mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gdańsk: Z Wrzeszcza na Zaspę – wiadukt po remoncie

Gdańsk: Z Wrzeszcza na Zaspę – wiadukt po remoncie

Ulica Braci Lewoniewskich wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi, łącząca Zaspę i Wrzeszcz jest już dostępna dla kierowców, rowerzystów i pieszych. Remont tego ważnego z punktu widzenia mieszkańców wielkich dzielnic mieszkaniowych Gdańska, wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi, pochłonął 14,5 milionów złotych.

Gdańsk: Z Wrzeszcza na Zaspę – wiadukt po remoncie

Wiadukt wybudowano około 1914 roku, a jego ostatni przed październikiem 2004 r. remont przeprowadzono na początku lat sześćdziesiątych XX wieku. W nocy z 10 na 11 października 2004 r. nastąpiła awaria wiaduktu, która spowodowała wstrzymanie kursowania pociągów (1 doba) i samochodów (51 dni). Ruch samochodów przywrócono 22 listopada 2004 r., ograniczając go tylko do samochodów nie przekraczających masy 3,5 tony. Równocześnie podjęto decyzję o generalnym remoncie mostu. Do czerwca 2005 roku opracowano dokumentację techniczną, a w sierpniu 2005 r. wydano pozwolenie na budowę. Przetarg na wykonanie prac wygrało w listopadzie 2005 roku Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A. w Płocku.

Przebudowę wiaduktu zrealizowano w okresie styczeń - listopad 2006 roku. Koszt całego przedsięwzięcia wyniósł 14,5 mln złotych. Całkowicie wyremontowano wiadukt wraz z całą ulicą Braci Lewoniewskich (500 m), która uzyskała nowe oświetlenie i nową nawierzchnię. Wzdłuż ulicy wymieniono chodnik i wydzielono ścieżkę rowerową. Odnowiono też schody wiodące w kierunku Zaspy i na peron SKM. Wiadukt uzyskał własną iluminację, która pozwoli po zmierzchu docenić piękno tego prawie stuletniego mostu.

Technologia przebudowy zakładała podniesienie wiaduktu na wysokość 2m i całkowitą wymianę jezdni oraz wymianę łożysk opartych na ceglanych przyczółkach. Po zamontowaniu nowego pomostu i scaleniu jej z kratownicą, konstrukcję wiaduktu opuszczono na łożyska. Całość nowej konstrukcji stalowej została zabezpieczona antykorozyjnie poprzez ocynkowanie i malowanie. Ceglane przyczółki zostały pieczołowicie odremontowane, przy zachowaniu ich zabytkowego wyglądu. Pomiary próbnego obciążenia wiaduktu przeprowadzone przez Politechnikę Gdańską potwierdziły projektowaną nośność wiaduktu 40 ton.

Przeczytaj także:

Trasa Sucharskiego ciąg dalszy, trudniejszy (2006-12-08)

Gdańsk: budżet na inwestycje drogowe (2006-11-16)

250 mln euro na drogi do portu (2006-11-06)

Prace na gdańskim Podwalu Grodzkim (2006-08-07)

 


Podobne wiadomości:

Trasa Sucharskiego ciąg dalszy, trudniejszy

Trasa Sucharskiego ciąg dalszy, trudniejszy

Polskie drogi 2006-12-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Podobno dobrego gustu nie można kupić nawet za największe pieniądze. Jednak całkiem spora suma pieniędzy pozwoli nam kupić coś totalnie bezgustownego. Oto najnowszy samochód od Dartz, który jest potwierdzeniem.