mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > GDDKiA zbuduje A1 Stryków ? Pyrzowice

GDDKiA zbuduje A1 Stryków ? Pyrzowice

Autostrada A1 na odcinku Stryków - Pyrzowice będzie budowana w systemie tradycyjnym przez GDDKiA. Konsorcjum Autostrada Południe SA do 22 stycznia 2010 roku nie zapewniło finansowania tego projektu, do czego zobowiązało się w umowie koncesyjnej z 22 stycznia 2009 roku co automatycznie oznacza, że straciło możliwość budowy i eksploatacji tego odcinka autostrady A1. -  A1 od Strykowa do Pyrzowic będzie budowana w systemie tradycyjnym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. GDDKiA zobowiązuje się, że zrobi wszystko, aby autostrada A1 Stryków - Pyrzowice została udostępniona kierowcom przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku – informuje GDDKiA.

GDDKiA zbuduje A1 Stryków ? Pyrzowice
Strona publiczna zobowiązała koncesjonariusza do wykonania projektu budowlanego A1 do 22 stycznia 2010 roku i projektu wykonawczego do czerwca 2010 roku, a nie rozpoczęcia projektowania dopiero po formalnym zamknięciu finansowania. Rozwiązanie to zostało zawarte w umowie dla bezpieczeństwa zachowania terminu budowy, aby sprawnie przejąć projekt i rozpocząć dalsze prace bez opóźnień, w przypadku gdyby spółka nie osiągnęła zamknięcia finansowego. Dzięki temu rok, który umową koncesyjną został przyznany Autostradzie Południe SA na zamknięcie finansowe budowy został wykorzystany na stworzenie projektu budowlanego inwestycji. Projekt ten został złożony w GDDKiA 20 stycznia 2010 roku.

Harmonogram najbliższych wydarzeń związanych z przygotowaniem budowy A1 w systemie tradycyjnym będzie następujący. GDDKiA w ciągu najbliższych dwóch tygodni sprawdzi projekt pod katem jego jakości, zgodności z założeniami technicznymi i umową między Skarbem Państwa i APSA. Jeżeli okaże się, że projekt, za który odpowiedzialny był koncesjonariusz, jest zgodny z wymogami umowy, na jego podstawie prowadzone będą dalsze procedury zmierzające do uzyskania pozwoleń niezbędnych do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy budowy autostrady A1 od Strykowa do Pyrzowic. GDDKiA w 2010 roku chce wybrać wykonawcę i rozpocząć budowę autostrady.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje również, że po wsparciu udzielonym przez stronę publiczną Europejski Bank Inwestycyjny zdecydował 22 września 2009 roku, że udzieli koncesjonariuszowi kredytu na sfinansowanie niemal połowy inwestycji. Niestety koncesjonariusz nie uzyskał finansowania w bankach komercyjnych.

Aktualnie w  systemie partnerstwa publiczno-prywatnego realizowane są dwa odcinki autostrad - A1 Nowe Marzy - Toruń i A2 Świecko – Nowy Tomyśl. Odcinek A1 Stryków - Pyrzowice zostanie zrealizowany w systemie tradycyjnym.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Jotgie 2010-01-26

pp, na obecnych i nowo - budowanych autostradach nie bedzie bramek na trasie główne tylko na wjazdach i zjazdach. (z wyjątkiem wjazdu na odcinek koncesyjny i granicznych). Jedno pewne - w tym systemie budowy przejazd tym odcinkiem będzie ok 30% tańszy.

~astrolog 2010-01-25

Poczatkowo bylem pelen obaw w zwiazku z tym, ze na barki panstwa spadnie teraz potezna inwestycja na 6 mld zl, a oznaczaloby to drastyczne redukcje inwestycji na innych odcinkach (S 5, 7, 8, 11, 17, 19). Na szczescie okazuje sie, ze GDDKiA doplaci tylko 1,5 mld zl, bo reszte kasy wywali EBI. I zobaczycie, ze to nam jeszcze wyjdzie na dobre, tak jak z A2, gdzie okazalo sie, ze po wywaleniu palantow z Autostrady Mazowsze, ktorzy chcieli zarobic szybka kaske, w przetargach wyszlo, ze mozna ja zbudowac 2 razy taniej. Tu tez cwaniaczki z prywatnych bankow (podac ich nazwy!) mysleli ze przycisna rzad ktory jest pod sciana i ze wyrwia wiecej kasy. W dobie zdecydowanje recesji i obnizki cen chcieli sie nahapac. Rzad wybuduje cala autostrade sam, bedzie taniej i szybciej (tak bylo z A2 z Konina do Lodzi) i zobaczycie ze w przetargach wyjda duzo nizsze ceny nzi chcieli cwaniaczki z Hiszpanii.

~pp 2010-01-25

O sensowności budowy autostrady mówi liczba stanowisk na bramkach, które są rozwiązaniem kuriozanlnym, no ale stosowanym u nas i nie tylko. Np we Francji dla autostrady 2x2 widziałem około 30 stanowisk na bramce. Ta ilość jest dostosowana do przepustowości autostrady. Na naszej A4 mamy 7 stanowisk co znaczy, że autostrada jest zupełnie niepotrzebna bo bramki ograniczają jej przepustowość do poziomu zwykłej jednojezdniowej DK. Szczególnie widać to w weekendy nie wspominając o kilkukilometrowych korkach przed bramkami w święta - jak podczas przejazdu przez centrum Brzeska. Zupełne kuriozum to autostrada pod Gdańskiem gdzie są po 2-3 stanowiska na bramce. No i słusznie, bo na tej autostradzie jest ruch jak po drodze osiedlowej.

~mari 2010-01-25

Uważam,że polskie autostrady są za drogie jak dla Polaków ( A2, A1,A4), a przecież i tak nie mamy ich wiele. Najlepiej jakby były bezpłatne jak w Niemczech ale u nas jest to siłą rzeczy cięższe do zrealizowania niż tam. Bramki mamy za często i zbyt blisko siebie ustawione. Skoro nie ma ich automatycznych (tak jak np w Japonii) to może sprawdziłyby się winiety takie jak w Czechach, na Słowenii czy w Austrii bodajże. To trochę tak jak z tymi parkomatami- lepiej jakby w naszych miastach były plakietki czasowe na parkowanie i było wytyczone ścisłe centrum nie dla samochodów bardzo starych ze złym spalaniem. Plus niebawem będą mieli do łatania na szybko tych dziur po mrozach i dołków, fałd i nierówności oraz malowanie np górek w miastach takich jak Warszawa, które po zimie są słabo widoczne i można na nie za szybko wjechać.

~pp 2010-01-25

Co ma wisieć nie utonie. Program autostradowy był planowany do roku 2013 i pewnie tak będzie. W końcu nikt rozsądny nie wierzył że dla tych max. 50 autobusów z cudzoziemcami na pojedynczy mecz niezbędna jest sieć autostrad. Jednak cała akcja "Euro 2012" była o tyle słuszna, że bez takiej mobilizacji mielibyśmy autostrady dopiero w 2015-20. Widać to było wyraźnie w różnych sytuacjach związanych z A4, którą zanm jak własną kieszeń. Na A1 bez ciągłego szturchania też wszystko ciągnęłoby się 3 x dłużej niż obecnie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport