mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ekspresowa S-8 dłuższa o 19 km

Ekspresowa S-8 dłuższa o 19 km

Kierowcy mogą już przejechać 19 kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S-8 Radzymin-Wyszków.  31 lipca droga została oficjalnie oddana do użytkowania. Inwestycja polegała na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa. Prace  trwały od początku 2007 roku i wyniosły 458 mln zł.

Ekspresowa S-8 dłuższa o 19 km
Inwestycja  na trasie ekspresowej S8 Radzymin - Wyszków współfinansowana była ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności. Wykonawcą prac było konsorcjum Bilfinger Berger Polska S.A. i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty- Łódź” S.A.

W ramach kontraktu wykonano 4 węzły drogowe ( „Wola Rasztowska” , „Węzeł „Trojany” „Węzeł „Niegów” , „Węzeł „Mostówka”), wiadukty drogowe, wiadukt nad torami PKP (włączenie do obwodnicy Radzymina w kierunku Warszawy), przejścia dróg gminnych, most przez rzekę Fiszor o długości 17,20m , kładki dla pieszych, przejścia i wiadukty ekologiczne. Ponadto, mając na uwadze, że wybudowana droga ekspresowa przecina istniejące połączenia lokalne do niektórych działek, wybudowano 54 km dróg dojazdowych połączonych z istniejącym układem drogowym zapewniając dojazd do każdego rejonu w sąsiedztwie inwestycji.

Przypomnijmy, w listopadzie ubiegłego roku oddano do ruchu obwodnicę Wyszkowa w ciągu S8. Blisko 13 km odcinek trasy S8 kosztował 262 mln zł.

Podobne wiadomości:

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Polskie drogi 2017-12-01

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

~krzych 2009-08-08

g1 maturę już mam dawno zrobioną dla Twojej wiadomości.Pracowałem rok w inspektoracie nadzoru budowlanego i wiem co to znaczy biurokracja w polskim wydaniu i czytam taką gazetkę jak "inżynier budownictwa" która jest nie tylko o technice ale i o prawie i wiem jak bzdurne przepisy krążą w państwie OD LAT i praktycznie nikt tego nie zmienia ,mało tego utrudnia się. Był taki numer tej gazety ze stycznia 2008 właśnie o Twoich najważniejszych decyzjach o środowiskowych uwarunkowaniach - mogę zacytowac kilka fragmentów , jest to szeroko opisane.Mam też na uczelni wykładowców którzy pracowali swego czasu w tej branży a jeden w ministerstwie środowiska.I największą zbrodnia jest to ,że wszystkie wymogi dotyczące środowiska i budownictwa Tworzyli polscy urzędnicy a wyznaczaniem obszarów Natura 2000 zajęli się tzw. ekolodzy (młode łebki z 11 piętra z warszawskich osiedli blokowych)czyli ludzi którzy nie mają specjalistycznego wykształcenia lecz są po prostu ludźmi którzy lubią spacerowac po lesie, zbierac grzyby i są dobrze opłacani przez greenpeace albo gazetę wyborczą.Poza tym wydanie decyzji o..... można byłoby skrócic większą kadrą pracowniczą... .Co do mieszkańców Warszawy się zgodzę.Ale sorry... jeśli tacy ludzie jak Ty zasiadają w urzędach to naprawdę daleko nie zajedziemy i szybko.Nie trzeba sie znac na budowie to widac gołym okiem jeżdząc po drogach co się robi czego sie nie robi.

~xtc33 2009-08-07

a mnie się ta droga podoba.

~g1 2009-08-07

Z twojej wypowiedzi krzychu wnioskuję, że niewiele rozumiesz z budowy dróg w Polsce. Nie rozumiesz, że przebudowa drogi ogólnodostępnej na drogę o ograniczonym dostępie (ekspresową) wpływa znacząco nie tylko na środowisko naturalne, ale także na środowisko życia mieszkańców miejscowości przez które taka droga przebiega, dlatego trzeba przygotować materiały i uzyskać decyzję środowiskową. Nie rozumiesz, że brak obwodnicy Warszawy jest w dużej mierze wynikiem protestujących do upadłego mieszkańców Warszawy, bo każdy chce mieć ekspresówkę niedaleko, ale nie pod swoim oknem. Nie rozumiesz, że aby nadrobić zaległości w budowie dróg musimy wykorzystać fundusze unijne, a te powiązane są z wymaganiami ochrony środowiska. Możemy olać środowisko i budować bez tych funduszy, ale wtedy utrzymamy ślimacze tempo budowy znane z lat 90-tych. Na domiar złego nie rozumiesz, że 'żygac' pisze się przez 'rz', za to 'uwarzacie' przez 'ż', więc siądź lepiej do słownika ortograficznego, bo nie zdasz matury.

~krzych 2009-08-06

Koledzy g1 i spr chyba reprezentują stronę rządowa lub gddkia wnioskując po wypowiedziach.Trasy po których mają przebiegac drogi szybkiego ruchu w większosci były lokalizowane długie lata temu i bzdura jest twierzdenie ,ze to wszystko tak musi długo trwac.Proponuję poczytac i posłuchac fachowych opinii a nie politycznych pajaców.Widząc ,że wydanie decyzji środowiskowej na 8km drogi trwa 14,5miesiąca żygac sie chce.A Niemcy i Amerykanie dzieki temu że "srali" na przyrode mogą spac na pieniądzach i zmieniac samochody co 4lata na nowe a my klepiemy biede i sie zabijamy na drogach a środowisko jakoś im nie odleciało.Docierając do pięknej stolicy... Warszawa jest chyba jedyną stolicą europejską bez obwodnicy i Wy uwarzacie to za normalne bo jest dużo korków w niej i dzięki temu że jest dużo korków miasto jest nowoczesne i europejskie.Trochę ogłady wypisując bzdury o Ameryce i o Niemczech....lepiej weźcie od nich PRZYKŁAD>

~spr 2009-08-06

w niemczech i ameryce drogi powstawaly w warunkach braku demokratycznych regul i panstwa prawa - niemcy wiadomo, lokalilzacje, budowa duzej czesci to hitler - po wojnie musielil ew. poprawiac - ameryka - poczytajcie jak tam budowano, ile bylo przekretow, jak nie patrzono na ekologie czy protesty lokalnych mieszkancow (do czego nas zmusza UE) - zbudowanie autostrady teraz to inna bajka (nawet w niemczech)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.