mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gdańska trasa W-Z może ruszać

Gdańska trasa W-Z może ruszać

Z końcem roku Wojewoda Pomorski wydał zezwolenie na budowę Trasy W-Z w Gdańsku. Uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji jest równoznaczne z pozwoleniem na budowę, a więc przyznaniem miastu uprawnień do gruntu, na którym powstanie ostatni odcinek Trasy W-Z. W marcu 2010 roku rozpoczną się prace nad realizacją odcinka Trasy W-Z od ul. Kartuskiej do ul. Otomińskiej. Zakończenie zadania planowane jest na maj 2012r. Koszt to 247 mln zł.

Gdańska trasa W-Z może ruszać
Dzięki tej decyzji, miasto może ubiegać się o dofinansowanie. Niezwłocznie po otrzymaniu pozytywnej opinii z Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Rozwoju Regionalnego władze Gdańska chcą podjąć ryzyko i nie czekając na decyzję Komisji Europejskiej (która jest konieczna przy projektach o tak dużej skali) uruchomić procedurę wyłonienia wykonawcy inwestycji. Będzie to najprawdopodobniej na przełomie I i II kwartału br. Projektem zarządzać będzie spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012.

Poprzedni odcinek od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej oddany został w 2007 roku. Liczył 2,3 km i kosztował 60 mln zł, z czego ponad 70% zostało sfinansowane z funduszy unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Powstał wtedy: kolejny odcinek Trasy W-Z na odcinku Jabłoniowa - Kartuska wraz z pełną infrastrukturą drogową (odwodnienie, oświetlenie, itp). Przebudowano i wybudowano ulice boczne o łącznej dł. 4,2 km, ścieżki rowerowe o dł. 0,7 km, rondo, dwie sygnalizacje świetlne, trzy wiadukty, 1,16 km ekranów akustycznych i 0,6 km murów oporowych.

W marcu 2010 roku rozpoczną się prace nad realizacją odcinka Trasy W-Z od ul. Kartuskiej do ul. Otomińskiej. Zakończenie zadania planowane jest na maj 2012r. Koszt to 247 mln zł, z czego planowane w ramach listy indykatywnej dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 153,91 mln zł (czyli około 80%). 30 stycznia 2010 roku nastąpi aktualizacja listy projektów indywidualnych i miasto będzie się ubiegało o dofinansowanie w wysokośći 85%. Projekt obejmuje budowę dwujezdniowej drogi, która zastąpi istniejącą drogę krajową nr 7 (ul. Kartuska). Długość projektowanego odcinka Trasy W-Z to 2,22 km. Przewidziano przebudowę ul. Kartuskiej (południowej) na odcinku 1,71 km z budową wiaduktu nad Trasą W-Z i włączeniem się do ronda na skrzyżowaniu z ul. Szczęśliwą i ul. „Kartuską Północną". Przewidziano budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 0,85 km. Ponadto zostaną wybudowane i przebudowane fragmenty ulic Otomińskiej, Kalinowej, Szczęśliwej, Nowej Myśliwskiej i Gostyńskiej (łączna długość 2,77 km), a także przewidziano budowę nawierzchni bitumicznych na drogach dojazdowych. Przewidziano budowę czterech obiektów mostowych w tym jednego wiaduktu nad Trasą W-Z, jednego wiaduktu (po dwie jezdnie) w ciągu Trasy W-Z, budowę ścieżek rowerowych na długości 3,14 km i ekrany akustyczne na długości 5,23 km.

Projekt jest komplementarny względem realizowanego prze GDDKiA projektu pod nazwą Rozbudowa Węzła OT (DKS6) z ul. Kartuską (DK7) - Węzeł Karczemki w Gdańsku. Koszt węzła 273,5 mln zł, a dofinansowanie: 192 mln zł.

Podobne wiadomości:

Polskie projekty drogowe jako pierwsze z dofinansowaniem UE

Polskie projekty drogowe jako pierwsze z...

Polskie drogi 2016-03-17

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.