mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Francuzi dofinansują budowę A2?

Francuzi dofinansują budowę A2?

Zgodnie z planem już w kwietniu ma ruszyć budowa autostrady A2 Świecko-Nowy Tomyśl. Zanim jednak do tego dojdzie, koncesjonariusz, czyli Autostrada Wielkopolska, musi mieć zagwarantowane środki finansowe na realizację tej inwestycji.

Francuzi dofinansują budowę A2?
Spółka Autostrada Wielkopolska, która jest koncesjonariuszem autostrady A2 (zbudowała już drogę z Konina do Nowego Tomyśla), przygotowuje się do rozpoczęcia budowy ponad 105 km odcinka Świecko-Nowy Tomyśl. Zanim jednak ruszą pierwsze prace (zgodnie z harmonogramem budowa ma się rozpocząć już w kwietniu bieżącego roku), firma musi znaleźć pieniądze na realizację tej inwestycji. Gwarancja finansowa jest w tej chwili najtrudniejszym zadaniem.

Koszt budowy całego zachodniego odcinka autostrady A2 to prawie 1,3 mld euro. Niestety trzeba do tego dodać różne koszty operacyjne i finansowe, co zwiększy kwotę do 1,7 mld euro. Na zdobycie tych pieniędzy Autostrada Wielkopolska ma czas do końca marca. Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) analizuje wniosek kredytowy, ale trzeba jeszcze znaleźć banki komercyjne, które zechcą współkredytować projekt. EBI może skredytować około połowy inwestycji, dlatego Autostrada Wielkopolska zaprosiła do rozmów ponad dwadzieścia instytucji finansowych. Wiadomo, że do finansowania budowy A2 przymierza się francuski fundusz Meridiam, który jest nowym akcjonariuszem Autostrady Wielkopolskiej (przejął już 20 procent akcji). Dzięki temu budowa powinna ruszyć w terminie.

Na nowym odcinku autostrady A2 kierowcy samochodów osobowych będą płacić 20 groszy za kilometr, a za ciężarowe 46 groszy. Pieniądze będą przekazywane państwu, a koncesjonariusz będzie dostawał pieniądze z budżetu państwa.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~Kostuch 2009-02-15

Ni widu ni słychu o tym brakującym jeszcze odcinku A2 z Warszawy do Łodzi, żeby wreszcie doszła do skutku decyzja o budowie tejże drogi. A szkoda, już blisko do końca lutego, tzn. końca rozmów ministra Grabarczyka z drogowcami. Czyżby drogowcom było coś za mało ?

~romek 2009-02-13

A kto gwarantuje te kredyty? w przypadku EBI i banków komercyjnych.Kwota 1,7mld za te 100km to cena 17mln euro za km Jak oni to kalkulują?Koszt mostów systemowych belki typowe ,podpory zelbetowe o takich samych wymiarach np 10mln zł za sztukę czyli 1 mld zł czyli 250ml Euro.Koszt robót ziemnych no tu by sie przydała cena za 1m3 takich robót ok 35 zł Ile ziemi trzeba przezucic moze 10mln m3 razy 35zł/m3 350mln zł czyli 100mln euro Babranie sie z tą AW to czysta spekulacja.Podpisali koncesje 1997 z AW nie mająca grosza przy dupie ,a moze o to chodziło stworzenie bufora finansowego z doktorkiem kumplem kwacha

~aaa 2009-02-13

"Niestety trzeba do tego dodać różne koszty operacyjne i finansowe" - a więc łapówka dla Kazia, Mietka, Jarka, Władka..... oraz sponsoring najbliższej kampanii wyborczej dwóch czołowych partii i można budować... polskie piekiełko....

~Kostuch 2009-02-13

Czemu nie ? Myślę, że Francuzi dofinansują tę obiecującą budowę drogi. I to ruszy na czas.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport