mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > GDDKiA: Nowe wiadukty na węźle Tczewska są koniecznością

GDDKiA: Nowe wiadukty na węźle Tczewska są koniecznością

W odniesieniu do pytania postawionego w artykule w Kurierze Szczecińskim pod tytułem Tczewska dwa razy: „Po co więc stosunkowo niedawno remontowany wiadukt przeznaczony teraz do rozbiórki?”, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Atostrad wyjaśnia dlaczego konieczna jest budowa nowego wiaduktu w ciagu autostrady A6.

GDDKiA: Nowe wiadukty na węźle Tczewska są koniecznością
GDDKiA O/Szczecin poinformowała, iż pochodzący z lat 30 ubiegłego wieku wiadukt nad autostradą A6 w ciągu ulicy Tczewskiej był remontowany w latach 1999-2000. Konieczność remontu tego wiaduktu wynikała przede wszystkim z uszkodzeń spowodowanych przez pojazdy nienormatywne. - Uszkodzenia zagrażały bezpieczeństwu i bez tego remontu dalsza eksploatacja tego obiektu nie byłaby możliwa. W wyniku prowadzonych wówczas prac została zwiększona skrajnia pionowa obiektu, co zabezpieczyło obiekt przed uszkodzeniami - argumentuje GDDKiA.

Jak zaznaczają drogowcy koncepcja budowy węzła na przecięciu autostrady A6 z ulicą Tczewską i budowy ulicy Nowoprzestrzennej pojawiła się ze strony samorządu dopiero kilka lat po wyremontowaniu tego wiaduktu. Ze względu na przebieg budowanej ulicy Nowoprzestrzennej, która przecina autostradę pod innym kątem niż obecna ulica Tczewska nie jest możliwe wykorzystanie istniejącego wiaduktu, poza tym jest on również zbyt wąski.
Tematy w artykule: zachodniopomorskie

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu projektowego

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~romek 2013-10-28

Wyglada to jak wydawanie pieniedzy na inwestycje które powinny jeszcze zaczekać.Decydenci maja jednak swój interes w taki sposobie budowy dróg.Tematy mostowe sa tego przykładem -duze pieniadze.W Mszanie na budowanej A1 stoi most zelbetowy podwieszony na wantach który w tym kształcie konstrukcyjnym nigdy nie powinien zostac zbudowany.Kosztował cirka 50mln a koszt napraw to jakies drugie tyle bez dobrych perespektyw na przyszłość.W Bydgoszczy zbudowana most uniwersytecki na wantach nad Brdą która w tym miesjcu ma szerokość ok 30m.Sama konstrukcja o wysokości 60m przytłacza ogromem 19 wieczna zabudowe wokól.Decydenci przy pomocy lokalnych dziennikarzy kreca lody piszac o pięknie a to o budowie kawiarni na koncowce górnego pylonu.Ostatnio wpuszczono gawiedz na most i wybuchła kolejna afera most nie ma chodnika .Ostatni tv pokazała sciezke która biegnie pod moste o kształcie węza boa Koszt tej zabawy to ok 200mln zł i nie rokuje na przyszłośc

~op 2013-10-26

tst

~romek 2013-10-25

A6 w tym rejonie ma 2 duze wezły Kijewo oraz Rzesnica oba o konstrukcji i geometrii z lat 30.Dlatego dziwne jest budowanie wezła Tczewska który znajduje sie miedzy tymi węzłami.Rzesnica blokuje sie niemiłosiernie w okresie lata przepuszczajac 50tys samochodów na dobę.Brakuje dobrej wizji rozbudowy starej berlinki tak aby wyprowadzic ruch w strone Chociwla i dalej w kierunku na wybrzeze .Na stronach internetowych pojawiła sie koncepcja przebudowy wezła Rzesnica która nie została zrealizzowana z uwagi na brak optymizmu i dobrej wizji dla tego rejonu.Dziwna jest zatem budowa wzła o drugorzednym znaczeniu dla tego miejsca.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
Polski importer samochodów BMW przedstawił dziś cennik nowej "piątki". Auto będzie dostępne w salonach od 11 lutego 2017.