mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > GDDKiA w roli mediatora ws. odcinka C autostrady A2

GDDKiA w roli mediatora ws. odcinka C autostrady A2

GDDKiA wystapiła w roli mediatora podczas spotkania firmy DSS - wykonawcy odcinka C autostrady A2 z usługodawcami żądającymi wypłaty zaległych faktur. Teraz w ciagu 7 dni roboczych DSS przeanalizuje złożone dokumenty i przedstawi informację o terminie i wysokości spłaty każdemu z 12 podwykonawców.

GDDKiA w roli mediatora ws. odcinka C autostrady A2
Wykonawca odcinka C autostrady A2 - firma DSS, zalega z płatnościami w stosunku do części podwykonawców i usługodawców. Uzasadnione roszczenia części podwykonawców wykonujących roboty budowalne reguluje za wykonawcę Generalna Dyrekcja w procedurze tzw. "solidarnej odpowiedzialności". Innego rodzaju zobowiązania musi pokryć wykonawca. W związku z napiętą sytuacją pomiędzy usługodawcami a firmą DSS, z inicjatywy GDDKiA oraz MTBiGM, zorganizowano spotkanie, podczas którego przedstawiono usługodawcom m.in. prawne procedury dochodzenia zobowiązań finansowych. Przedstawiciele firmy DSS, która od 13 marca nie jest już liderem konsorcjum budującym odc. C autostrady A2,  potwierdzili obecność na kontrakcie wszystkich usługodawców przybyłych na spotkanie i zadeklarowali spłatę zatwierdzonych należności.

Tymczasem, na budowie odcinka C autostrady A2, po zmianie lidera konsorcjum na Boegl&Krysl, zwiększyła się mobilizacja, zarówno w zakresie sprzętu jak i kadry. Od poniedziałku na budowie przy robotach mostowych pracuje 250 osób, na robotach drogowych zaangażowanych jest  100 jednostek sprzętu. Nieprzerwanie na budowę dowożony jest materiał na nasypy (około 15 tysięcy ton dziennie). Jak  zapowiadają przedstawiciele firmy B&K od poniedziałku 27 marca ma także ruszyć dostawa kruszyw do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych. Obecnie na odcinku C prowadzone są przede wszystkim prace na nasypach  (dojazdy do obiektów mostowych, najazdy na obiekty poprzeczne). Prace podstawowe są prowadzone w ciągu dnia, w nocy natomiast prowadzone są roboty związane z dogęszczaniem warstw. Trwają też roboty związane z wbudowywaniem osadników i separatorów na rowach odwodnieniowych oraz roboty melioracyjne i kanalizacyjne. W zakresie robót mostowych wykonywane są zaś prace wykończeniowe – informuje GDDKiA.
 

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~mr 2012-03-24

A dlaczego nie mogą doprowadzić dobrego dojazdu z Gdańska do autostrady A1?? Nie mówiąc już o tym, że A1 w ogóle została na północy źle zaplanowana! A1 powinna być tak zaplanowana, że z Trójmiasta można pojechać całą A1 do Warszawy! A później oczywiście do węzła koło Strykowa. Poza tym te płatności i bramki co 40 km ...

~Nika 2012-03-24

Przez zatory płatnicze padła juz niejedna "porządna" firma. A są to typowe błędy w zarządzaniu w wykonaniu tzw. "pampersów". Jaki zarząd taka firma. Dawniej mówili ryba psuje się od głowy.

~Alfista 2012-03-24

DSS padło ofiarą swojego sukcesu. W 2011 przychody wzrosły im ok. 3-4 krotnie i przez zatory płatnicze się wysypali. I nic nie pomoże na to wysoki zysk. Spłacą na pewno, tyle, że to najwyraźniej jeszcze chwilę potrwa...

~Jotgie 2012-03-22

Mają zapłacić?... Ciekawe z czego?!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport