mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ekspresowa S-8 dłuższa o 19 km

Ekspresowa S-8 dłuższa o 19 km

Kierowcy mogą już przejechać 19 kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S-8 Radzymin-Wyszków.  31 lipca droga została oficjalnie oddana do użytkowania. Inwestycja polegała na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa. Prace  trwały od początku 2007 roku i wyniosły 458 mln zł.

Ekspresowa S-8 dłuższa o 19 km
Inwestycja  na trasie ekspresowej S8 Radzymin - Wyszków współfinansowana była ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności. Wykonawcą prac było konsorcjum Bilfinger Berger Polska S.A. i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty- Łódź” S.A.

W ramach kontraktu wykonano 4 węzły drogowe ( „Wola Rasztowska” , „Węzeł „Trojany” „Węzeł „Niegów” , „Węzeł „Mostówka”), wiadukty drogowe, wiadukt nad torami PKP (włączenie do obwodnicy Radzymina w kierunku Warszawy), przejścia dróg gminnych, most przez rzekę Fiszor o długości 17,20m , kładki dla pieszych, przejścia i wiadukty ekologiczne. Ponadto, mając na uwadze, że wybudowana droga ekspresowa przecina istniejące połączenia lokalne do niektórych działek, wybudowano 54 km dróg dojazdowych połączonych z istniejącym układem drogowym zapewniając dojazd do każdego rejonu w sąsiedztwie inwestycji.

Przypomnijmy, w listopadzie ubiegłego roku oddano do ruchu obwodnicę Wyszkowa w ciągu S8. Blisko 13 km odcinek trasy S8 kosztował 262 mln zł.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~krzych 2009-08-08

g1 maturę już mam dawno zrobioną dla Twojej wiadomości.Pracowałem rok w inspektoracie nadzoru budowlanego i wiem co to znaczy biurokracja w polskim wydaniu i czytam taką gazetkę jak "inżynier budownictwa" która jest nie tylko o technice ale i o prawie i wiem jak bzdurne przepisy krążą w państwie OD LAT i praktycznie nikt tego nie zmienia ,mało tego utrudnia się. Był taki numer tej gazety ze stycznia 2008 właśnie o Twoich najważniejszych decyzjach o środowiskowych uwarunkowaniach - mogę zacytowac kilka fragmentów , jest to szeroko opisane.Mam też na uczelni wykładowców którzy pracowali swego czasu w tej branży a jeden w ministerstwie środowiska.I największą zbrodnia jest to ,że wszystkie wymogi dotyczące środowiska i budownictwa Tworzyli polscy urzędnicy a wyznaczaniem obszarów Natura 2000 zajęli się tzw. ekolodzy (młode łebki z 11 piętra z warszawskich osiedli blokowych)czyli ludzi którzy nie mają specjalistycznego wykształcenia lecz są po prostu ludźmi którzy lubią spacerowac po lesie, zbierac grzyby i są dobrze opłacani przez greenpeace albo gazetę wyborczą.Poza tym wydanie decyzji o..... można byłoby skrócic większą kadrą pracowniczą... .Co do mieszkańców Warszawy się zgodzę.Ale sorry... jeśli tacy ludzie jak Ty zasiadają w urzędach to naprawdę daleko nie zajedziemy i szybko.Nie trzeba sie znac na budowie to widac gołym okiem jeżdząc po drogach co się robi czego sie nie robi.

~xtc33 2009-08-07

a mnie się ta droga podoba.

~g1 2009-08-07

Z twojej wypowiedzi krzychu wnioskuję, że niewiele rozumiesz z budowy dróg w Polsce. Nie rozumiesz, że przebudowa drogi ogólnodostępnej na drogę o ograniczonym dostępie (ekspresową) wpływa znacząco nie tylko na środowisko naturalne, ale także na środowisko życia mieszkańców miejscowości przez które taka droga przebiega, dlatego trzeba przygotować materiały i uzyskać decyzję środowiskową. Nie rozumiesz, że brak obwodnicy Warszawy jest w dużej mierze wynikiem protestujących do upadłego mieszkańców Warszawy, bo każdy chce mieć ekspresówkę niedaleko, ale nie pod swoim oknem. Nie rozumiesz, że aby nadrobić zaległości w budowie dróg musimy wykorzystać fundusze unijne, a te powiązane są z wymaganiami ochrony środowiska. Możemy olać środowisko i budować bez tych funduszy, ale wtedy utrzymamy ślimacze tempo budowy znane z lat 90-tych. Na domiar złego nie rozumiesz, że 'żygac' pisze się przez 'rz', za to 'uwarzacie' przez 'ż', więc siądź lepiej do słownika ortograficznego, bo nie zdasz matury.

~krzych 2009-08-06

Koledzy g1 i spr chyba reprezentują stronę rządowa lub gddkia wnioskując po wypowiedziach.Trasy po których mają przebiegac drogi szybkiego ruchu w większosci były lokalizowane długie lata temu i bzdura jest twierzdenie ,ze to wszystko tak musi długo trwac.Proponuję poczytac i posłuchac fachowych opinii a nie politycznych pajaców.Widząc ,że wydanie decyzji środowiskowej na 8km drogi trwa 14,5miesiąca żygac sie chce.A Niemcy i Amerykanie dzieki temu że "srali" na przyrode mogą spac na pieniądzach i zmieniac samochody co 4lata na nowe a my klepiemy biede i sie zabijamy na drogach a środowisko jakoś im nie odleciało.Docierając do pięknej stolicy... Warszawa jest chyba jedyną stolicą europejską bez obwodnicy i Wy uwarzacie to za normalne bo jest dużo korków w niej i dzięki temu że jest dużo korków miasto jest nowoczesne i europejskie.Trochę ogłady wypisując bzdury o Ameryce i o Niemczech....lepiej weźcie od nich PRZYKŁAD>

~spr 2009-08-06

w niemczech i ameryce drogi powstawaly w warunkach braku demokratycznych regul i panstwa prawa - niemcy wiadomo, lokalilzacje, budowa duzej czesci to hitler - po wojnie musielil ew. poprawiac - ameryka - poczytajcie jak tam budowano, ile bylo przekretow, jak nie patrzono na ekologie czy protesty lokalnych mieszkancow (do czego nas zmusza UE) - zbudowanie autostrady teraz to inna bajka (nawet w niemczech)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport