mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > GDDKiA w roli mediatora ws. odcinka C autostrady A2

GDDKiA w roli mediatora ws. odcinka C autostrady A2

GDDKiA wystapiła w roli mediatora podczas spotkania firmy DSS - wykonawcy odcinka C autostrady A2 z usługodawcami żądającymi wypłaty zaległych faktur. Teraz w ciagu 7 dni roboczych DSS przeanalizuje złożone dokumenty i przedstawi informację o terminie i wysokości spłaty każdemu z 12 podwykonawców.

GDDKiA w roli mediatora ws. odcinka C autostrady A2
Wykonawca odcinka C autostrady A2 - firma DSS, zalega z płatnościami w stosunku do części podwykonawców i usługodawców. Uzasadnione roszczenia części podwykonawców wykonujących roboty budowalne reguluje za wykonawcę Generalna Dyrekcja w procedurze tzw. "solidarnej odpowiedzialności". Innego rodzaju zobowiązania musi pokryć wykonawca. W związku z napiętą sytuacją pomiędzy usługodawcami a firmą DSS, z inicjatywy GDDKiA oraz MTBiGM, zorganizowano spotkanie, podczas którego przedstawiono usługodawcom m.in. prawne procedury dochodzenia zobowiązań finansowych. Przedstawiciele firmy DSS, która od 13 marca nie jest już liderem konsorcjum budującym odc. C autostrady A2,  potwierdzili obecność na kontrakcie wszystkich usługodawców przybyłych na spotkanie i zadeklarowali spłatę zatwierdzonych należności.

Tymczasem, na budowie odcinka C autostrady A2, po zmianie lidera konsorcjum na Boegl&Krysl, zwiększyła się mobilizacja, zarówno w zakresie sprzętu jak i kadry. Od poniedziałku na budowie przy robotach mostowych pracuje 250 osób, na robotach drogowych zaangażowanych jest  100 jednostek sprzętu. Nieprzerwanie na budowę dowożony jest materiał na nasypy (około 15 tysięcy ton dziennie). Jak  zapowiadają przedstawiciele firmy B&K od poniedziałku 27 marca ma także ruszyć dostawa kruszyw do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych. Obecnie na odcinku C prowadzone są przede wszystkim prace na nasypach  (dojazdy do obiektów mostowych, najazdy na obiekty poprzeczne). Prace podstawowe są prowadzone w ciągu dnia, w nocy natomiast prowadzone są roboty związane z dogęszczaniem warstw. Trwają też roboty związane z wbudowywaniem osadników i separatorów na rowach odwodnieniowych oraz roboty melioracyjne i kanalizacyjne. W zakresie robót mostowych wykonywane są zaś prace wykończeniowe – informuje GDDKiA.
 

Podobne wiadomości:

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy przetarg

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy...

Polskie drogi 2017-06-19

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Polskie drogi 2017-06-13

Komentuj:

~mr 2012-03-24

A dlaczego nie mogą doprowadzić dobrego dojazdu z Gdańska do autostrady A1?? Nie mówiąc już o tym, że A1 w ogóle została na północy źle zaplanowana! A1 powinna być tak zaplanowana, że z Trójmiasta można pojechać całą A1 do Warszawy! A później oczywiście do węzła koło Strykowa. Poza tym te płatności i bramki co 40 km ...

~Nika 2012-03-24

Przez zatory płatnicze padła juz niejedna "porządna" firma. A są to typowe błędy w zarządzaniu w wykonaniu tzw. "pampersów". Jaki zarząd taka firma. Dawniej mówili ryba psuje się od głowy.

~Alfista 2012-03-24

DSS padło ofiarą swojego sukcesu. W 2011 przychody wzrosły im ok. 3-4 krotnie i przez zatory płatnicze się wysypali. I nic nie pomoże na to wysoki zysk. Spłacą na pewno, tyle, że to najwyraźniej jeszcze chwilę potrwa...

~Jotgie 2012-03-22

Mają zapłacić?... Ciekawe z czego?!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq – znamy następcę Yeti
Skoda Karoq – znamy następcę Yeti
Po ośmiu latach kariery Skoda Yeti odchodzi na emeryturę, a w jej miejsce wskakuje następca – Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat przedstawiciela segmentu kompaktowych SUV-ów z Mlada Boleslav.