mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > GDDKiA: nie wykradano materiałów budowlanych z A1

GDDKiA: nie wykradano materiałów budowlanych z A1

- Wykonane badania techniczne odcinka autostrady A1 Piekary Śląskie - Maciejów nie wykazały podstaw do stwierdzenia, że z korpusu budowanej autostrady A1 kradziony był wcześniej zabudowany materiał, który następnie miał być wykorzystywany do budowy autostrady, a ubytki miały być zastępowane materiałami gorszej jakości. Podkreślamy, że wykonane zgodnie z projektem wzmocnienia pod korpus autostradowy zapewniają bezpieczną eksploatację autostrady zgodnie z założeniami projektowymi. A1 Piekary Śląskie - Maciejów spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa – zapewnia w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA: nie wykradano materiałów budowlanych z A1
W opinii GDDKiA autostrada A1 jest budowana zgodnie z przepisami prawa budowlanego, warunkami kontraktu, dokumentacją projektową oraz sztuką budowlaną. Każdy materiał wbudowany w autostradę został zatwierdzony przez nadzór. Dopuszczenie materiału do zastosowania wydawano po analizie dokumentów takich jak: atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, opinie ekologiczne dostarczone przez wykonawcę, wyniki badań laboratoryjnych wykonawcy, wyniki badań laboratoryjnych zamawiającego polegające na zatwierdzeniu do wbudowania danego materiału. Nadzór budowy stosował wszystkie wymagane procedury związane z kontrolą jakości.  Do wykonywania robót na budowie autostrady, w tym na przedmiotowym odcinku, zostały zatwierdzone materiały spełniające wymagania określone w Specyfikacji  Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Na etapie dopuszczania do zastosowania materiały zostały przebadane w Laboratorium GDDKiA. Uzyskano pozytywne wyniki badań. Nadzór na bieżąco kontrolował jakość wbudowanych materiałów. Dla dostarczanych na budowę materiałów masowych np. kruszyw, bieżąca weryfikacja jakości opierała się na wyrywkowej kontroli dokumentów przewozowych potwierdzających wydanie przez dostawcę materiału, na ocenie makroskopowej przeprowadzanej na budowie oraz na analizie wyników badań laboratoryjnych materiałów (…). Dodatkowo w najbliższych tygodniach będą jeszcze trwały szczegółowe analizy jakości wbudowanych materiałów prowadzone przez Laboratorium Drogowe w Kielcach. Po ich zakończeniu opublikujemy wyniki, co pozwoli ostatecznie ocenić wstępnie ocenioną jakość pracy nadzoru – zapewnia GDDKiA.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 78 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Polskie drogi 2017-10-16

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

Komentuj:

~drogowiec_podk 2010-10-21

Jak się nie znacie, to nie pier....' Przypadek znam dobrze, i nie było kradzieży materiału JUŻ WBUDOWANEGO. Zwyczajnie w podłożu był kamień, a że technologia wymagała pogłębienia, wybierali to kruszywo - idiota laik zobaczył, zakapował i zrobiła się afera że wywozili materiał który wbudowali. JAK KTOŚ SIĘ NIE ZNA NA DROGACH TO NIECH SIĘ NIE WYPOWIADA.

~jk 2010-10-15

Z tekstu wynika, ze twierdzenie gddkia jest oparte na tym, ze w papierach wszystko sie zgadza, a nie na podstawie badan i ekspertyz. Smiem watpic w takie argumenty.

~niedrogowiec 2010-10-15

A pieski szczekają... Może byście tak dokładnie przyjrzeli się temu co tam się działo? Głównie dziennikarze, bo my sami tego nie zobaczymy. Wybierali kruszywo, nie to, na którym za chwilę masa bitumiczna się pojawiła, ale to, które było potrzebne w innym miejscu. Jestem ciekawe czy dziennikarze odszczekają swoje nie poparte faktami wypociny.

aaa 2010-10-14

Przecież ten tekst jest bez sensu.... Dlaczego? Dlatego, że problemem były kradzieże kruszywa już "zabudowanego" w autostradę. A tymczasem GDDKiA odwraca kota ogonem pisząc, że testowali i badali kruszywo przed użyciem do budowy. Problem w tym, że nikt nie kwestionuje jakości tego kruszywa! Ono po prostu jest wydobywane już po zakończeniu prac! Muszą nieźle mieć za uszami skoro w tak bezczelny sposób chcą to zatuszować. Albo obawiają się, że trzeba będzie rozbierać lub modernizować gotową drogę. A tak może się uda im to ukryć, a za parę lat zrobi się remont lub wzmocni nasypy..... Złodziej kryje złodzieja, Polska w pełnej okazałości.

~romek 2010-10-14

dlaczego GDDKiA jest sędzią we własnej sprawie?.Ministerstwo Infrastruktury powinno zlecic badania niezaleznemu audytorowi.Moze NIK wezmie temat

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic