mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > GDDKiA: Z viaAUTO płynniej na punktach poborów opłat

GDDKiA: Z viaAUTO płynniej na punktach poborów opłat

Od dzisiaj na placach poboru opłat Żdżary, Stryków, Karwiany i Żernica, na zarządzanych przez GDDKiA odcinkach autostrad A2 i A4, wydzielone zostały bramki dedykowane dla samochodów osobowych wyposażonych w viaAUTO. Dzięki temu ma poprawić się płynność ruchu przy autostradowych bramkach.

GDDKiA: Z viaAUTO płynniej na punktach poborów opłat
Wyznaczone bramki mają specjalnie oznakowane (pomarańczowe tablice z logo viaTOLL), a pasy prowadzące do tych bramek zostały oznaczone specjalnymi znakami na jezdni, także w kolorze pomarańczowym. To rozwiązanie ma przynieść korzyści wszystkim użytkownikom autostrad, a szczególnie posiadaczom viaAUTO.

Nowa organizacja ruchu wprowadzana jest w dwóch etapach:

I. Już od 15 lipca na czterech PPO będzie funkcjonowało specjalne oznakowanie poziome w postaci pomarańczowych pasów kierujące ruch do bramek ViaTOLL i „odstraszające” jednocześnie kierowców wnoszących opłatę w sposób manualny od wjechania w tą strefę, a nad bramkami do poboru opłat pojawią się znaki pionowe.

II. Do końca sierpnia będzie wdrażany system oznakowania pionowego przed PPO, który odpowiednio dużo wcześniej poinformuje kierowcę, na który pas ruchu ma się kierować w zależności od tego, jaką metodą ma zamiar wnieść opłatę. Będą to przyjazne użytkownikom piktogramy np. z wizerunkiem kasjera oraz z logo viaTOLL i wizerunkiem pojazdów.

Jak zaznaczają drogowcy wzrost udziału pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 t wyposażonych w urządzenia viaAUTO wpływa na płynność ruchu i poprawę sytuacji na bramkach. Wniesienie opłaty w sposób elektroniczny – za pomocą viaAUTO – jest znacznie szybsze, czas trwania transakcji to zaledwie kilka sekund. W związku z tym przepustowość bramki dla pojazdów wyposażonych w viaAUTO jest blisko trzykrotnie większa niż tej przy transakcji manualnej. Ten fakt potwierdzają wykonane przez GDDKiA testy na punktach poboru opłat (PPO).

Jedna bramka pobierająca opłaty w systemie manualnym obsługuje ok. 120 pojazdów w ciągu godziny, o ile nie ma przy płatnościach opóźnień, takich jak np. poszukiwanie portfela czy monet przez kierowcę,  problemy przy płatnością kartami płatniczymi. Natomiast bramka pracująca w trybie systemu viaTOLL jest w stanie płynnie obsłużyć ok. ponad 300 pojazdów lekkich w ciągu godziny. Skuteczność elektronicznego systemu poboru opłat w poprawie płynności ruchu potwierdzają również przykłady innych krajów, np. Japonii, w której gigantyczny ruch na drogach jest płynny mimo małej przestrzeni i funkcjonowaniem bramek do poboru opłat.

Podobne wiadomości:

Ponad 1,5 mld wpływu z viaTOLL

Ponad 1,5 mld wpływu z viaTOLL

Polskie drogi 2016-01-21

Już ponad 4,7 miliarda złotych wpływów z płatnych dróg

Już ponad 4,7 miliarda złotych wpływów z...

Polskie drogi 2015-07-22

Komentuj:

Jotgie 2014-07-15

Mimo wszystko najpłynniej jest wtedy, gdy są... winiety!nI doprawdy nie rozumiem, dlaczego brak nowoczesnych jednorazowych winiet, kupowanych przez internet i wydrukowanych w domu w postaci kodu obrazkowego. Tańsze i chyba jeszcze szybsze niż viaTool.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?