mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ekspresowa "Zakopianka"

Ekspresowa "Zakopianka"

Kierowcy podróżujący „Zakopianką” wreszcie doczekali się otwarcia dla ruchu ekspresowego odcinka trasy. 12,5 km droga ekspresowa z Myślenic do Lubnia była gotowa dużo wcześniej, jednak ze względu na protesty, 2,5 km odcinek w Stróży był zamknięty aż do 20 marca bieżącego roku.

Ekspresowa
Budowa drogi ekspresowej S7 z Myślenic do Lubnia rozpoczęła się w listopadzie 2004 roku. Prace na tym odcinku zakończyły się już kilka miesięcy temu, jednak wciąż trwały protesty dotyczące 2,5 km drogi przebiegającej w rejonie Stróży. Odcinek pozostawał zamknięty dla ruchu, ponieważ nie było możliwości dokończenia budowy drogi dojazdowej, biegnącej równolegle do trasy. Dwóch przedsiębiorców ze Stróży poprzez swoje protesty blokowało budowę 40 m drogi dojazdowej. Ostatecznie wykonawcy, którym była portugalska firma MOTA - ENGIL Engenharia e Construcao SA., udało się zakończyć realizację inwestycji w lutym bieżącego roku. Na początku marca złożono ostatnie dokumenty niezbędne do wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, a Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w błyskawicznym tempie wydał oczekiwane pozwolenie.

W ramach inwestycji powstała 12,5 km droga ekspresowa. Trasa posiada dwie jezdnie z pasami awaryjnymi i poboczami, rozdzielone pasem zieleni. Nawierzchnia dysponuje nośnością 115 kN na oś. Na trasie wybudowano dwa dwupoziomowe węzły drogowe w Stróży i w Pcimiu. Oprócz drogi głównej zbudowano łącznice o długości 2,6 km, prawie 12 km dróg dojazdowych oraz ciągi piesze. Łącznie powstało prawie 40 km nowej nawierzchni. Zamontowanych zostało także 8,5 km ekranów akustycznych pochłaniających o wysokości od 2 do 6 m oraz 3,1 km ekranów akustycznych przeźroczystych o wysokości od 2 do 4 m.

Dzięki budowie drogi znacznej poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Wokół drogi stanęło prawie 35 km stalowych barier ochronnych oraz 2 km barier betonowych. Na jezdni wykonano oznakowanie poziome wibroakustyczne, ostrzegające kierowcę w momencie najechania na linię krawędziową. Zamontowano oznakowanie pionowe wykonane w nowoczesnej technologii z wykorzystaniem folii odblaskowych.

Koszty realizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad inwestycji to 317,5 mln zł. Kwota ta obejmuje zarówno roboty budowlano – montażowe, jak i opracowanie dokumentacji, wykupy gruntów, odszkodowania oraz nadzór inwestorski. Inwestycja była finansowana z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego, Krajowego Funduszu Drogowego oraz budżetu państwa.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~DOKTOR-T 2008-04-24

RÓWNOLEGŁA DO ZAKOPIANKI DROGA ZBIORCZA JESZCZE NIE JEST ODDANA DO UZYTKU ,A JUŻ WYMAGA REMONTU! CIEKAWE JAKIEGO UŻYTO ASFALTU? CZ MOZE TO JEST WINA PROTESTUJACYCH?

~Kytolek 2008-03-29

i co z tego skoro nitka z myślenic do krakowa jest zamknięta w trzech miejscach!!! a przejechanie świateł w Myślenicach to strata około 40 minut!

~40m 2008-03-28

Dobre, dobre - opoznienie kilka miesiecy z powodu 40m drogi dojazdowej

~Lubububunianin 2008-03-26

napiszcie kiedy będzie gotowa obwodnica Lubnia

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport