mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Epokowa inwestycja w Koninie

Epokowa inwestycja w Koninie

Nareszcie, po kilkuletnich staraniach w Koninie rozpocznie się budowa nowej przeprawy mostowej przez Wartę. Budowa drugiego mostu będzie największą inwestycją w mieście zrealizowaną po drugiej wojnie światowej.

Epokowa inwestycja w Koninie

"Decyzja Prezesa UZP powstrzymała nieodpowiedzialną "grę" oferentów. Jednocześnie daje nam możliwość szybkiego podpisania umowy z wykonawcą i rozpoczęcie inwestycji. Sądzę, że zaraz po informacji o dofinansowaniu projektu jest to najważniejsza wiadomość w 2005 roku" - Kazimierz Pałasz, Prezydent Miasta Konina.

Projekt zakłada powstanie całkowicie nowego 6,5-kilometrowego odcinka krajowej drogi nr 25. Projektowana estakada przebiegać będzie od skrzyżowania typu "rondo" ul. Poznańskiej z Kleczewską. Przeprawa licząca około 1700 metrów to trzy estakady przedzielone 200 metrowym, zawieszonym na pylonach mostem. Na początkowym odcinku planowany jest jeden wiadukt przez ulicę Dolną. Od końca estakady do skrzyżowania z ul. Zagórowską trasa będzie szła niewielkim nasypem (do 2 metrów wysokości). Kolejny odcinek od Zagórowskiej do Europejskiej przejdzie obok osiedla Przydziałki. Ponieważ jest to teren lekko podniesiony, droga przebiegać będzie wykopem. Końcowy etap inwestycji to wykonanie węzła włączeniowego w ul. Europejską. Na skrzyżowaniu Szpitalnej z Europejską powstanie rondo. Nowa droga nr 25 będzie posiadała parametry drogi głównej przyśpieszonej. W ruch włączyć się będzie można poprzez trzy skrzyżowania: Kleczewskiej z Poznańską, skrzyżowanie z Zagórowską oraz z Europejską. Dodatkowo specjalnie z myślą o oczyszczalni ścieków planowana jest budowa wjazdu z ul. Nadrzecznej.

Całość inwestycji opiewa na ponad 200 milionów złotych. Pieniądze na ten cel w 75 procentach wyasygnowała Unia Europejska (umowę w tej sprawie prezydent Konina podpisał już w kwietniu 2005 roku), pozostałe 25 procent pochodzi z kredytu zaciągniętego przez miasto. Kwota kredytu pochodzi z dwóch źródeł - 34,5 mln złotych z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i 14,5 mln złotych z BGK. Aby samorząd Konina skorzystał z dotacji unijnej inwestycja musi zakończyć się do czerwca 2008 roku.

Po uzyskaniu dofinansowania możliwe stało się uruchomienie procedur przetargowych, w efekcie których wyłoniony został inżynier projektu "Przeprawa przez rzekę Wartę - nowy przebieg drogi krajowej nr 25" - Konsorcjum Scetauroute Transport  Infrastrukture Engineering.

Niestety długa i skomplikowana okazała się procedura wyboru wykonawcy II przeprawy przez Wartę. Do przetargu stanęło pięciu wykonawców. Były to firmy: Konsorcjum Strabag Sp. z o.o. - Warbud S.A., Konsorcjum: Hydrobudowa 6 S.A. - Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A., Konsorcjum Mota Engil Engenharia e Construcao S.A - Mota - Engil Polska S.A., Mostostal Warszawa S.A , Konsorcjum Budimex Dromex S.A - Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty- Łódź" S.A. Po przeanalizowaniu wszystkich ofert Komisja Przetargowa wyłoniła wykonawcę -  konsorcjum Budimex Dromex S.A. - Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty- Łódź" S.A.. Przetarg został jednak unieważniony ponieważ wszystkie firmy, które go przegrały złożyły swoje protesty. Komisja Przetargowa po wnikliwej analizie ofert postanowiła ze względów formalnych (błędy) wykluczyć z procedur przetargowych oferty firm "Motta" i "Budimex" i wyłonić jednocześnie ofertę konsorcjum "Hydrobudowa 6". Jednak z uwagi na fakt, iż wartość oferty "Hydrobudowy 6" znacznie przekraczała wartość zamówienia, skierowano wniosek do Prezydenta Miasta Konina o unieważnienie przetargu. Komisja Przetargowa dokonując ponownego rozstrzygnięcia wyłoniła jako wykonawcę inwestycji - Konsorcjum Hydrobudowa 6. Na mocy decyzji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych umowa z wykonawcą zostanie podpisana, przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu zgłoszonego przez Konsorcjum Strabag Sp. z o.o.
 
Jak widać, długo czekał Konin na rozpoczęcie budowy drugiej przeprawy mostowej przez Wartę. Warto przypomnieć, że konieczność tej inwestycji przewidywano już w planach zagospodarowania miasta sporządzonych w latach siedemdziesiątych.

Przeczytaj także:

Przymiarki do planu (2006-01-05)

Most podwieszany w Płocku (2005-10-19)

 

 


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

Polskie drogi 2016-05-10

Komentuj:

~Górol 2006-06-04

szkoda tylko ze tak dlugo musimy na nie czekac

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport