mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gdynia: Koniec prac nad Drogą Różową

Gdynia: Koniec prac nad Drogą Różową

Zakończyła się budowa całego odcinka Drogi Różowej w Gdyni, która jest częścią wieloetapowej budowy drogi, będącej alternatywą dla trójmiejskiej Trasy Średnicowej. Koniec prac nad Drogą Różową umożliwi w przyszłości połączenie z planowaną Drogą Czerwoną.

Gdynia: Koniec prac nad Drogą Różową
Urząd Miasta Gdyni poinformował, że 13 marca bieżącego roku oddano do użytku IV etap budowy Drogi Różowej. Prace nad gdyńską częścią Drogi Czerwonej (która ma biec przez Sopot do Gdańska) rozpoczęły się w 1999 roku i była ona realizowana etapami na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Wcześniej zrealizowany został III etap inwestycji, związany z przebudową skrzyżowania al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską, włączeniem ul. Lotników w ul. Wielkopolską, budową jezdni od ul. Sportowej do ul. Stryjskiej oraz budową wiaduktów w ciągu ulicy Stryjskiej. Teraz otwarty dla ruchu został ostatni IV etap, w ramach którego rozbudowana została ulica Lotników. Podstawowy zakres robót objął budowę dwujezdniowej drogi wraz z dwoma pasami włączeniowymi, budowę ciągu pieszo – jezdnego, chodników, ścieżki rowerowej, oświetlenia ulicy, budowę dwóch mostków na rzece Kaczej, utworzenie pętli autobusowej przy SKM Gdynia-Redłowo oraz przebudowę ul. Stryjskiej i Sieradzkiej.

Wybudowana Droga Różowa zapewnia bezpośrednie, sprawne skomunikowanie południowo - zachodnich dzielnic Gdyni z centrum oraz terenami portu i stoczni. Dzięki temu Śródmieście Gdyni zostanie odciążone z aglomeracyjnego ruchu tranzytowego i międzydzielnicowego. Oddanie do użytku IV etapu Drogi Różowej oznacza istotne udogodnienie komunikacyjne nie tylko dla mieszkańców Gdyni, ale także dla całego Trójmiasta.

Projekt, którego łączna wartość wyniosła 142 mln zł (koszt IV etapu to ponad 50 mln zł) był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Wykonawcą robót było konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. z Gdyni oraz Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A.

Zobacz jak powstawał IV etap Drogi Różowej
Tematy w artykule: inwestycje drogowe pomorskie Gdynia

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Polskie drogi 2016-01-05

Komentuj:

~resarch 2008-12-18

gdzie moge znalesc mamke jak ma wygladac cala trojmiejska droga czerwona glownie chodzi mi o planowana czesc tunelowa w lodzi i przedluzenie drogi rozowej w gdansku????????????!!!!!!!!!!!!

~osskaa 2008-03-14

Wklejanie relacji dostarczanych przez UM Gdyni jest lekką manipulacją. Droga Różowa nie połączyła dzielnich południowych i zachodnich z Centrum w takim stopniu w jakim połączyłaby np. bezpośrednia droga z Karwin na Witomino, poza tym nie jest jeszcze skończona, bo od ul. Wielkopolskiej w stronę Sopotu nawet nie planuje się prac, a to dopiero zakończy Drogę Różową w Gdyni, dojazd do portu zapewni wkrótce Estakada Kwiatkowskiego. Droga Różowa w obecnej postaci to po prostu wygodne ominięcie Centrum i Al. Zwycięstwa, ale tylko do wiecznie zakorkowanej Wielkopolskiej. Jeszcze wiele wąskich gardeł jest do przetkania Panowie Drogowcy i Urzędnicy...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport