mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ekspresówka Wrocław ? Warszawa prawie cała ...

Ekspresówka Wrocław ? Warszawa prawie cała ...

Do Euro 2012 ma być gotowe 246 km drogi ekspresowej S8 z Wrocławia do Warszawy. Dzięki inwestycji przejazd skróci się  nawet o 40 minut.

Ekspresówka Wrocław ? Warszawa prawie cała ...

Wrocławski oddział GDDKiA rozpoczął poszukiwanie inżyniera kontraktu do budowy nowej drogi ekspresowej S8 przez Dolny Śląsk z Wrocławia do Sycowa. Sam przetarg na wykonawcę też jest już bliski rozstrzygnięcia. - Co prawda otwarcie ofert nieco się opóźniło, ale planowane jest na 7 września i liczymy, że jeszcze w tym roku ruszymy z budową - informuje Joanna Wąsiel z wrocławskiego oddziału GDDKi.A.

Na ponad 60 kilometrach drogi ekspresowej S8 przez Dolny Śląsk przejedziemy przez ponad 30 mostów i estakad. Na trasie pojawi się 6 miejsc obsługi pasażera (MOP), gdzie kierowcy się posilą i zatankują paliwo. Droga będzie miała dwa pasy jezdni w każdym kierunku i pas awaryjny. I żadnych skrzyżowań - wjedziemy na nią i zjedziemy na wybudowanych węzłach.


W inwestycję S8 zaangażowane są aż cztery regiony Dolny Śląsk, Wielkopolska, Łódzkie Mazowsze. Oddziały GDDKiA przyspieszyły przygotowania do budowy i większość trasy ekspresowej będzie gotowa do mistrzostw.

Oznacza to, że od 2012 roku na dużej części trasy ekspresowej S8 ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy kraju będziemy mogli jechać bez zatrzymywania się z prędkością 110 km/godz. na liczniku. Nasza podróż do Warszawy będzie wyglądała następująco: nowo wybudowaną, wygodną i szybką drogą ekspresową pojedziemy z Wrocławia do węzła Walichnowy na pograniczu województw wielkopolskiego i łódzkiego, a potem znowu wskoczymy na krajową ósemkę. - Do Euro 2012 zbudujemy na niej obwodnicę Wielunia i Bełchatowa. Przebudujemy także około 60 km tej drogi krajowej - wylicza Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.

Po przejechaniu odcinka ósemki na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego wjedziemy znowu na drogę ekspresową. Dostosowana do jej parametrów zostanie tzw. gierkówka, prowadząca z Katowic do Warszawy przez Piotrków Trybunalski. Będzie ona szersza i wyrównana. Bez ryzyka mandatu pojedziemy po niej ponad sto na godzinę. W ten sposób minie nam ponad 130 kilometrów podróży aż do stolicy.


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~as 2009-09-12

ssh widzę, że dalej dbasz o swoją wiarygodność, czy też raczej niewiarygodność. Już w poprzednim poście twierdziłeś, że już nie odpiszesz... Czy ty w życiu słowo prawdy powiedziałeś? :-) A ostatni post typowy dla Ciebie jakiś zarzut niepoparty konkretnym uzasadnieniem.

~ssh 2009-09-12

@as Nie no, teraz to już widzę, że poprostu czytasz tak jak ci się podoba, nie jak piszę i tyle. Z mojej strony to już koniec.

~as 2009-09-11

ssh "że tylko w Polsce jest różnica między A i S. I tylko o to mi chodziło." Tylko w Polsce? To zdejmij kalpki z oczu i przejedź się po Europie. Bliski przykład np. czeska ekspresówka Praga - Mlada Boleslav jest węższa i ma ostrzejsze zakręty niż na czeskich autostradach, róznice widac gołym okiem i czuć na kierownicy. A i tak limity prędkości ma takie same. Zresztą jak sobie troche poczytasz, to zobaczysz, że prędkość projektowa, to jedno, a miarodajna to drugie, nawet przy prędkości projektowej 100 km/h po drodze można bezpiecznie jeździc dużo szybciej. No i znów babol ssh, kolejny. W Wielkiej Brytanii na autostradach i dwujezdniowych ekspresowych limity prędkjości są jednakowe. I taka jest wiarygodności twoich wynurzeń.

~ssh 2009-09-11

@as Nic nie udowodniłeś. Rany boskie, jak mi nie wierzysz to przejrzyj sobie przetargi i informacje GDDKiA. Nie ma w Polsce drogi ekspresowej, ani projektowanej ani innej o prędkości projektowej wyższej niż 100 km/h. Nie no, sorry te kraje mają dwujezdniowe ekspresówki. Francja, Hiszpania, Wielka Brytania choćby. To są trywialne rzeczy do sprawdzenia. Z argumentem o nieznajomości niemieckiego już mi się nie chce polemizować, wskazywanie co tu a tu jest literalnie napisane to już piaskownica. Tak, komentarz zwraca uwagę na różnicę (ograniczenia) między jednojezdniowymi i dwujezdniowymi S tylko przy Polsce, i co z tego? Nie wierzysz mi to ok, nie musisz ale jak ci się nie chce sprawdzić to nie pluj na mnie. I to nie jest kwestia tego czy innego artykułu na wikipedii, do tego się odwołałem, bo sam go podałeś argumentując że tylko w Polsce jest różnica między A i S. I tylko o to mi chodziło. Nie mam zamiaru tracić czasu na szukanie rzeczy które sam łatwo znajdziesz. Mam co robić. Jak mnie nazywasz trollem za to co napisałem to się wal. Ja już nie odpiszę, bo najzwyczajniej w świecie buraczysz. @HM Taa, i jak się jeszcze wysilisz?

~HM 2009-09-11

Hehe, daj już sobie spokój ssh. Skompromitowałeś sie na całej linni.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport