy, S5 na pewno bedzie skonczona przed S6 i zapewni szybkie polaczenie Trojmiasta z poludniem i zachodem, odgrzewanie starych koncepscji niemieckiej "berlinki" nie ma wiekszego sensu w polskich warunkach

~pp 2010-07-20

Podnosić parametry do S dla drogi obciążonej około 7000 poj/db?? To tyle co iędzy Nowyn Sączem a Jasłem albo Tarnowem a Buskiem. Połowa z tego co ma Rabka-Zakopane albo Bielsko-Wadowice. 7000 nie kwalifikuje się nawet na DK 2x2. Ktoś może trafić do kryminału za niegospodarność.

~romek 2010-07-16

Koncepcja budowy drogi ekspresowej S6 która połaczy najwieksze miasta lezace nad Bałtykiem jest oczywista dla tych miast.Zwieksza przepustowość lokalnych połaczen bezpieczenstwo.Ale patrzac na Gdansk i Szczecin które w lini prostej dzieli odległość koło370km natomiast jadac trasa S6 przez Koszalin ok 500km tj rózniaca 130km.Rzumiem planistów w ramach odbudowy krajowego systemu dróg w pierwszej kolejności podejmuje się rozbudowę istniejących odcinków dróg .Wytyczajac trase A1kierowano sie budując tą autostradę po optymalnej trasie.Nalezy zadac sobie pytanie o dostępność polskich portów a szczególnie Gdanska i Gdyni do sieci autostrad w Europie Czy budowa autostrady A6 po nowym śladzie ma sens szczególnie gdy istnieją wykonane juz w latach 30 nasypy oraz zarezerwowane pasy ziemi na całej trasie przez Szczecinek Chojnice oraz gotowy już odcinek A6 koło Szczecina Droga tak zapojektowana i wykonana jest potrzebna z uwagi na dynamicznie wzrastajace zapotrzebowanie na tranzyt z krajów Bałtyckich z Litwy Łotwy Estoni.Kraje te oczekuja na wsparcie ich dazen do utrzymania niezaleznosci energetycznej transportowej od Rosji .Warto ich wspomóc w tych dażeniach.Plany budowy takiej trasy publikowane sa na stronie Autostrada Berlinka

~Sail 2010-07-16

Duża inwestycja. Na starość będzie jak znalazł!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport