mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ekspresowo do Kórnika

Ekspresowo do Kórnika

Jak zapewnia poznański oddział GDDKiA, najpóźniej w kwietniu br. rozpocznie się modernizacja odcinka drogi krajowej nr 11 między Krzesinami a Kórnikiem. Inwestycja realizowana będzie przez dwa lata, tak aby pod koniec 2007 roku trasa stała się pierwszą w Wielkopolsce dwujezdniową drogą ekspresową, z pięcioma bezkolizyjnymi, dwupoziomowymi skrzyżowaniami.

Ekspresowo do Kórnika

Trasa na Kórnik, i dalej w stronę Ostrowa, Kalisza, Łodzi oraz Górnego Śląska, należy do najbardziej obciążonych dróg w rejonie Poznania (średnie dobowe natężenie ruchu szacuje się na ponad 25 tysięcy pojazdów). Ten odcinek "jedenastki" już od 30 lat ma dwie jezdnie, jednak są one bardzo wyeksploatowane, o czym świadczą koleiny, nierówności i liczne łaty w nawierzchni. Wszystkie skrzyżowania na tej drodze uchodzą za niebezpieczne, są jednopoziomowe i pozbawione sygnalizacji świetlnej, na dodatek znajdują się na łukach i za wzniesieniami.

Modernizacja tego fragmentu drogi nr 11 jest jedną z najpilniejszych w kalendarzu GDDKiA. Miała się rozpocząć już w zeszłym roku, najpierw jednak zabrakło na nią pieniędzy, a gdy się znalazły, przeciągnęły się procedury przetargowe, mające wyłonić wykonawców. Przegrani w przetargu zaskarżyli jego rozstrzygnięcie. Jednak spory już się zakończyły i niebawem powinny zostać podpisane umowy inwestora - oddziału poznańskiego GDDKiA z wykonawcami. Wśród nich pierwsze skrzypce mają grać "Skanska" oddział poznański i "Strada" z Palędzia.

Inwestycja na jedenastce pochłonie około 220 mln zł. Przewidziano dwa etapy budowy: pierwszy (mający kosztować 115 mln zł) od węzła Krzesiny do końca lasu w Skrzynkach i drugi od tego miejsca do wylotu z Kórnika na Środę. Przetarg na drugi etap ma być ogłoszony w połowie br.

Prace na trasie kórnickiej prowadzone będą przy istniejącym ruchu, z konieczności ograniczonym do jednej jezdni. Dla wykonawców organizacja tego ruchu i zapewnienie względnego bezpieczeństwa, zwłaszcza na skrzyżowaniach stanie się bardzo trudnym zadaniem, szczególnie gdy będą tam prowadzone roboty mostowe.

Przyszła 14-kilometrowa droga ekspresowa Krzesiny-Kórnik tym będzie się różnić od autostrady, że znacznie mniejsze będą odległości między węzłami. Wypada przypomnieć, że węzeł Krzesiny jest połączeniem krajowej jedenastki z autostradą A2 (w przyszłości) Berlin-Warszawa.

Przeczytaj także:

Przymiarki do planu (2006-01-05)

Autostradę czas budować (2006-01-02)

Wielkopolskie drogi 2005 (2005-11-15)

Idzie zima na A2 (2005-12-14)

 


Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport