mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gdańsk: Koniec prac na Bramie Oliwskiej

Gdańsk: Koniec prac na Bramie Oliwskiej

Zakończył się remont dróg i torów tramwajowych w rejonie skrzyżowania Brama Oliwska w Gdańsku, który był zasadniczym etapem modernizacji na najważniejszych liniach komunikacyjnych w centrum miasta.

Gdańsk: Koniec prac na Bramie Oliwskiej

31 października bieżącego roku oddano dla ruchu układ drogowy w rejonie Bramy Oliwskiej. Inwestycja ta kończy realizację przebudowy głównego ciągu komunikacyjnego Gdańska, obejmującego ulice Okopową (fragment), Wały Jagiellońskie, Podwale Grodzkie, Wiadukt Błędnik oraz Bramę Oliwską.

Łącznie przebudowano 1,5 km dróg wraz z przebudową Mostu na Kanale Raduni, tunelu dla pieszych pod ul. Podwale Grodzkie oraz wiaduktu Błędnik. Przebudowano również liczne instalacje podziemne oraz wybudowano na całym tym odcinku ścieżki rowerowe.

Koszt przebudowy Bramy Oliwskiej wraz z przebudową torowiska tramwajowego i instalacji podziemnych wyniósł 11 mln zł. Prace zrealizowano w okresie od sierpnia do października 2007 r., co odbyło się w koordynacji z przebudową torowisk tramwajowych na Al. Zwycięstwa i na ul. 3 Maja. Łączny koszt wszystkich inwestycji drogowo-tramwajowych w tej części miasta wyniósł 81 mln zł.

Projekty na przebudowę głównego ciągu komunikacyjnego w Gdańsku opracowane zostały jeszcze w roku 2002, wejście Polski do Unii Europejskiej w roku 2004 pozwoliło uzyskać dofinansowanie, które umożliwiło realizację koniecznych remontów. Mimo dużej skali inwestycji, pojawiających się problemów i trudnych uwarunkowań formalnych i technicznych zostały one zrealizowane bardzo sprawnie. W ciągu ostatnich dwóch i pół lat w centrum Gdańska kierowcy kilkakrotnie doświadczyli zmian w organizacji ruchu, na co dzień obserwując postępy prac. Kompleksowy remont Podwala Grodzkiego, Wałów Jagiellońskich i węzła Hucisko ukończono 80 dni przed planowanym terminem. Reprezentatywna arteria komunikacyjna, przy której znajdują się ważne budynki i instytucje, uzyskała nowy wygląd i znacząco poprawił się komfort jazdy.

Przeczytaj także:

Gdańsk: Podwale Grodzkie przejezdne (2007-08-17)

Skąd pieniądze na Trasę Słowackiego? (2007-08-07)


Wiesz więcej? - Zamieść własną relację i wygraj nagrody!
Tematy w artykule: pomorskie Gdańsk obiekty

Podobne wiadomości:

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy. Kiedy pojadą nim kierowcy?

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy....

Polskie drogi 2015-12-22

S6 z Ustronia sięgnie po Koszalin

S6 z Ustronia sięgnie po Koszalin

Polskie drogi 2015-11-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport